Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 760 ggr
[Heikne]
0

hästar med humor

Stog och funderade igår när jag mockade och Bonnie för tredje gången den dagen välte min överfyllda skottkärra. Har hästar humor?

Hon sneglar på mig och tar två kliv fram och stoppar hoven på kanten av kärran och trycker till, hon vet mycket väl vad som ska hända eftersom hon snabbt innan kärran välter har tagit två kliv bakåt igen, sen får jag för mig att hon liksom står där och småler medans jag skyfflar upp allt igen.

vad gör era kusar för att roa sig?

AnnaB
0

Visst är de skämtsamma!

Min gamle häst lyfte alltid av grimman från kroken där den hängde, stod med den i munnen, o när han visste att jag tittade mot honom släppte han den i marken, det underliga är att fast Linus o han bara träffades en kort tid tycks Linus tagit till sig detta skämt, för 2 ggr nu har han gjort precis samma sak…

Hade ett sto som när hovslagaren var här, hon stod alltid jättesnällt, men efter en stund såg jag hon började se illmarisk ut, sen skakade hon sig loss från hovlagarens grepp om bakbenet o sträckte det utåt bakåt, detta upprepades med jämna mellanrum, o hovslagaren som skrattade åt henne, verkade bara stärka hennes roliga grej….

[baffinbay]
0

Min Baffin (och även lillasyster Delight har jag märkt) sparkar/sparkade gärna till pallen jag alltid står på när jag flätar manen, de sätter/satte hovarna på kanten och trycker/tryckte till så jag nästan far i backen. Humor eller uttråkning? Kanske en kombo av båda :P

joyen
0

ja, i går i hagen så hade jag precis burit ut vattenhink till joy och lovisa..

efter att ha druckit lite så välter joy ut hinken och ska sparka på den..
lovisa springer fram och börjar putta på hinken för att sedan lägga sig ner och sticka in huvudet i hinken och rulla m den på huvudet!!!

detta upprepede hon tre ggr!! när hinken for av så reste hon sig och gick till hinken för att lägga sig ner igen å rulla m den på huvudet!!

vilka ideer!

vi stod tre st utanför hagen å bara gapade…

[baffinbay]
0

#3 Haha filma dem och lägg ut det på youtube :D

Wichita
0

Min Cedric (första hästen jag hade) brukade ta minnen full med vatten och spotta ut det i nacken på mej. När jag kratsade framhovarna puttade han till mej i baken så jag föll med huvudet före ner i halmen. Fick han chansen så gick han ut och hämtade havresäcken (om han orkade bära den) och drog med sig den in i boxen, PARTY!!! verkade han säja. Han bar också runt vattenhinken i handtaget. Jag tror någon lärt honom detta innan jag fick honom, för inte kan han väl kommit på allt själv?Skrattande

ambo
0

Ja, "min" högvaktshäst hade definitivt humor..han var ju så less på att träla i ridhuset  o krångla mkt..en grej han gjorde ingen nånsin sett var:

De red med oranga koner utställda i ridhuset. Carousel som han hette går då fram till en kon böjer sig ner, biter tag om konen och travar iväg till ett hörn där han släpper ner den. Städar bort dem.. Den stackars värnpliktige nybörjaren kunde inte hindra detta., Glad Han var också ett buff-proffs så vi flög i väggarna (fast snällt lixom)

Ambo är ju lekfull och alltid me på Majas noter om hon vill leka me honom. Våra hästar blir som sina mattar tror jag Glad

[Heikne]
0

haha det där med konerna var ju roligt!!

RC70
0

Jag säger bara, hingstarna på Grevagården och "murgrönan" som de har dekorerat med.

Förra året var det någon utav Connemarorna som hoppade, sprang fram till hörnet, knyckte "murgrönan" och travade iväg och vi fick jaga honom och jag fick pilla ut all "smaskig murgröna" som han hade pillat i sig.

Det var flera hingstar som följde detta mönster.

I år var det en RP hingst som snappade åt sin murgrönan och stod något förvånad och tuggade på plasten när jag kom för att slita ut den.

Undrar om det var värt att stoppa i munnen ?