Är det någon som sett el hört om en häst med epilepsi? Jag har bara hört talas om hundar som fått epilepsi och vaknat upp aggressiva.
Hundar med epelepsi har jag hört talas om, min kompis labbe fick det på ålderns höst, dock aldrig häst, vore ju onekligen lite ohanterbart med 600 kilo häst i kramper…
Jag kände oxå att epelepsi på häst inte är så vanligt.. Tror man avlivar den ganska omgående i så fall.. som sagt svårt med 600 kg som krampar hejvilt..

#3 Nej, det är inte roligt. Jag har sett en häst få ett anfall och den tumlade runt helt okontrollerat och skar sönder sej på ett fönster. 
Vi hade en hund med epilepsi när jag var liten. Otäckt.
Katt och hund har jag varit med om… inte kul på ngt av dem.
Häst har jag heller aldrig hört talas om, men det förekommer säkert, fast inte i ngn stor utsträckning.
Är nog bara avlivning som är det enda alternativet….
#4 precis min tanke, de lär ju slå sig sönder o samman !

jag såg ett arabsto som fick ett anfall förra vintern..inte kul.. hästen hade ryttare på ryggen som fick kasta sig av i fallet sedan fick vi skära av sadeln så den blev fri..
hästen krampade på vägen en bra stund och detta var hennes tredje anfall på 20 år..
det började rinna blod ur "näsborrarna" (heter det så?? tilt i skallen)
riktigt läskigt var det.. hon hade precis gått på barnridning..
hästen avlivades ett litet tag senare…..
#8 Vilken häst var det ? LÄSKLIGT … :/

Fick senast i dag höra att min veterinär avlivat en häst i veckan pga detta, så så ovanligt kan det inte vara.
Har hört att fästingburna sjukdomar kan orsaka detta typ erliccia (stavning?)

#10 Tydligen inte, trots att det inte talas så mycket om det. Undrar nu om vissa familjer är predisponerade för dessa problem.

#9 detta var en häst som var uppstallad i samma stall som svägerskan har sin häst.. en arab var det.. så det var ingen häromkring.

#13 Just,ja. Det berättade du tidigare. Otäckt .