God morgon 2009 04 25
Var ett tag sen jag var först.
Fint väder här idag också, hästarna är ute och äter frukosthö i hagarna och solen är på väg upp.
Jag funderade på att sova en stund till men kom fram till att det inte var något smart drag, dels har jag massor att göra och sen var jag inte trött efter att ha varit ute i det friska vårvädret.
Tranorna skränade en bit bort, eller sjöng eller vad det nu kallas
.
Ha en fin dag allesammans!
~Jag tror på ödet~
God morgon,
jag ska fara iväg till stallet alldeles strax, jag ska bara sluta ha ont i blindtarmen ?! Idiotkropp, ska reklamera den.
Idag har jag kameran i högsta hugg, ska fotografera lillprinsen när han är ute i sin hage, om han tillåter, han brukar vara en LINSLUS och stå alldeles för nära, gärna så nära att han kan ÄTA på mig.
Vi får se om han följer med mamma ut i hagen, eller inte :)
Annars ska jag byta till sommardäcken på bilen - äntligen?! Det kommer nog ingen mer snöö… SEn ska jag upp till Heby och försöka få in Hults Darito som vägrat komma in de senaste 4 dagarna….

God morgon,
hästarna utsläppta, går på "riktigt" bete på förmiddagarna senare på dan byte till en avtuggad hage annars hade de snart rullat fram..
Blir väckt varje morgon av en fasantupp, han sover i ett träd nära huset…….bara det att jag inte vill vakna kl. 5 om mornarna……funderar på om det ska bli fasanstek till middag någon dag

#1 Tjoho, då får vi snart se nya bilder då! :D
Jag ska äta frukost sen ut och rida med min partner in crime, Camilla på varmblodet Lion. Vi har så mysigt ute i skogen och det är så underbrt att ÄNTLIGEN ha någon att rida med :) Vi "stötte ju på varandra" ute i skogen helt hipp som happ en dag. Hade ingen större vetskap om varandras häst-existens fast vi bor så nära varandra (!) Även Delight uppskattar sällskapen lär jag säga :) Kaske, förhoppningsvis hinner hjälpa lillebror med hans rivande / byggande i uthuset också..
Ikväll blir det grillmiddag hos en kompis mamma sen ska vi faktiskt ha fest hos mig, det var längesedan och det ska bli så kul!
Ha en fin dag alla glada! Kram /C

Natten har gått bra för Ida + föl och unghäst som gått ute på bete. Släppte in Fröken där med nu på morgonen. Celmah fick vara kvar på stallplan då hon har puls i ena benet och liiiite värmeökning i ena hoven. Idag kommer fullblodet hit, hon som hängt på Ultuna i hängmatta för sin fraktur. Det kommer också en annan ponny hit för konvalecent och igångridning. Den blir endast här i 2v medan fullblodet ska stå uppbunden i en box i månader
Celmah o Candrah kommer att få varva med varandand och stå inne och göra fullblodet sällskap. Passar fint nu då Celmah ändå inte kan gå ut på bete med sin hov.

Godmorgon!
Solen gassar ute
!
Frukosten intagen och snart bär det av till stallet, först inköp av spackel och en sväng till Granngården.
Kanske blir det löshoppning av Carduus, inget bestämt än. Ska bli roligt att se fölet, inte hunnit ut tidigare i veckan. Ponnyn kniper än…
Ha det bra alla!

Morr'n!
Har tagit mig lite riktig sovmorgon för första gången sedan februari.
Idag sätter de på sommarvattnet ute vid min stuga, så nu är det dags att börja flytta. Ska bli skönt att bo vid stallet igen:)
Idag blir det dock inte mycket gjort på den fronten. Ska på dressyrtävling med grannens halvblod som nu går nybadad och äter gräs har jag nyss fått information om.
Fantastiskt fint väder ute. Hoppas det är lika varmt som det ser ut!
God Morgon!!
Solen skiner och strax ska jag ta med yngsta dottern och hunden å gå upp å kolla till hästarna. Ska öppna upp till stora hagen ett par timmar så de får gå och beta lite mer. De är ganska sura på mig för tillfället att jag stängt av så de inte kan springa som de vill.
Tänkte ju att gräset skulle få en chans att komma upp liiite mer….
Sen ska det nog fortsättas med trädgårdsstädningen….. + att det behöver städas inne.
Ha en fortsatt bra dag!!!

Stackars Linus!
Har varit borta i eftermiddag o det har tydligen varit oreda i hagen…..jag som skrutit med att cheesen o Linus går så bra ihop,
Linus stod genomsvettig vid grinden när de skulle gå in full av revor (förmodligen sparkar) både på ben, bringa o rygg, han stod så snällt så när matte tvättade av alla såren som tack o lov var ytliga. Men det blir problem om inte de två ska kunna gå ihop, får hoppas det var en engångssak….

#8 Något brunstigt sto i nätheten?
Här det nöjda miner då Maja tävlade dressyr för sin klubb Färingsö Rs. De kom 2a i Lätt c:1 och vann Lätt b:0
Ambo goes dressage! han var såå fin idag då kompisgänget i stallet hjälpte till att pimpa honom med perfekta knoppar mm.. Stadig jämn fin form och prydligt. Det är ju inte klokt va roligt det är med en sån allsidig ponny

#9 Nix, mamma var inom synhåll men inte annars…
I två timmar jagade vi Hults Darito (gotlandsruss) idag i hagen, och det blev inte bättre utav att hans kompis Povel inte heller ville bli fångad, alls. Vilket ABER ! Efter 2 timmars försök att mota in honom så att vi skulle få tag i honom, så fick jag nog och började försöka att locka till mig Povel istället. Han var måttligt intresserad utav havrespannen, han hade FULL koll på min hand HELA tiden, om jag så mkt som böjde ett finger så FOR han baklänges. Men, efter ungefär 20 minuter så åt han havre ur min hand och Darito kom så pass nära att jag fick tag i grimskaftet han haft på sig de senaste 3 dagarna i hagen.
Jag hoppas, innerligt, att jag aldrig behöver göra detta med min hingst.