Corrasang
Hejsan!
Sedan 2005 har vi vår kära gamla Connemaradam Corrasang i vår ägo och vi är lite nyfikna på vem som ägt henne tidigare, vad och när hon tävlat, berättelser om henne osv. Är det någon här inne på detta forum som har haft erfarenhet av henne innan 2005?
Har hört att jacket hon har i örat sedan väldigt länge tillbaka ska ha kommit utav en gris som bitit henne…Vidare har jag fått info om att hon är tävlad i, inte bara hoppning och dressyr utan också, fälttävlan och fyrspannskörning…stämmer det? Isf, när?
Corrasang är född 1990 e.Öxenholms Marble Jr u.Corrianne ue.Rolls Royce (hon finns med bild och allt på Aramennoc.se) Ngn som vet när den bilden är tagen? Antagligen i hennes yngre år då hon fortfarande är grå på benen. Har hon haft föl?
Är nyfiken, så det vore kul att höra om någon sitter inne med någon info =)
Mvh/Sussie och Corrasang

Fotot är taget i Rosersberg år 2000 på SCS lokalutställning.
Fotograf är jag.

Hej
Goda vänner till mej köpte Corrasang från uppfödaren i Skåne när hon var ca 10 år. Tror dom ägde henne ca 4 år och sedan såldes hon till den familj jag antar att du köpte henne av? Vet att hon som ung var hos en fodervärd som tävlade henne i några lätta klasser i hoppning. Jag har aldrig hört att hon skulle vara körd , men jag kan ha fel. Det är ju en mkt rörlig ponny och inte helt lätt att sitta på ffa i trav
Jag red henne lite under den perioden mina vänner ägde henne. Ja, jacket i örat skall enligt uppfödaren komma av ett grisbett när hon var föl.
Kul att höra att hon förtfarande är i livet. En jättfin ponny! 
Vad kul att ni svarat och givit mig info om "Corran"! Ja, hon är en väldigt rörlig och trevlig dam fortfarande trots sina 19 år. Hon har en mycket tjusig trav och blir rosad av alla mer kunniga som ser henne "in action".
Det trista är att hon blev utdömd för luftvägskomplikationer 2004 el. 2005. Stod då på ett ridcenter med ganska lite utevsitelse osv och de dåvarande ägarna funderade på att ta bort henne. Chris Johnston (som inte var den eller på den klinik som dömt ut henne) på Strömsholm sa att det enda hon behövde var miljöombyte med mycket utevistelse och bra foder, varpå hon hamnade genom en god vän hos mig. Sedan dess har hon aldrig hostat eller ens harklat sig och är hur fräsch som helst.
Hon är en toppenponny för barnen, snäll och pålitlig. Inte helt lättriden, men oj när hon går som hon ska, då är hon fin. Får inte riktigt ihop det med tiden…Hon skulle alltså endast vara i de tidigare ägarnas ägo ett år eller så och hinna bli utdömd.
Har uppfödarna fortfarande uppfödning? Funderar på att ringa eller maila för att få höra mer om henne. Någon som vet? Och vad hette dina goda vänner som köpte henne och hade henne i fyra år?
Vänligen/Sussie
Förresten, om någon tycker det skulle vara kul att se henne så finns hon med i "Myror i brallan" på SVT Play. Tror det var runt tre veckor sedan det visades på TV. 

Du har PM