God Morgon 2009-04-26

Godmorgon,
Linus tycks återhämtat sig efter gårdagens smällar, hoppas nu bara lygnet råder i hagen idag…
Ska lasta Cheesen nu o åka o träffa gänget för en ridtur vid havet.
Ha en bra dag alla!

#0 Vi brukar låta hästarna beta gräsmattan
.
Ska sätta upp löshoppningsringen och låta Lilleman skutta lite bommar idag, kanske får de andra också göra likadant, får se.
Annars är jag halvt väck, pollenallergin drog igång med full styrka igår efter att vi "inventerat" höet. Så jag snörvlar och snörvlar och det känns i huvudet. Blä!!!
~Jag tror på ödet~
#2 Har försökt framföra det här också…. men då får jag bara kalla handen av gubben…haha…
Problemet är att vi har alldeles för mjukt/fuktigt i marken, bor längs med Tidan, så skulle vi släppa hästarna där så skulle det bli totalt söndertrampat : /…… fast vissa bitar skulle gå bra, så tanken finns, bara den jag bor ihop med som ska övertalas
Tråkigt med allergin… har själv blivit liite allergisk på senare år, så jag förstår lite hur det känns…. bläää
#1 Hoppas hästarna går bättre ihop idag… håller tummarna!!

Idag ska jag fota fina ponnier på den Nationella dressyren som går på Rådmansö
Åh nu vill jag också åka till Rådmansö. Det är bara lite för bökigt utan bil *snörvel*.
Nåja, jag roar mig med att kolla på annonser och maila :p Nästa helg ser ut att bli en "provridningshelg", perfekt eftersom jag är ledig fre lör sön :)
Morrn, ja det är morgon för mig, kravlade mig upp för en stund sedan, sjuk som en hund.
Storhostan och slem i halsen, blä! Var på trevlig middag igår, kände dock inte så mkt smak, men de andra intygade att vildsvinet inte sprungit förgäves… Fick klappa hästar och får också, mysigt värre. Hände en lite småläskig grej också, när sonen i huset var ute och grillade (kl 22) på altanen. När han står där i godan ro så hör han plötsligt ett yl, och han som är van vid djur och jakt identifierar det som en vargs. Säker kan man ju inte vara, men tänk om! I hushållet finns just nu ett tjog nyfödda lamm, så lite nervöst blev det allt.
Idag ska jag kurera mig med soffliggande och tv. Egentligen borde jag måla dörrlister på uthusen, men det får nog vänta några dagar till.

Har precis sagt hejdå till Walsan och hlllw, som varit här på besök. Efter att ha lastat deras rymliga släp fullt med hö, satt vi i trädgården och pratade en stund. Jättetrevligt! 
God efm! Lugn dag till skillnad från fredagen o lördagen. Löshoppade Kampus på studs+1 galoppsprång efter varandra…mkt bra då herrn behöver lite å bita i. Skötte sig kalas! Igår vart det en tur ut i det härliga vädret. Red förbi Bjennesby och där gick det två nyfödda bebisar med sina mammor…såååå söta! VILL HA-begäret kom som en blixt från klar himmel
#7 Jojo, trevligt var det, men snopen blev jag när jag tittade på klockan! Tänk vad tiden flyger när man har trevligt! Vi såg Joy på avstånd på vägen hem.

God kväll
Varit i stugan igår och idag. Inte gjort ett dugg, man behöver det ibland =) Besviken på vädret, har varit KALLT, trots att det varit 21 grader enligt termometern, men vindarna har varit iskalla =(

Hemkommen från trevlig Connemaraträff i Östergötland!
Strålande sol och vackra hästar.Det var kul att träffa lite bekanta ansikten igen.
Aha, var det träff där nu, det hade jag inte full koll på. Var lilla fölet fint och hade de fått några fler?

#12 Ja, fölet var fint men inga andra föl på G än på ett tag 

Själv har jag nyligen kommit hem. Har fotat över 500 bilder idag. Träffade även en mara pojke, Golden Garlic som jag funderade på att stoppa in i bakluckan och kidnappa hem. Foto på honom kommer i morgon när jag rensat alla bilderna. Har fotat 1 welsh hignst 1 ridponny hingst 1 mara samt 2 NF hingstar. Kul var det från kl 08-21 var det dressyr, så många duktiga ryttare och extra kul var det att min favorit Viktoria Logård med Valdo vann sin första klass med 67,78% samt kom 3a i sin andra klass med runt 67%, deras SM kval borde iom detta vara klart!