Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 702 ggr
Carrick
0

God Morgon 2009-05-01

God Morgon!!!<a href=th_loveshower" title="th_loveshower" />

Härligt väder denna allra första dag i maj!

Hoppas det blir signifikant för resten av våren/sommaren…. man kan ju alltid hoppasth_biggrin

Ridning står på programmet idag, mellan lite städning och kalasfirande.
Hästarna fick vara inne inatt, utifall det var ngn dum människa som smällde av några raketer eller smällare… man vet ju aldrig

Skaffa er en bra dag!!!

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

gomorgon! Jag ska va aktiv idag och va funktionär på Äppelvikens 1a maj hoppningar dvs alla hoppar mot alla rätt kul idé..sen ta hand om den spanske connemaran Alegre..ja han är ju en PRE förstås Glad

Sen kommer MAja o kompis från stan o ska sova här. De är på GRönan nu snart. Så jag får äran att släppa ut ponny och antagligen ta in honom sen också skulle jag tro..Grönan tar LÅÅNG tid Skrattande

Ja, det var väl allt

Bifogar en bild från slottet igår. på de fina kladruberskimlarna. min häst jag hade från K1 var ju trumpethäst och skimmel. Det här är hans efterträdare. Har stått många ggr på slottsbacken och gullat me vår häst. Lite nostalgi

Tittut
0

Morrn!

Jag är på väg till Johannesberg på körtävlingar, men måste mata får, hästar och tvåbenta ungar först, så det blir väl när det blir.

Skulle också behäva sanera bilen och byta däck på den. Det är köris på den from idag….

Ha en bra 1:a maj!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Akerberg
0

God Morgon!

Planen idag är att bygga hage, rida en sväng o flytta hästar. Borde motionera snabeldraken en sväng med, men det återstår att se hur det blir med det…

RC70
0

God eftermiddag.

Operationen igår gick bra, och nu följer 7 dagar av tystnad. Jag opererades för "sulkus" i mitt högra stämband och det blev väldigt lyckat enligt läkaren.

Trevlig helg.

AnnaB
0

God eftermiddag,

#4 tur att CIF finns så du kan skriva o inte behöva prata dåFlört, krya på dig…

Har tävlat dressyr på Cheesen idag 3:a i LB:1 får man väl vara nöjd med….

Ha en fortsatt bra dag alla!

Carduus
0

Godkväll!

Fullt upp i dag också… jobbigt att vara husägare iaf då det ska renoveras!

Hämtade hö i morse på väg till stallet, ägarna är på tävlingar i Mora så jag mockade och tittade till alla hästar för att avlasta den hammalämnade mannen liteFlört. Fullblodsfölisen har blivit SÅ fin, ursnygg verkligen! Ponnyn vill fortfarande inte klämma ur sig sin lilla, hon är beräknad till i dag.

Har slipat och målat i huset på em/kväll. Schemat ser väl liknande ut för morgondagen…

MrsM
0

Godkväll,

en hälsning i all hast på väg förbi datorn. Inget föl ännu, och inte högsta beredskapsnivån heller. Flash går omkring och bara mår bra och ser helnöjd ut, och jag börjar bli riktigt NYFIKEN. Men det närmar sig…

Kanonväder idag. Gräset frodas. Betessläpp på G.

/M

Murgard
0

Vi var på underbar middag i vår gamla hemby i gårkväll. Otroligt god och kreativ mat, ännu trevligare umgänge. En lisa för själen Glad. Värdparet har en 1-årig uppfödning, quarterhingst, som kommer till oss på bete i sommar. I gengäld ser Tina & Leif till alla hästar när vi är i stugan

Mina pojkar sov ute natten som var. Stona fick vi muta för att komma in igår. Varmt, vackert, just ingen mygg och spirande gräs. Pojkarna har mera av det sistnämnda än flickorna.

#7  Ingen liten "Carnaby First of May"  ännu??? (Alltså Maya)…