Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävling-utställning-och-evenemang
Läst 792 ggr
[AlphLauren]
0

Håll tummarna!

Haha ibland vet jag inte hur jag tänker riktigt men nu är jag anmäld till Klubbmästerskap i dressyr på ridklubben…

Hehe. Bra förutsättningar, vad är det?!

Hästen har stått i ca 10 dagar pga han tappade en sko förra veckan som han klev till på så han fick tåkappan rätt upp i sulan, sårigt och blodigt men jag och stallägaren fixade snabbt, efter 20 år med hästar har man ju både hovslagarutrustning och veterinärkit i stallet!

Dagen efter kom hovis ut och slog på sko men hästen ömmade 3-4 dagar till så han fick stå ytterligare 2 dagar också för då skulle hovis komma igen och sko om de andra hovarna… Så Zinzano fick en veckas vila kan man säga…

I förrgår longerade jag för att kolla om han var bra vilket jag tyckte han var. Skulle ha ridit igenom honom igår men hann inte.

Idag har vi jobbat i stallet med att stolpa ny sommarhage, jag har varit i stallet 10h idag allt som allt!

Men jag hann med en liten tur på banan barbacka för jag orkade inte borsta hästen för att få på sadeln… suck… Men han var superfin att rida i alla fall, skritt och trav!

I morgon blir det ännu mer röj i sommarhagen då MASSOR med ris måste bort….

Imorrn ska också medryttaren rida då så jag tror det får bli en ridlektion för henne så hästen blir väl genomriden…

Och sedan på söndag är det klubbdressyr, det blir till att åka till stallet och fixa det sista med sommarhagen, slänga in hästen i släpet och åka till ridskolan, rida programmet och sedan rejsa hem igen! Hahaha

Jaja, vi får väl se hur det går. Men sist vi var iväg på klubbdressyr var 2 månader sedan och då var det snöstormoväder!! Allt är bättre än det i alla fall!! :D

Akerberg
0

Det kommer gå jättebra för er!

Skönt att höra att det är fler som fixar sommarhagar, har ägnat ett antal timmar åt det idag…

[baffinbay]
0

Hoppas det går / gått bra =)

lil-sis
0

Ehrm vart ska du tävla?

[AlphLauren]
0

Tack tack!!

#3 Ridklubben norrtälje ryttare, vigelsjö gård :)

[AlphLauren]
0

Grattis mig själv, det blev en delad andra placering med två andra! haha

men bra för att vara oss Cool

Spader-EliN
0

Kul :)

Akerberg
0

Vad blev det för resultat då?

[AlphLauren]
0

En tjej vann och sedan var vi tre stycken på andra placering med 61,nånting %

Hehe

MEN, hör och häpna så reds KM i LC = väääldigt snäll bedömning. Lite mesigt tycker till och med jag som inte tävlar! Förvånad

Akerberg
0

Min gamla klubb red också KM i LC, både hopp o dressyr ;) Fast sen ändrades dressyren till att man fick rida LC, LB el LA beroende på vad man tävlade annars, alla mot alla o högst procent vann (Kategorivis)