Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 917 ggr
RC70
0

God morgon 2009-05-05

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er Connemaralovers.

Idag ska jag och min vän Hanna ta en roadtrip ner till Tingsryd och Hästaks clinic + hingstvisning. Vi ska spana in Skovens Rafael till hennes halvblodssto (e. As de Thurin).

Sen ska vi åka en svänga förbi Jörgen, även fast han inte är hemma. Jag ska klämma lite på mina Graffe-ston..

Trevlig tisdag.

Clancy
0

Ingen sol och värme här idag tyvärr. Regnet öser ner ( det behövs dock), +6 grader, grått och trist Rynkar på näsan

Men efter regn kommer solsken, heter det väl Obestämd Så jag får invänta det helt enkelt, blev ju lite bortskämd med det fina sommarvädret som har varit här men tagit semester just nu, hoppas det inte är någon långvarig semester bara Glad

Samhällskunskap står på schemat, och ev ett skolprojekt/besök hos kommunen.

Hoppas alla får en bra dag !

Tittut
0

På väg till Skansen om en stund, men passar på att läsa lite här medan sista frukostmackan åker ner.

# 1 Hoppas inte Norrtäljeregnet kommer hit, just idag… Än skiner solen över Odensala.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

hllw
0

God morgon!

Här är det soligt men kallt idag, både ute och inne (i min näst intill oisolerade stuga…brrr). Det gäller att komma ut fort på morgonen innan man fryser fast.

Ska ägna förmiddagen åt att städa klart min lägenhet som är uthyrd från idag och fem månader frammåt. Eftermiddag i skolan. Inget mer spännande än så på schemat, förutom lite hästar ikväll då, och det vet man ju aldrig hur spännande det blir:P

Rebecca har fyllt på juvret rätt rejält nu, men det är nästan en månad till beräknad fölning.

Carrick
0

God Morgon!!

Även här har det regnat.. men inte så mkt….
Behövs mkt mer för att det ska bli lite fart på gräset.
kommer fortfarande lite spridda droppar, men ser ut att spricka upp igen under dagen.

Igår red jag B en sväng på banan. Hon skötte sig kanon. Även galoppen satt bra, lungt och sansat, inget stressat som hon ibland kan bli….

Ha en fortsatt bra dag!!

ambo
0

godmorgon från Bromma..full fart på 3 ritningar samtidigt. alla ringer hysto och undrar hur det går och jag säger att det är på g..fast de knappt är påbörjade Skäms vita lögner you know hehe

Börjar få lite panik inför ena sonens student 10 juni, måste homestaga hela fastigheten hjäälp!

joyen
0

morron!

ska nu ut på en islänning… har inte ridit många ggr på sista halvåret så lite pirrigt känns det nog men det ska bli kul…

ha en bra dag!

AnnaB
0

godmorgon,

regn o blåst, bara +8  ute, brrr!

#6 Är det turridning du ska ut på? låter kul i varje fall….

….. en annan får ägna dagen åt arbete, hade en sadelutprovning igår, o den ska nu stoppas om..

MadickenII
0

Morrn!

Mulet, men inget regn ännu. Insåg igår kväll att jag inte har någon jacka, utan bara en dunväst att ha på mig idag på Skansen. Man kan ju alltid hoppas på uppehåll… Ska dessutom ränna runt i Norrtälje idag och bla byta ett par jeans och gå på banken. Kanske får jag köpa ett paraply om det kniper!

Simma lugnt

RC71
0

Regn o blåst. Min tumme mår inte så bra, så det blir att stanna hemma och fölvaka i dag. Alice har rejäla vaxproppar och vit mjölk. Vaxproppar har hon tidigare aldrig haft under åren. Den hästen blir man inte klok på!  

Godmorgon från

Lotta Glad

ambo
0

#9 tummen får krya på sig!

Spännande me fölis som vi får se den 7e sen då Glad

Akerberg
0

Goddag. Mellanlandar mellan två jobb o passar på att äta lite mellanmål

Mulet och grått o blåser svinkallt, 6 grader o regnskurar. Hua! Jag har ju vant mig vid det fina vädret som varit ju… Fast regn behövs, all grönska bara exploduttade av det regnet som kom igår!

joyen
0

#7 nej det är en kompis har två islänningar (samt ett russ, en shettis och en ardenner) som vi red ut i skogen på i en timme, det gick jättebra, så mysigt! Skrattande

Sassenach
0

God kväll!

Dagen har varit lugn, fick ju sova massa timmar i sträck. Kråkan fyllde 4 år idag, se om jag inte kan bjussa på några bilder senare.

Sov gott alla!