Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 753 ggr
[baffinbay]
0

Godmorgon 2009.05.10

Ser man på, jag lyckas med rätt datum (!) Är uppe tidigt då vi ska iväg på "utflykt", vaknade tio minuter före klockan men det gör jag ofta när jag ska iväg på något. Det är skönt att åka så tidigt och speciellt på en söndag eftersom trafiken då i stort sett är obefintlig denna tid på dygnet och veckan.

Igår var det cruising i stan och vi var ner och kikade på fina blanka bilar, och en gammal traktor (Buster 400). Hehe. Det var dock lite trist att de släppte in "nya" bilar i paraden, vem vill se en volvo v70 kombi i en cruising? Inte jag iallafall..

Ha en fin dag allihopa!

colleen
0

Var ett tag sen jag skrev här…

Ska nu iväg till Lisa och sen vidare på treårstest hela dagen. Ska bli roligt.

~Jag tror på ödet~

ambo
0

Uppe me tuppen här också..efter en totalt bautaspäckad dag igår. vi var ju på Bjennesby i småland och for runt över 60 mil totalt..

Jättespännande. allt måste grunnas på..men, "Maja" som pållan kalllas för är jättesöt men mkt unghästig. Så det är lite från scratch och unghästar har jag inte hållit på med. Fast hon verkar så vettig i huve att de nog skulle fixa sig me en bra instruktör osv.Utbildningsnivå 4 år nästan 3.

ska ge Countess i Gnesta en chans till och sen ev kolla med Hagen som jag ringt till.

Min Maja red också Maja Glad hon blev jätteförtjust och tyckte absolut jag ska slå till. Pålla är mkt maffig o minst 153 jag tror 154 o kanske växer 1 cm till vem vet, det är en häst verkligen. 39 p som 2åring. Jag tänkte om vi skulle kalla henne för Meja istället men, nä, det är ju lite otur när man döper om så det skulle va Maja då Glad Maja och Grå-maja eller hur vi ska säga

Maja tog mängder med bilder på idyllen Bjennesbys alla pållar (urgulliga föl o åringar mm) så, de skulle kunna publiceras lite här..vi har sänt till Kerstin en del nu.Vi var ju runt i alla hagar och kolla alla hästar med Kerstin rabblandes härstamningar..jag har mkt att lära men lite börjar en del poletter ramla ner..skulle vilja gå en kurs heldag med info om alla hingstar o ston genom tiderna..nån som ställer upp Glad

Vår tidsplan sprack totalt så stackars Kerstin fick vänta på oss..länge..och vi fick ringa in hjälp me Ambo mock intag o mat osv..kom till sthlm vid 22.30..vi blev så väl omhändertagna me mat kaffe mackor flera ggr..tack är ett litet ord i sammanhanget Glad

hemvägen gick d undan me mej blåsandes i ytterfil hela vägen Förvånad

Idag en lugnare dag då jag ska pyssla lite i stallet hjälpa en morsa lära sig köra släp..hehe gurun talar Flört

AnnaB
0

Godmorgon alla,

Sol o sommar igen, ägna förmiddagen åt pållarna,

i eftermiddag ska jag upp till Lofty på möte o förhoppningsvis studera den vite fransmannen live… ska bli kul…

hllw
0

God morgon!

Soligt men riktigt blåsigt här! Ska ändå försöka få lite vettigt gjort utomhus. Gräset måste klippas och kalkas och en beteshage ska färdigställas åt grabbarna som ska ut idag (dock in på nätterna några dagar till).

#2 Spännande!

Carrick
0

God förmiddag!!!

Ja här blev det till slut sovmorgon. Var vaken redan vid 6-tiden men lyckades somna om…. vaknade vid kvart över 10Cool. Längesedan det var på det viset… fast kroppen behövde det säkert, även om det känns en anings underligt…..

Inga stora planer för dagen, ska greja lite med hästarna bara.
Skönt väder, så det lutar åt en ridtur!!

Ha en fortsatt bra dag!!

Maria-Kavat
0

God morgon! Har inte heller jag hunnit med å vara här inne på ett tag…gisses vad mkt det finns att göra.

I fredags hoppades det uppsuttet å med handen på hjärtat så har jag ont i rumpan än…men det var otroligt nyttigt då vi tränade studs. Gick rätt bra på slutet. Måste jobba med att sätta under sig bättre. Är lite loj på låga hinder…

#2 Spännande! Då var du inte mer än 2 km från vårt stall! Har sett Maja oxå å hade jag inte haft tillräckligt med hästar så vet i katten om inte hon varit en kandidat!

joyen
0

här är det fullt ös hela dagen, dottern fyller 9 år, hurra!!

var dessutom på 50-års kalas hos grannen i går så en buzy weekend är det…

snart kommer familjen så då blir det smörgåstårta, fikabröd och marängswiss (m reservation för stavningen, haha)..

hade

ambo
0

#6 Oj va synd då vet vi till nästa gång! man borde ha en karta med alla connemaralovers inprickade! Är det norr eller söder om bjennesby du bor

Akerberg
0

Goddag!

Idag har jag tagit lite sovmorgon. Sen gjorde vi ingenting på förmiddagen utom att cykla ca 3 km, pratat med lite grannar, ev fixat sommaruppehälle åt Snörpa och pratat med några fler grannar =P

Vid 1-tiden skulle vi på middag hos en annan granne. Det var trevligt och gott =)

På vägen hem från stugan åkte vi förbi Snörpa o tittade till henne efter gårdagens strapatser, hon var trött men fin i benen och aptiten var det inget fel på heller

Maria-Kavat
0

# 8 Bor norr om Bjennesby…borde det bliOskyldig Har kusarna inhysta på ett ställe o bor själv inne i samhället. FÖr å komma till stallet kör man bara över järnvägen å till vänster, sedan rätt fram tills man kommer till en stor gård me vitt hus å paddock på framsidan…

Jorå en karta hade allt varit bra Skrattandefår instifta en sådan!

Sassenach
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll!

Idag har varit en lugn dag. Mamma och jag kämpade lite med att ta bilder på Svarten till fototävlingen.

Tog även bild på Herr Kråka när han fyllde år i tisdags, detta är en av de bättre.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

RC71
0

Dagen började med strålande sol som framåt lunch förbyttes mot skurar och blåst Rynkar på näsan Trevligt besök har vi också haft här i dag, så nu är årets första gästande ston installerade. Glad

Småflickorna verkar trivas bra på betet och Alice dotter växer och är numer som ett "plåster" Kyss

Godkväll från

Lotta Glad

Dyblygiad
0

Har varit på Väsby ridklubb hela dagen med Therese/Candrah och Susanna/Felizia. Therese slog till med 70% i Lätt C:1 och blev där 4a samt 65% i Lätt B:0 och vann klassen.

Susanna o Felizia (connemara) fick 60% i sin första start tillsammans lokalt, i Lätt B:0, räckte tyvärr inte till placering. Kul hade de hursom heltst.

Extra kul tycker jag det är då jag fick dem att åka o titta på Felizia trots att hon " bara " var en dressyrponny (de letade hopponny)

MadickenII
0

Gokväll!

Sitter och väntar på middag, en sen sådan. Har haft slappardag idag, bara drällt runt. På eftermiddagen fick det dock vara nog, exet frågade om jag ville följa med honom längre uppåt ön och lämna lite järnskrot hos hans arbetsgivare. Tänk att man bor på en ö, som ändå inte är jättestor, och så har man inte varit längst norrut på den. Men det var väldigt fint, helt annorlunda än hemma, där var det mer lövskog och åkermark, medans det är mest sten, klippor och barrträd hos oss.

Nu är det tydligen mat!