Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävling-utställning-och-evenemang
Läst 3949 ggr
[Heikne]
0

Lokalutställning hölö

14/6 Lokalutställning med ridklasser, hölö

Är det någon som vet vart ? är det på Hölö Ridklubb?

hllw
0

Är rätt övertygad om att den kommer vara på Åkerby Gård.

RC70
0

oj! Nära mig ju!

Någon som kan förtälja åldern på fölet om man ska på utställning?

rc715
0

Jag kan bekräfta att den kommer att äga rum hos mig på åkerby Gård. Hölö ridklubb brukar ha sina sommartävlingar som går på gräs hos mig och de kommer att hjälpa till med kafeteria och lite annat.

#2 Jag tror att fölen måste vara tre veckor för att få åka på utställning så din unge kommer nog att vara stor nog, förutsatt att den kommer i tid vill säga.

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Ja, haha förutsatt att den kommer i tid, fast den är nog ganska stor ändå. Räknad till 17 APRIL… några månader tillgodo !

rc715
0

#4 Man vet aldrig… Grannen hade ett sto som gick över åtta veckor förra året och som sedan klämde ut den ynkligaste lilla fölunge man kan tänka sig…

[AlphLauren]
0

RC70: Nädu, den ska komma den 14 april för då fyller jag år! Jag önskar mig det i födelsedagspresent att Du får ditt fina föl och att det är fullt friskt och "rätt" färg ;)

Tittut
0

# 6 En svartskimmel är beställd tror jag bestämt, eller?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Heikne]
0

# 5

å vad bra, det är inte jättelångt att åka. Vi kommer förhoppningsvis.

RC70
0

#7 PRECIS ! En svartskimmel är beställd utav Tittut ! Flört

#6 Åh! Vilken bra önskning Skäms tack så mycket !

[AlphLauren]
0

Ursäkta trådkapning….

#9 har du funderat på namn då? Oskyldig Craft kanske? Flört

TiinaS
0

Hi!
Could someone post the address or a map to the location where the show will be held?

Does anyone know any accommodation places near the show grounds? Is there any B&B's or something similar nearby? Accommodation to 2 to 4 people would be possibly needed…

ZABA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 About B&B close by Hölö where the show will be held. Please contact the Aschan family at Molstabergs säteri or Jeanette Mörner Norström at Mälby säteri.

http://www.molstaberg.se/

http://www.malby.nu/ 

Picture: Mälby Säteri

Clancy
0

# 11

You can go to www.eniro.se then click on "Kartor" and type "Åkerby 13, Hölö" at the right side of the page where it says "Var Område, adress eller ort". You will then get a map where the farm is.

From Stockholm you take the E4 south, then I found this on Åkerby Gård's homepage;

"Take exit 139 from the E4, drive to Hölö, in Hölö turn to Mölnbo 12, drive 2 km and then turn to Mölnbo 10, after about 500 m the farm is on the left side, turn at the sign Stall Åkerby."

Clancy
0

# 11

Another alternative for accomodation, a hostel in Järna - close to the E4. Not in english unfortanelly, but perhaps you understand swedish ? I guess you are from Finland ?..

http://www.haknas.vandrarhem.dinstudio.se/

TiinaS
0

Thank you ZABA and Clancy!
Yes, I understand Swedish, and at least according my school diploma I should be able to write it also (I have taken Swedish -language test), but somehow I feel I can't remember any words anymore :) So that's the reason why I write in English :) It's easier! And true, I'm from Finland.

You have given very good tips! Thank you! Hopefully I get to see all of you in the show!

[AlphLauren]
0

Ursäkta dum fråga kanske Skäms

Men får man något PM med tider och vägbeskrivningar och sånt?

RC70
0

#16 Det skulle jag nog tro ja ;)