Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävling-utställning-och-evenemang
Läst 1924 ggr
Carduus
0

Treårstest Vätö 16/5.

Var bara en Connemara med och det var min Carduus. Redan skrivit i godmorgontråden men tycker han är värd en egen…

Typ 8 Rastypisk

Huvud hals bål 8 Ngt tungt huvud, ngt kort hals, bred manke, välmusklat kors.

Ben och rörelsernas korrekthet 7 Grovbent med bra ledgångar, tåtrång.

Rörelsemekanik i Skritt 8 Avspänd

Rörelsemekanik i Trav 9 Taktmässig med framåtgrip påskjut och schwung.

Galopp 8 Taktmässig och bärig.

Teknik och förmåga hopp 7 God balans, god taxering, bra frambensteknik, ngt svag framåtbjudning och önskar mer energi.

Temprament hopp 7 God samarbetsvilja och gott förtroende.

887898 77

Gångartsutmärkelse

Är särskilt glad för nian på traven!

Vet ni någon som är intresserad av en dressyrtalang så är han till salu. Bara att konstatera, med sorg i hjärtat att han är för liten för mig. Det vore roligt om han kunde hamna hos någon dressyrintresserad familj. Tror hoppningen kan bli riktigt bra under ryttare också tekniken är det inget fel på men han behöver motiveras!

Han är fantastiskt snäll att ha med och göra.

Bilder kommer.

Är sugen på att köpa tillbaka mamman nu och göra fler små CarduuserSkrattande.

Nyvreten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis ! Skrattande  Han såg fin ut & verkade vara en cool kille Cool

En av bilderna jag tog i ridhuset.

Carduus
0

#1 Tack! Ja han är verkligen cool Cool.

RC71
0

Stort grattis igen! Han ser fin ut på bilden : )

Dyblygiad
0

Helt underbart cool kan vi alla skriva under på att han var! Efter att haft den halvt galna welsh sekt C hingsten där inne så var det en underbar syn att se dig (?) klappa och gå igen om din häst från topp till tå medan han nästan stod o sov, lös i ridhuset.

Grattis till en underbar pojke!

Hoppas att du är nöjd med dagen. Glad Själv har jag ont i mina ben efter allt springande med pisken…….

Carduus
0

#4 Tack! Själv missade jag helt att du var därSkäms var så koncentrerad och nervös och sedan lättad och glad, sorry! Det var jag själv som visade honom vid hand så så ser jag utSkrattande.

När det gäller löshoppningen är han lite FÖR avslappnad, men hellre det än tvärtom får man väl ändå tycka. Han är som en hund…

hllw
0

Stort grattis! Det var ju en väldans tur att du inte stannade hemma!!

Dyblygiad
0

hihi du hälsade tom på mig! Jag var piskföraren i grå tshirt med vita färgfläckar på Skäms min tur tröja!

Vår ½ connemara var med i den öppna klassen och vann gångarterna. 8 8 8 8 8 7 7 7. Domaren trodde att någon har maxat hinderna för mkt för Ronja och säkert kraschat henne någon gång. Hon hoppade snällt 1,20 men var orolig när man gick på henne. Hon avslutade med att hoppa över plastbanden ut till kompisen som stod i collecingringen, hon bara segalde över helt utan förvarnningFörvånad

Carduus
0

#6 Tack! Ja det var väl för väl att jag åkte ändåSkrattande. Får så'n prestationsångest såfort det är tävling…

#7Skäms oj var det du… tokigt det kan bli!

Grattis till fin halvmaraFlört.

Hanna-D
0

Grattis till utmärkelsen!

Carduus
0

#9 Tack.

Sassenach
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fototalang är ganska usel men här kommer en liten bild på Carduus från treårstestet…

AnnaB
0

Grattis! han ser jättefin ut på bilderna!

hanna-norrk
0

Grattis grattis;D Han ser helläcker ut;D

Carduus
0

Tack alla!

#11 Var du också därSkämsFörvånad! Det där var nog hans bästa språng, med bommarna på markenSkrattande.

Sassenach
0

#14 Japp, stod i hörnet och försökte fota löshoppningen, de flesta av "mina" hästar hade antingen landat eller landat och försvunnit ur bild.Tungan ute Försöker skylla på att jag just har köpt min första digital kamera. Vill du ha resten av bilderna jag tog på Carduus, så PM:a din mailadress så skall jag skicka dem så snart som möjligt.

Carduus
0

#14 Då ska jag göra det för vi fick i vanlig ordning ingen kamera med oss…

Maria-Kavat
0

Grattis! Han ser verkligen välutvecklad ut för å vara 3 år-mkt finGlad

Carduus
0

#17 Tack!

Inlägg #16 var förståss menat till #15…

Tittut
0

Bra jobbat Carduus!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

#19 Tack!

Carrick
0

Grattis till en finfin häst!!

Han verkar cool den där CarduusSkrattande

hoppas du hittar ngn som vill ta tillvara på talangenGlad

Lille
0

Grattis till en fin kille! hur stor är han?

Clancy
0

Grattis till utmärkelsen ! Han ser jättefin ut, hoppas du hittar en bra familj som kan ta vara på hans talanger.

Carduus
0

Tack alla!

#22 Han mättes till 139,5 på knögglig grusplan.

Dyblygiad
0

Jag måste erkänna att jag trodde han var minst 10cm högre. Jag hörde fel och trodde att han var 149 Skäms och tyckte att det var rimligt. Tänkte bara för mig själv att det var ju tråkigt att han inte höll ponnymåttet och funderade vidare i banorna hur vi skulle göra med resutlatet på en överhöjdare.

Måste bero på att mina egna C ponnier är små och våra D ponnier likaså Tungan ute Vacker som en dag är han hursomhelst och trevligt väluppfostrad är han med. Lycka den familj som får honom i sin vård!

Carduus
0

#25 Tack för alla vackra ord! Fler än du som tycker han ser större ut men jämför vi med våra två C-ponnyer hemma som är slutmätta som 139,5 och 140cm i år så är han lägre.