Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 551 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-05-18

Ny vecka igen och jag är trött redan innan måndagen blivit 8. Hur ska detta gå?

Ska sätta fart och börja jobba med en massa föreningspapper, så det är väl bra bita ihop och lägga sig i selen. Det lär ju inte bli bättre?

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC70
0

God morgon!

IDAG blir det stängsling på Lovö klockan 10:00 ! FOR REAL!
Släppte ut Monia och kissbäbisen i hagen, och även Sunny, dock inte i samma hage! Idag tar min halm slut, så sen får de gå ute tills de ska åka till Lovö (typ imorgon).

Annars ska jag börja röja upp i förrådet så att jag har någonstans att ställa undan alla mina hästgrejer tills jag ska flytta..

Carduus
0

Godmorgon!

Är lite halvkaos här på jobbet redan nu…

I kväll ska köket packas ihop, på Torsdag går stora flyttlasset, blir första natten i huset.

Carduus och hans kompisar stormtrivs i nya gräshagen bortsett de hemska knotten. Carduus hade nog klarat sig i gamla hagen, rund om magen som han är men kompisarna växer så de behöver mer. Får se om jag kan ha honom på fullt bete hela sommaren eller om det får bli tävlingsponnybete.

Ha det bra alla!

Carrick
0

God morgon!!!

Här regnar det för fullt, precis vad som behövs!!

Hästarna har fått komma in för ett par timmar nu på förmiddagen, de var alldeles dyblöta… brrr..
Bara så att de torkar till och kanske får sova liteGlad

Vet. kommer också idag för 3:dje och sista influensa sprutan på den lilla, skönt att ha det klart!

Ha en fortsatt bra dag!!

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron..jobba här med. ska börja förbereda mina alléinventeringar uppe i Rånäs och Nor Roslagen. Äntligen klar me villatomterna nästan.

Har så stor beslutsångest kring mina connemarafunderingar Rynkar på näsan Jag tror det blir avvakta till i höst ändå. får inte ordning på logistiken i sommar Rynkar på näsanJag får gulla me amboboy i sommar när jag är ponnyvakt mellan varven. Samt ev åka på dressyrridläger nånstans i sommar me en annan ponnymamma i stallet som vill rida mer..nån som vet nåt bra ställe?? Skrattande

cattmedponny
0

Idag ska jag ha handledarträff i träffan för mitt examensarbete. Det börjar dra i hop sig. Tiden går lite väl fort just nu… Men det får väl lösa sig.

Den här veckan ska min blivande ponny bli veterinärbesiktigad och jag hoppas såklart att hon går egenom.

joyen
0

hej på er!

har haft fullt upp i helgen m främmande samt deras häst.. har ridit kallemattsson som han heter, welsh/holsteiner, efter cagliostro, och i går provred jag en mara, hold clark gable, abbe som han kallas…

jag ska i dagarn provrida ett halvblod på 170!! jag gillar ju ponnyhöjden m jag ska klättra upp, haha…

joy har i lördags åkt på bete och älskar det!! hon ligger och solar i gräset m hennes jämnåriga halvblodskompis.

trippa, gammeln, har tilfälligt fått flytta då hon blev själv annars och hon trivs i gröngräset, trots sin betesreducerare..

lovisa åkte hem i söndags… lite tomt m ändå skönt på ngt sätt..

hur har det gått m nya stoet annab???? känns d skönt att ha henne hemma antar jag..

kram på er!

AnnaB
0

#6 Nja det går ju inte alltid som man tänkt sig…… transportören backade urRynkar på näsan,

men nu ÄNTLIGEN !!! Skrattandeär hon på väg ner till mig, Har precis fått besekedet att hon klev rakt på transporten och är nu på väg på sin långa resa ner till mig, räknar med att hon anländer sen kväll…

blir en lång dag av väntan…

Akerberg
0

Goddag

Förut var det regn, nu skiner solen. Kom precis från Snörpa, vi var ute på en sväng i skogen.