Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1389 ggr
MadickenII
0

God Morgon 2009-05-17

Jaha, alla ligger i melodikoma? Vi såg bara alla nummer, orkade inte se omröstningen. Finväder hos oss, ska försöka få exet att fota mig plus vår sjöbod i lite fördelaktiga vinklar, och sen ska jag anmäla den plus mig själv till Roomservice på Kanal5. Jag tror mig ha en bra chans, den ligger i en mycket pittoresk gammal fiskehamn och är i behov av inredning, inte så mycket grovjobb.

Sola lugnt!

Sassenach
0

God förmiddag!

Hästarna har fått komma ut och de är så glada över att Kråkan är hemma(de stod tydligen och skrek efter honom hela dagen igår). Det är ganska lugnt idag, kanske skall åka och titta på RRKK hopptävling. Men det är väl redan klart.

Annars skall Kråkan och jag åka på en ny "session" till Camilla för att köras in.

Ha en bra dag!

RC70
0

Idag började bra. Men sen fick jag sms av de som skulle betäcka med Grafit, och de ska inte göra det… Så det blev en dyr nästan-betäckning för mig.. Surt. Aja.

Ska iväg och äta lunch med en tjejkompis, sen ska jag FÖRHOPPNINGSVIS till LOVÖ !

AnnaB
0

god middag,

har varit iväg o tränat i förmiddags, cheesen var riktig pigg o framåt idag, o ännu gladare blev han när han fick hoppa, blir inte så ofta matte behöver samla en del mod först….. men hoppar gör han jättefint!

hanna-norrk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag får de väl bli nu:) Länge sen ja skrev här, tiden räcker då aldrig till. Idag har Avril gått sin första LB bana med ett litet pet på ett räcke som vi kom lite tokigt på:) Fick lite beröm för hon ser ut att tycka de är så enkelt!! Bra jobbat av min lilla fia, snart är det dags för första kvaltävlingen inför ponnychampionaten:D
(inte någon bild från dagen dock som bifogas, men lika fin är hon för det)
Ha en bra kväll.

//Hanna & Avril

Carduus
0

Varit tävlingar på RRKK i dag. Min Storm kom tvåa i LA (eller 100cm som det heter nu för katC). Hans första placering och dubbelnolla på länge, jätteroligt, såg superfin ut och överlycklig över att få gasa i omhoppningen!

Var som vanligt många stopp och avramlingar på Lovisedals bana, förstår inte vad det är som spökar så därFörvånad, inga allvarliga incidenter sålänge jag var kvar iaf.

Nu ska jag packa vidare…

ambo
0

#5 ja vi tillhörde ju de som stanna ut oss..på vattenhindret och ramla av. håhåjaja. Ambo var sig inte lik idag han var lite rädd eller va det va. På framhoppningen gick han bra..därinne blev han tveksam och tittig as hell..sen efteråt blev ryttarinnan så arg av sig att hon gick tillbaks till framhoppningen och red honom mellan kniv och gaffel och då gick han som tåget. Jag sa ikväll att så måste hon alltid rida honom ute nu på svåra hinder. Det var inte läge att kommentera på tä'vlingsplatsen om jag säger så.. hehe. man måste komma ihåg att ambo inte är så rutinerad faktiskt.

Grattis Carduus till din Storm det var duktigt!

Ja nu har vi grillat o är på rätt bra humör ändå Glad

Och jag ska ta beslut om Countess eller lilla Jeros M M. Eller vänta. Det lutar åt att vänta till i höst faktiskt. Får ej ordning på logistiken. Countess var jätterolig att rida men jag har några frågetecken och jag orkar inte hetsa fram nåt.

Carduus
0

#6 Ja ni råkade ut för LovisedalsspöketFlört, kanske man måste ha gjort ett antal starter på den där banan innan spöket släpper igenom enSkrattande. Skönt hon inte gjorde sig illa iaf, såg att hon var arg redan på de bestämda stegen ut från banan… "Våran" Porter Money var inte heller riktigt sig själv, var första gången för honom på den banan, han hoppade men var lite spänd och svårsvängd, spöket tror jag! Storm har varit där flera gånger och gick som tåget.

Bättre lycka nästa gång!

Maria-Kavat
0

God kväll! Skoj me alla framgångar här me era maror. Här har det löshoppats idag och det gick kalas. Blev att träna på rejäl oxer och bredd på den oxå. Däremot har medryttare klippt av manen så han ser ut som en ponny med 80-tals influensSkrikandes var inte glad på henne…. Kampus fick lov att gå med 1 åringen som behövdes avvänjas. Hon tuttade fortfarande så det var väl dags…Hoppas det går bra. Hur länge bör man ha dem skiljda- sto o föl??

GE
0

#5 Grattis, han såg ut att vara kanonform!

GE
0

#5 Ivrig att få komma iväg….

GE
0

#6 Ambo var dock i gott sällskap, av 30 startande stannade 12 ut sig i den klassen. Spöket var nog i högform! Bilderna på Ambo blev inte så bra (spöket var förbi en sväng hos mig också tror jag), men här är ett par…

GE
0

#6 Flygfoto!

GE
0

#6 Så här blir det om man trycker av för tidigt. Man får väl se det som en stilstudie istället…

GE
0

#6 Connemarorna hade inte heller någon bra dag överlag, men fina var dom i alla fall. Här är First Love

GE
0

Önnarps Katleen

GE
0

Edens Jade

GE
0

Peperoni. Gillar hans framben!

GE
0

Hagens Yoleen

GE
0

En halv Connemara slutligen. Jumping Arizona e Kamik Breeze. Modern står som okänd, men jag undrar om det inte är den gamla EM-ponnyn Millroad Magic (imp IRE) som är mamma?

Carduus
0

#10 & 11 Vilka fina bilder på Storm! Han var verkligen på hugget, härligt när dom tycker det är så roligt!

ambo
0

Jättefina bilder verkligen! duktig fotograf!

hllw
0

Fina bilder på fina hästar!!

Akerberg
0

Roligt med bilder! Fina som vanligt =)