God morgon 2009-05-20
Godmorgon sista dan på veckan liksom 
Ska upp till Rånäs i Roslagen o påbörja en allé där som ingår i systemet runt Rånäs. Vi har gjort klart stora delar men denna är jättedålig och många döda träd.
Ikväll ska jag ut på krogen med min gamla ridgrupp från Djurgårn 
Maja anmälde en tävling till nästa helg fast vi inte skulle haft nån då..Nyby-Torshälla på travbana gräs (flera i stallet skulle dit så..) ja hon får brodda på själv..ska se om 5-56 hjälper lite

Godmorgon!
Ledig i dag, skönt med sovmorgon. Vi har rätt till en dags flyttpermission på jobbet så tar ut den i dag för att hinna packa det sista och förbereda inför storflytten som går av stapeln i morgon…
Ha en bra dag alla!
God morgon!!
Regnet hänger i luften, hoppas det håller upp i em bara.
Ska ha kalas för yngsta dottern som blir 12 år!
Tanken var att vi ska grilla… så jag vill ha uppehåll iaf mellan halv 5-halv 6….. så vi hinner grilla köttet
Ha en fortsatt bra dag!!!
God förmiddag!
Igår vid 22:00 (tack till min otroliga hovslagare som dök upp halvt mitt i natten och drog av Monia skorna och verkade henne) så släppte vi en LYCKLIG Monia och son på bete! Till MONARCHs stora förtjusning så var Belle Sensation redan där, han blev alldeles kär. Monia såg mest mat! Monarch visade 2 år gamla Sessan vart skåpet skulle stå DIREKT.
Sessan går och lyfter bakbenet mot honom några gånger, visar minsann att "jag är stor", då TVÄRVÄNDER Monarch rumpan till och SPARKAR Sessan med full kraft på ena bakbenet - så ! Rangordning införd, Mamma, Monarch och Sessan
Idag kommer även Sheila och Quinta, som ska föla i början av Juli ! Sheila är en Paint (fast breedingstock då hon inte har några fläckar) och Quinta är ett varmblod 
Jag ska förbi i eftermiddag och se om Monarch spöar kor eller om han håller sig till Sessan, haha. Ska även ta lite fotografier på de små liven
Mitt lilla föl visade prov på sin TRAV ! JAG ÄR KÄR! 
Godda!
Mystiskt väder här i Roslagen, varmt som i en bastu, sol och regn omvartannat. Borde gå ut och göra lite nytta, men det är ju så mycket bra på tv idag…=) Imorgon ska jag och mamma på en stor loppis nere på ön, och på lördag har mitt ex bestämt att jag ska följa med honom till hans extrajobb på en bondgård och titta på kosläppet tillsammans med tusentals sommargäster. Jag som ändå är där nästan varje helg….och kor har man ju sett förut. Jaja, bara att hänga på antar jag! Det ska tydligen vara små söta shettisar där också, så jag får väll klappa på dem istället.
Satt och tittade i min kalender i förmiddags, och insåg att snart är det ett helt år sedan jag satt på en häst, ja ens satt på den. 26 Maj förra året red jag sista gången på Tindra, och efter det har det inte blivit något. Så hittar jag ingen häst innan tisdag så är det ett helt jäkla år sedan. Fast, kanske lika bra, jag lär ju trilla av på en gång efter så lång tid!
Nä, kanske dax att göra lite nytta…

God dag!
Sista arbetsdagen för denna vecka(har tagit semester de sista två), elgiganten bläää…
Hoppas på att Kråkan inte blir allt för blöt av regnet, han "tål" inte vatten det dumma djuret.
Ha en fortsatt bra dag!
#4 Kor som är så glada när de släpps ut….
Idag fick jag veta att jag har fått sommarjobbet som jag var på intervju för förra veckan. Jag blev verkligen glad över det då en liten sten släppte från bröstet. Det känns som jag verkligen har haft flyt den senaste tiden och nu är "flytet" fullbordat. Nästan i alla fall…
Fullt upp med examensarbetet och när det är klart så ska min nya lilla pålle flytta hem till mig. Staketet är snart i ordning bara jag får tillgång till en skruvdragare men det fixar sig nog i morgon.
Jag har fullt upp att leta ny sadel men jag hoppas att min gamla allroundsadel ska passa så länge men en dressyrsadel sitter högt upp på önskelistan. Jag får önska mig presentkort när jag så lägligt fyller år om två veckor.
Och inte nog med allt så ska jag göra en datatenta i ett cad-program klockan 18-21 i kväll. Undrar hur smart jag kommer att känna mig vid den tiden på kvällen.

Goddag!
Här är det ömsom ösregn och åska och ömsom strålande solsken!
Blev klar med den där krånglande lägenheten idag, skönt att bli av med den!
Snörpa och jag var ute på en barbackatur i skogen förut. Klättrade backe upp o backe ner. Blev ingen sadel eftersom regnskurarna är väldigt lokala så jag visste inte hur blöt hon var där borta på betet… Dessutom kunde jag inte backa ner bilen till stallet, utan fick ställa den på vägen, och då vill man inte bära på hur mycket grejer som helst =P Hon var fö helt torr, men det kan man ju inte veta innan!
I Sveriges regnigaste stad Borås så har det varit riktigt trevligt väder idag… 

God eftermiddag alla,
sol o sommar här nere, har ägnat dagen åt trädgårdsarbete och hästar, han med en ridtur i morse.
Hann även med att jaga sponsorer till utställningen här nere, vad sägs om lite grimmor, benlindor och keramik från en lokal tillverkare än så länge…….det blir väl en anledning nog att åka till Björbäck
#6 lycka till med tentan!
Jojo, vi vill ha fina priser på uställningen, särskilt som jag ska åka över hela Sverige för att ställa ut Maggie. Så, extra fina handlerpriser i treårsklassen!

God kväll!
Hektiskt här denna årstid. Började jobba 07.30 i morse och kom nyss hem. Ska strax ut för att få till lite "fölproduktion" och sedan iväg för att fira lärlingen som i dag blev klar med sin hovslagarexamen i Skara!
Tjing!
Lotta
# 11 Hälsa och gratta henne!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

# 10 -ska tänka på saken
…

#11 Gratta lärlingen, bra att det kommer fler så det finns någon att ringa, när skrället slitit ut nuvarande 
Skrället och jag har tränat övergångar idag samt galoppfattningar och ökningar á la älg på långsidorna, pust har inte kondis för att rida häst med så stooora gångarter, lär inte kunna gå i morrn.
Tentan gick nog tillräckligt bra!

Oj jag orkade inte skriva i går tråden, får göra det nu istället. Var hemma med sjukt barn på förmiddagen, på em så var hon så pass pigg att hon klarade sig ensam en stund så Therese kunde få åka o träna för Mia. Oj vilken tuff träning det blev. Perfektion på skänkelvikning stod på schemat och sen även bakdelsvändningarna. Kul hade de iallafall