God morgon 2009-05-21
God morgon så här långt!
Får hem den hingst jag ska låna idag. Har jag visad honom för er?
En tigrerad och trevlig hingst med en gammal, fin stam med verkligt långa generationsintervall. SÅ här ser han ut!
Annars har det varit några jobbiga dagar. Det hingstföl som föddes i måndags blev hastigt sjuk och fick köras till Ultuna i tisdags, men han gick inte att rädda.
Det var troligtvis fölsjuka, och hur det gick till är svårt att sia om. Nu jobbar vi för att mammahästen håller sig frisk.
Ha en fin helgdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!!
Lite mulet/regn än så länge. Hoppas det blir bättre fram på dagen, iaf att det håller upp. Är ju stuteriträff hemma hos Colleen m familj idag, och då vill man ju inte att det regnar!
Ngn mer som ska dit?
#0 Han ser så häftig ut Linus!! Hörde talas om att han ska få besök av Hjördis framöver…. blir kul!!
Hoppas han får många tjejer iår

God Morgon =)
Här strålar solen, fast det är en del moln på himlen. #1 Då syns vi där då =)
#0 Cool färg!
Nu är äntligen alla isolatorer fastskruvade så då var det väl bara att ta itu med tråden då..

#Cool färg och så sorgligt med fölet.
Här fick vi soligt och fint väder idag på träffen, härligt det. Lite kallt när solen gick i moln då och då. En massa trevligt connemaraprat också.
~Jag tror på ödet~
Godda!
Konstig dag idag, blev uppringd av min förra arbetsgivare imorse som bönade och bad om att jag skulle komma och hjälpa dem några timmar. Det kunde jag väll sa jag, och knatade dit. Direkt efter jobbet var det loppisdax, och jag fyndade! Ett fint, helt och starkt nätaggregat, köpte ett likadant begagnat för några år sedan, då för 700:-, nu fick jag detta för 50:-!! Lycka! Hittade även en enorm kylväska för en tia och lite annat smått och gott. Mamma fyndade en äkta Kelim-matta för 450:-, tur att min moster som jobbar med äkta mattor var med och kunde råda oss. Tydligen extrembilligt!
Imorgon ska jag akompanjera mamma när hon ska köpa höns, och även hinna förbi Norrtälje för att hämta kläder och diverse skönhetsartiklar. Ålandsbåten på lördag nämligen! Inte det minsta flott, alla som åkt Eckerölinjen, med trefärjan en lördag vet vad jag menar. Tvättäkta supar-resa! Fyra personer hittills, men det kan nog bli flera.
Idag har Avril gjort sin första hoppträning på gräs, va osäker på vad hon skulle säga om underlaget, blir ju trots allt en omställning. Men hon var så duktig, hoppade för fulla muggar och tekniken är det ju inget fel på fast hon kommer lite nära eller långirfrån ibland.
Jag börjar riktigt känna mig som en hoppryttare snart, inga hinder känns någonsin höga på min lilla C-ponny. Bifogar ett par bilder från idag så får ni se underverket, snart är de första kvalet för championaten, vore ju himla kul att vara med där.
Ha en härlig kväll.
// Hanna & Avril
Första bilden här är från framhoppningen på grus..

Oj vad hon hoppar! Ser ut att tycka det är roligt med ^^