Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 788 ggr
ambo
0

Godmorgon 2009-05-25

Godmorgon lite jobb på förmiddagen. Ikväll ska jag på kurs med mellanbarnet som ska ta körkort.

Solen skiner!

Må väl connemaralovers

Tittut
0

Morgon!

Sol ute och sol i sinnet idag.

Mycket att göra på förmiddagen innan det är dags att åka och jobba, men det är väl bara att bita ihop och köra igång. ELin har ridskola ikväll men pappa, och har bestämt sig för att ta största hästen nu när inte mamma är där och säger att hon inte får. Ungar…

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

AnnaB
0

Godmorgon,

Arbetsdag som vanligt,  sen väntar 1-årskalas för Linus matte får "baka" knäckebrödstårta o bjuda på, fast ljuset får vi nog hoppa över, han skulle nog äta det också glupsk som han är….

MadickenII
0

Morrn!

Uppe med tuppen, även om han började gala vid femsnåret…Diskmaskin igång, tvättmaskin igång och dammsugare framdragen. Det man inte orkar göra under helgen…Åland i lördags, ojojoj, vilken tripp! Vi hade riktigt kul, och det blev sent. God mat och trevligt sällskap, passade även på att besöka nyöppnade Kanalkrogen i Älmsta, så ni rospiggar som har vägarna förbi, väl värt ett besök! Idag blir det som sagt markdservice, städa och betala räkningar.

Vädret är fantastiskt, varmt och sol. Är ledig tills nästa fredag, så det får gärna hålla i sig!

Morsning Korsning!

[AlphLauren]
0

Godmorgon!!

Strålande sol och inte ett moln på himlen, jag kom precis hem från stallet, har varit där och tagit in tottarna… Dom vantrivs i solen när det är mycket flugor och nu innan midsommar så är knotten det värsta jag varit med om!!

Dom är stora som flugor och biter hål på den tjockaste elefanthuden, hittade min häst en dag i hagen och blodet rann på honom från bogen, under ganacherna, mellan frambenen… och han var stressad som sjutton! stackarna… Och då är han ändå "den tåliga i familjen" jämfört med fullbloden han går med… Men dom har flugtäcken som täcker i alla fall hals och bog….

Har ni täcken på era hästar? Jag är lite sådär att "ju mer man skyddar ju mer eget försvar förlorar hästen"… Jag tar hellre in hästen de värsta timmarna på dygnet än har han ute med täcke… men jag vet inte…?

Dessutom har vi inget jättebra skydd i ena sommarhagen (dom går uppdelade) så det är ju en sak också… Och i kanten av den hagen är det dike som säkert flugfän stortrivs i att lägga sina ägg

Dyblygiad
0

God morgon! Har nu vaknat till liv efter helgens körningar. Började lördagen med morgonfodring och sen var det tävlingar hela dagen. Therese hade sin första start vid 9.45 med C ponny i LB1 där de fick 62% (Candrah var betestrött trots att hon stått inne några nätter innan ) Nedslagen i fotsulorna så tog hon nya tag med ½ maran, idolen Viktoria Logård var där och coachade och hjälpte till med det mentala. Det gjorde super för de vann klassen med 75,86%Förvånad Inse vad de kan bli i framtiden, hon har bara haft hästen i 1½v!!!! I LA1 kom Therese o Candrah 3a med 62% medan det åt skogen på sista starten med Ronja kl 18.45, 587% i LA1, ritten var kanon MEN någon hade dragit åt gjorden för hårt på Ronja så hon hade fått svuillnad bakom sadelgjorden och gick otaktmässigt i traven, de fick 7or på galoppen som är deras sämsta del i programmet och 5or på traven för otaktmässigthet, på varje punkt. Nu ska pärlan få ridas utan sadel tills hon är helt okej igen och sen är det bara att ta nya tag! Själv satte jag mig i bilen och åkte dirket från tävlingsplatsen ner till Skara, kom fram vid 00 tiden, upp sedan på söndagen för att åka till Lerum och vara med på SH stämman. Mkt intressant och trevligt, trots att jag inte blev invald i styrelsen. Nåja, ingen jag gråter över för det är ett stort ansvar och tidsmässigt så hade jag nog fått stressigt. Jag är ärad över att få bli tillfrågad Glad

Hur som helst så passade jag på att klia lite på 2 åringen som jag har på bete nere i Skara på vägen hem och pga trafikolycka i Enköping så kom  jag 2 h senare hem i natt än vad jag räknat med. Hemma 00.30 med en överdos av koffein i kroppen, 2 l cola + 1 Burns + dextrosolsocker i kroppen fick mig att darra när jag klev ur bilen hemma, sen tog det ytterliggare några timmar innan jag somnade. Puh, en hektisk men oehört intressant helg har det varit!

lil-sis
0

Jag glömde att det var i lördags :(

Ska ni vara med på hoppningen i juni?

Sassenach
0

God eftermiddag!

Kravlade mig upp vi 4:30 imorse, vi började vårt nya schema idag, började kl 6:00 och har ca 1 timme och en kvart kvar… blää…

Tydligen varmt ute annars skulle inte killarna som klipper gräset utanför, göra det toppless kan tänka…

Ha en fortsatt trevlig dag!

ambo
0

Carduus förresten, jag har grubblat över din åsikt om vår sadel och på fredag kl 18 ska vi prova ut sadel ponny och ryttare på Mustang i Märsta! Du hade rätt där. Vi säljer vår Prestige o letar nåt riktigt riktigt bra där hon får max stöd och hjälp av sadeln.Kosta va de kosta vill.

Så, snart har jag en svart Prestige Golden Star (hopp) till salu, bomvidd 35, 17 tum fint skick Glad använd 2 år ca om nån vill köpa..

Carduus
0

#8 Bra att du tog det på rätt sättFlört. Har ridit i sadel med dålig balans själv (komiskt nog precis samma modell som eran nuvarandeTyst) och fick en chock då jag fick känna hur bra det KAN och ska kännas! Bara för att den ligger bra på hästen behöver det inte betyda att den passar ryttaren. E har CWD-sadel till sina det är den skönaste mest balanserade sadel jag ridit i, tyvärr kostar de därefter… Hon kan knappt rida i sin gamla längreSkrattande. Lycka till på Mustang och se till att Maja verkligen känner efter NOGA. Hon ska inte behöva anstränga sig för att stå i balans och ändå ha kraft i benen.

Vi har precis rivit ut vardagsrumsgolvet. Försökte slipa om det först men det blev inte bra så nu åkte det ut och nytt fint golv är beställtGuld i mun, pengarna rasslar iväg…

Nu tycke rsambon vi ska sätta oss på uteplatsen och äta jordgubbar så jag överger erSkämsSkrattande.

Godnatt!

ambo
0

Hmm pris CDW??  Här knusslas ej på den punkten nu j-r!

Carduus
0

#10 Närmare 30 000… men som sagt den skönaste sadel både jag, E och Å ridit i och fler med ossGlad. Bifogar länk, man får kontakta dom för utprovning.

http://www.toprider.se/start.asp

ambo
0

Ojojoj dyyyrt ja, är den så skön och bra så herregud men då är det ju galet att åka till Mustang i såfall..var finns dom då i Sverige??

Carduus
0

Det är nog bäst att du ringer Monica själv, de har demosadlar till försäljning just nu enligt hemsidan. Se här: http://www.toprider.se/start.asp?plats=42

Känns som jag kan orsaka er ett hål i plånbokenSkäms.