God morgon 2009-05-27
God morgon!
Idag kom jag ihåg att starta väckarklockan iaf, fötterna är fortfarande trötta efter igår.
Vilken cirkus det var igår. Stod i godan ro och klistrade kuvert när systemoperatören ringer och ber mig komma ner. Då visar det sig att han har lyckats klämma handen på sin kollega med hjälp av ledstaplaren vi har, så den stackaren är på sjukhus för undersökning. Han har fortfarande alla fingrar kvar, men han kom tillbaka till jobbet igår eftermiddag, när det var så fint väder= Mupp. Det var ju bra att han kom tillbaka, eftersom att vi bara var två ordinarie utan honom.
Det verkar det bli full rulle idag också, förhoppningsvis kommer jag hem lite tidigare idag.
Skaffa er en bra dag!
God Morgon!!
Nu skiner solen igen efter nattens storm med regn.
Blåser fortfarande ganska ordentligt…..
Svansarna på hästarna ska tvättas idag, ev hela hästarna…. beror på vädret. Måste försöka få bort all smuts nu innan helgen ju
Utställning på gång, så då behöver man ju skölja av dem ordentligt ett par gånger innan
Skaffa er en fortsatt bra dag!!

Godmorgon,
här blåser man bort när man går ut, o inte blev det mycket regn heller, vi som lade ut gödning i hagarna igår…
Dagen får ägnas åt några "akuta" lagningar av täcken, pållen skulle till frankrike till helgen o täckena skulle med , helst hela då…
Ha en bra dag
Blåsigt sa Bull här med
Fick göra en racerunda till stallet o hämta nycklar..mitt fel.. missförstånd..skulle upp till Rånäs idag men, jag pallar icke efter gårdagens långtur på Södertörn. Stannar inne och gör klart i dator osv. Samt ska till gymmet.
Tittade på hoppträning igår, de är så duktiga nu, Ambo har ett fint tryck i sprången och verkar nöjd och vet va som gäller. Vi bokar av Mustang på fredag ev ska de extraträna me vatten som vår tränare ska fylla på i ridhuset 
Må väl därute bland marorna

Goddag
Blåser massa här också, gjorde även i natt hörde jag.
Jobbat fram till nu, och ska ev. väg på ett jobb till idag innan jag ska till hästen. Måste bara äta lite först.

3# Jag var på Mustang med en kompis igår. Deras mara och vår halvmara fick både hopp o dressyrsadlar. Väl värt pengarna o tiden. Jätteroligt att få provrida alla sadlar som passar ens häst, tycker ungarna som red iallafall. Vi föräldrar höll mer koll på prislappen under tiden 
Här stormar det så mkt att färjan gick på sniskan och vattnet kom upp på vindrutorna på bilarna som stod längst fram. Jag gillar det itne då jag är sjösjuk. Ska nu till stallet så Besk får betäcka sitt sto innan jag ska iväg o jobba.
Godda,
Jobbigt väder, blåser storm och regnar. Åskvärme, vilket ger envis huvudvärk på mig. Har varit i Norrtälje hela dagen, shoppat och ätit lunch med min kusin, trevligt värre! Sen tänkte jag sjösätta båten, men hittade inga åror, och jag tänker inte dra båten längs land. Ska leta mer imorgon tror jag…
Tjing!
#5 Va bra det låter, ny tid den 12e juni! Va blev det för sort nu då..

#7 Vi kom hem med samma dressyrsadel som vi kom dit med, en Edinburgh som stoppades om. Dessutom så hittade vi en Hubertus Flexline hopp med Flair som både häst o unge gillade
Fick ett mkt bra inbytes pris på den läbbiga Globus Esperanzan vi hade med oss.
Mina kompisar däremot fick lätta på plånboken. (tur att de har en mkt bättre ekonomi än vad jag har
)
Hennes unge o Mara gillade mest av allt en ny Crown Jessica dressyr och en HdR hopp. De fick ett sämre inbytes pris på sin sadel, en dyr historia men svårsåld.
Min nota slutade på 3500kr deras……..runt 19'
#8 Edinburgh gör fina sadlar. Får se om dom tar vår Prestige till rätt pris då. Annars får jag sälja den nån annanstans..fast, det är ju besväret också, att sälja.