God morgon 2009-05-28
God Morgon!
Solen skiner och det verkar fläkta lite redan nu, se om det blåser lika mycket idag.
Det var segt att gå upp imorse, men nu är jag iaf på jobbet och slutar inte förän 17:00.
Ha en bra dag alla ni som inte är slavar!

Godmorgon!
Lite disigt ute änsålänge men stormen i går har bedarrat iaf.
Var i stallet i går kväll. Red ut en sväng trots att det stormade och regnade då vi skulle ge oss iväg. Efter en stund lugnade det ner sig så det blev en rolig fartfylld ridtur som känns i kroppen i dag. Rider för sällan…
I Carduus och hans kompisars hage hade det blåst ner ett mindre träd över staketet upptäckte vi då vi red förbi där på hemväg. Självklart stod alla tre inne bland grenarna och gnagde nyfikna som dom är… Jag fick hoppa av min ponny och gå in och distrahera dom tills Å kom med en såg. Dom följer en som hundar, så tog ett varv runt hagen med dom efter mig
såfort man stannar samlas de runt en och vill bli kliade och snuffsa, min säkerhetsväst var god att gnaga på, dom är så söta
.
Kanske blir stallet i kväll igen.
Ha en bra dag alla!

Morrn!!
Har varit snålt med skrivande för min del den senaste tiden. Har MYCKET skolarbete som måste göras, dygnet runt…
Inget föl så här långt och det ser inte ut att vara mer på g nu än för två veckor sedan (beräknad till 3 juni).
Imorgon kör vi lille M på hingsbete, så ÄNTLIGEN kan jag släppa ut de andra grabbarna på bete! …och börja motionera Gondor, som enbart varit extrapappa i nästan tre månader(!)
Gomorrn här ösregnar det..ska jobba inne lite och sen möte på Länsstyrelsen angående alla våra alléer.
Laddar inför lördagens tävling på Sundbyholms travbana. Spännande. Gräs.
God Morgon!!!
Rätt va de regnar kommer det en skur… så sant så
Har iaf slutat att blåsa så mkt, vilket är skönt.
Ägnade gårkvällen åt att tvätta svansar och ben på grisiga hästar.
Välbehövligt kan jag lova
Ha en fortsatt bra dag!!!
Idag hoppas jag bli helt färdig med hagen. Jag måste bara se till att kunna låna svärfars grävmaskin då jag har hittat taggtråd som sitter som berget i backen. Han som bodde på vårt ställe tidigare var inte ordningsam direkt.
Men snart får jag hem min nya ponny och det ska bli så roligt!
Jag blev klar med mitt examensarbete igår så nu kan jag pusta ut lite vilket är skönt.

Nu spöregnar det, blir nog ingen lunchpromenad i dag
. Helgprognosen ser dock bra ut och det är ju trevligt. sambon ska springa marathon på Lördag och det är hopptävlingar på Söndag.
#6 vart ska ni?
God…ja, lite morgon är det ändå!
Var och jobbade några timmar imorse, men är hemma nu. Blåser och regnar gör det ute, men det ska ju tydligen bli 30 grader varmt och sol hela helgen. Nice!
Nä, dax för lite lunch kanske…

Goddag! Skönt att smhi tycks ha haft fel om vädret idag =D Det var utlovat ösregn o massa vind, blåser bara lite o solen skiner =) Ett o annat mörkt moln kommer då o då, men de verkar torra.
har städat en lägenhet nu på morgonen, är hemma o äter lite lunch innan jag ska iväg igen. Ska bara bestämma mig för om jag ska åka till "gnällspikarna" eller Bankeryd… i Bankeryd väntar fönsterputs, det lockar inte alls…
Bild på blåsten igår…

#7 Er favoritbana
, Roslagens har tävlingar denna helg också på Lovisedal. LB, LA, MSVB och Ridsport Ponny cup. Alla fyra ska med och det är få starter i klasserna så E kommer få jobba hårt, jag kommer nog också få jobba lite mer denna gång
.
#9 Rolig bild
.
God dag!
jag har legat o sovit i ett stall i Långhundra sen i lördags. Min väns sto Trés Belle är beräknad till 1 Juni (dräktig med Dee jost van dyke). Hon har ALLA tecken på nära förstående… men nä. inget föl och idag fick hon ljuverinflammation. Så vi fick åka och köpa Hippotrim! SLUTA KNIPA !!!!
imorgon ska jag och pappa inspektera monia o monarch ute på Lovö, han som igår blev 6 veckor gammal!
2 Juni flyger jag till Ängelholm !!
31 Maj
ELITLOPPET EN GÅNG OM ÅRET !!!

Tar tillbaka det där med torra moln! Herreguuuud vad det regnade förut =O
Och här SPÖ-regnar det! Måste ut och ta in hönsen innan de flyter bort…
Har nyss kommit från Leksand och ska nu ut till stallet för tjänstgöring. I morgon är det alltså tur till hingstbete med Mazze, Men på lördag till söndag! Då ska jag och Mannen fira jämn bröllopsdag med ett herrgårdslyxpaket (!). Hoppas att det blir speciellt! …Bra alltså.
#10 javisst ja, Vi var anmälda men sen blev det NybyTorshälla som drog..
Nu ska vi anmäla till fälttävlanskurs 4-5 juli på Strömsholm och ta fälttävlanskort. jeez.