God förmiddag 2009-05-31
Snart bär det av för att hämta min nya häst!
Det är så spännande. Klockan 14 ska vi hämta transporten så i eftermiddag kommer hon gå i hagen hemma hos mig
Det är en hel familj plus några till som är här och plockar ner vårt tunnelväxthus. Det är ett mycket bra byte att sälja sitt växthus och kunna köpa en fin ponny. Synd att jag inte har ett par till att sälja. Eller jo, jag har tre till… Ett ska bli garage/verkstad, ett ska rivas och bli avställningsplats för diverse och ett ska finnas kvar för tomater och gurkor.
Uppdatering angående min pålle i kväll. Då antagligen med bild och stam!
Kul!
Då ser vi fram emot detta!
Själv har jag kommit hem från herrgårdslyxen o Österbybruks herrgård. Fanastisk mat och jättefina omgivningar att strosa i. Först afternoon tea, sedan champagne med färska jordgubbar och hemgjorda chokladbitar. Efter det en sex(!)-rätters middag som var fantastiskt komponerad!
Efter en natts sömn fin frukost, men den var mer en ordinär god hotellfrukost. Det var ett minnesvärt sätt att fira 30-årig bröllopsdag!
Sedan har vi kommit åter till verkligheten och målat möblerna i stallet och som vanligt grävt gödsel…
Inget föl ännu, men det verkar närma sig…

God eftermiddag!
Har nyligen kommit till jobbet jobbar till kl 02:00 i natt, någon som vill byta?
Har faktiskt sytt i helgen, en sovpåse till mammas katt, den vi hade fick gå i graven tillsammans med min katt, som tog sitt sista andetag på köksgolvet i fredags kväll. Det var en tung stund.
Skaffa er en fortsatt bra dag i solen!

God eftermiddag,
njuter av sol o värme, 27 grader här idag, har firat mors dag med middag på rökeriet nere vid Lagan, helt underbar mat, åt varmrökt lax med romsås, sittandes ute på deras altan ner mot Lagan, kan det bli bättre….
#0 ska bli roligt att få höra mer om din ponny….. tänk att det redan gått 14 dar sedan Denise anlände, jättemysig är hon i varje fall, vi går långa promenader bara i grimma o grimskaft…
Ha en fortsatt bra dag alla!

God kväll =)
Efter en så fin helg är man ju lite lätt rödmosig lite överallt, ungefär såhär
=)
Igår gjorde vi inte mycket, åt tårta hos grannarna, o sen kom de o grillade hos oss.
Idag har pappa och jag fixat lite med transporten, annars har det varit rätt lungt. Nu är det bara besiktning kvar, vi har gjort vad vi har sett behövt göras, men vi får se vad de hittar under…
Gokväll efter en soolig helg..igår Sundbyholm som sluta me utesluten ponny stoppa ut sig (igen) på ett elakt hinder som många krascha in i. Elon, reklam för Elon blää! vi sa sen efter lite arga stunder att, de trränar ju inte på gräs nånstans mer än tävling så, man får se dessa tävlingar som träningar. Han hoppa ju jättebra de hinder han hoppa.Kanske min analys måste han upp i högre tempo på gräs o ryttaren måste va en tiger på varje hinder..eftersom det är nytt för bägge.
Nu är det paus i tävling tills slutet av juni då det bär av upp till Älvdalen på meeting, där startar vi med en lokal lätt b och avancerar om det går bra.
Nu stundar ridläger 14-18 juni samt flytt till Ekeby 18 juni. Nästa helg blir det Strömsholm på lördan o Långarnö på söndag. Tänkte sova i stugan tills söndag så spar man lite färdväg.
Veckan som kommer blir megatuff med alléjobb och studentfix samtidigt..
Allt har gått superbra så nu står Hagalyckans Ophelia hemma hos mig! Hon är helcool och har tagit det hela med ro.
Hon är e, Hagens O´chief och u, Hagalyckans Breeze
Bild kommer när jag har tagit någon fin.
#6 ÅÅÅhhh henne gillar jag : )