God morgon 2009-06-01
GOD KOMJÖLKS MORGON!
Jag harvarit uppe och mjölkat!
Igår vann TORVALD PALEMA och ÅKE SVANSTEDT Elitloppet - underbart, äntligen vann rätt ekipage. Åke grät, helt rörd av den enorma publiken som gastade SVANSTEDT. Det var ROLIGT!
Hoppas alla får en trevlig dag, jag ska sola, sova och mjölka ;)

God morgon. Idag ska jag roa mig med att åka ner till Linkping och hämta hem Ölandsponnier. Sen ska jag flytta Besk till den vänliga själ som tar hand om honom resten av sommaren tills han kan flytta till min kompis som tar hand om honom i vinter. I veckan ska hela flyttlasset gå till nya stallet. 2 mån för tidigt men äsch, ska man flytta så kan man göra det direkt. Hua hur många flyttlass blir det inte innan hästarna ska flyttas…….maratonvagnar x 2, en ½ hinderpark, massor av garderober, sadelhängare, krubbor, vattenhinkar + 10 hästars fulla utrustning med dubbla sadlar till alla…….alla täcken, jag blir matt bara jag tänker på det. 

Godmorgon!
Röd som en kräfta efter lååång tävlingsdag i går. E gjorde 8 starter, fattar inte hur hon orkar
. Tre vinster blev det den ena med min Storm i 110 (MSVB)
. Hansförsta vinst och det i första MSVB på länge, han såg superfin ut. De två andra fick hon med sin fina D-ponny i 110 och 120. Vi trodde vi skulle vara därifrån vid tvåtiden men utdragen bedömning i Mountain Horse (stilhoppning) gjorde att vi åkte därifrån vid fem istället. Gjorde dock inget nu när det gick så bra
.
Nu är det bara att kämpa sig igenom den här arbetsdagen.
Ha det bra alla!
#2 Duktigt! hennes M Porter Money är en superfin d-ponny. Din Storm förstås jättefin också! Vem är det som förmedlar Munsboro i Sverige?

#3 Padraig har flera kontakter i Sverige, jag köpte Storm direkt av honom hos familjen Kamensky i Heby. Å & E har köpt alla sina direkt från honom hemma hos Kamensky's. Vi tränar hos dom också.

var tidigt ute o red i morse, man får passa på innan värmen kommer, nu är det dags för lite allvar, måste ta itu med lite jobb, en sadel ska lagas som knäkåpan ramlat av på, varför kan man inte lämna det till lagning innan det rasar helt, blir ju enklare att sy dit då, -o billigare för kunden…
ha en bra dag alla!

Goddag
Härligt väder ute! Fast det är lite dumt, funderar på att åka ut till Snörpa o rida en sväng, men det kanske är för varmt =S 23 grader är det, men det är ju jättevarmt när man inte är van ju! Får fundera lite på den saken…
# minns nu att vi prata om detta på rikset i somras..hehe. Ja en kamensky var ju me på sundbyholm me 2 munsborosar o placera sig..
Godda!
Superväder, sol och lite blåst. Städ-disk-tvätt och fixdag. Hemmet ser alltid ut som en bombnedslag efter helgen, och allting var allmänt snuskigt. Imorgon ska jag åka längst söderut på ön och hälsa på en väninna, och hem igen onsdag morgon. Hönsen måste ju skötas!
Helgen ska ägnas åt jobb och Custom Bike Show, hoppas det blir fint väder bara!

God kväll!
Just nu står det jätte still här på jobbet, vi hade ett litet strömavbrott. Tryckpressen gillar inte strömspikar. Men nu är vi snart igång igen.
"Lekte" med hästarna idag; ta bort en ur flocken och jobba med honom. Det blev en liten "gnägg kör" som var jätte ledsna. Men det gick ganska bra och Kråkan kom fram till att det är mindre jobbigt att göra som jag säger från början, annars tar det längre tid.
Annars har jag diskat, tvättat opch fixat stallet innan jag åkte till jobbet. Nu skall jag bara hålla mig vaken till kl 02:00.
Ha en trevlig kväll!