Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 2662 ggr
Akerberg
0

Bete

Har ni släppt era pållar på bete än?

joyen
0

nej, om ca tre veckor…

RC71
0

Unghästarna släpps i morgon. Glad

[AlphLauren]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra fick gå 1 timme idag för att vänja in sig sakta… Det blev en timmes rejs, suck…

[AlphLauren]
0

en till bild

[AlphLauren]
0

och en till, ursäkta bildbomb hehe

Carrick
0

Bete å bete…. de har gått ute dygnet runt sedan i påskas… numera får de bara natthö, så att de inte ska frysaSkrattande
Varit för torrt än så länge, så det växer inget vidare i hagarna.

Men snart, om ngn vecka eller så är det dags "på riktigt"

bramble
0

#3 Vilka härliga bilder! Har skimmeln boots?

Carduus
0

Unghästarna släpptes för ett par veckor sedan men stödfodras änsålänge. Skulle tro de får byta till hage med fullt bete i helgen.

Fölstona har också bete men tas in på nätterna och änsålänge lite dagtid också beroende på väder. Båda stona är extremt insektskänsliga så det blir nog till att ta in dem dagtid hela sommaren…

[AlphLauren]
0

#7 ja det är boots. Han är en riktig klant i hagen och kliver på sig själv varje dag, hans hovar är fulla med "hack" som han gjort själv.. Dock värre vintertid då han går broddad också…

När vi släppte dom så var det i fall att, vi kände på oss att det kunde bli en del spring… Dock behövs inga benskydd vid ridning, då har han koll, hehe…

tjoffsan
0

Jag har mina ponnyer i samma hage både sommar och vinter, har aldrig fattat varför man ska ha olika. Började dra ner på höet i början på april och slutade stödfodra för nån vecka sen.

Lisa-trollet
0

Våra sover ute men stödfodras än.

RC71
0

Betessläppet framflyttat till morgondagen. Men nu är flickorna iaf avmaskade, nyverkade och redo för sommarlov! Glad

hllw
0

Släpper två av valackerna på söndag. Stona nästa helg. Den sista valacken kommer troligen ut helgen därefter när unghästen åkt på hingstbete.

Stödfodring behövs nog inte, men lägger ut lite för magarnas skull.

Akerberg
0

Får svara själv med…

Snörpa o kompisarna har varit ute några veckor nu, stödfodrades i början men inte nu längre (fast lite till hade inte skadat…)

Snörpa har fått täcke på sig nu när det är så dåligt väder, hon fryser så hemskt annars, de andra klarar sig mycket bättre.

[yatzy69]
0

Yes, de har gått ute i några veckor nu. (gbg trakten)

RC70
0

Monia o Monarch ska ut på Lovö v. 18. =)

colleen
0

#16 Johanna =P det är v 19 nu ju Tungan ute

~Jag tror på ödet~

RC70
0

#17 tror inte jag va vaken, menade 18 Maj.

RC71
0

Nu är äntligen småflickorna på bete! Glad

Maria-Kavat
0

Våra kusar har gått ute sen påsk men inte släppta på bete än. De stödfodras en gång om dagen. Iom att min kuse ev hade fång förra året så är det försiktighet som gäller för hans del. Än har det inte märkts något och lite finns det att äta i den hage de är i nu…. Skönt att allt regn kommit för det sätter fart på gräset!

Hanna-D
0

Hingsten med fru går på bete sedan någon vecka, hoppas släppa unghingstarna på söndag. Stona får vackert vänta tills de fölat (finns gräs hemma också så det går ingen nöd på dem).

GE
0

Mitt ansvarsområde på Grän den här veckan är bevattning och koll i sommarhagarna. Passade på att ta några bilder av de två-åriga hingstarna. Feta och dästa var de inte alls intresserade av att visa upp sig, så det blev som det blev…

GE
1

Helgonet (Flynn-Hagens Teresa)

GE
0

Theo (Flynn-Gräns Tussilago)

GE
0

Rowan (Diamond Surf-Gräns Rose)

GE
0

Jack Sparrow (Flynn-Gräns Fideli). Den svarta är Vineto e Szkopul. Han är 3 år och skälet till att 1-årshingstarna inte kan gå i samma hage. Nånstans måste gränsen dras tycker han nog…

ambo
0

#23 jag känner hon som ägde Hagens Teresa förut! Fin avkomma!

colleen
0

Vilka fina bilder GE!!!

Vineto är lik min Lilleman, eller om det kanske är tvärtom eftersom V är ett år äldre.

~Jag tror på ödet~

GE
0

#27 Ja och det var han redan från dag 1. Hon ger fina föl Teresa! Stora blir dom förstås, men hon är ju stor själv också…

#28 Tack  Glad