Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 912 ggr
colleen
0

Go morgon 3e juni

Go morgon allesammans!

Ska iväg till jobbet alldeles strax, men är rätt pigg idag. Gick och la mig tiiidigt igår. Lite regn har det fallit under natten, skönt det för vi fick aldrig något igår, men regn behövs ju så vallarna växer.

Hepp, jobbet var det. Ha en underbar dag!

~Jag tror på ödet~

Carduus
0

Godmorgon!

Blåsig, kall promenad i dag. Hoppas värmen är tillbaka snart.

Kanske blir en tur till stallet i kväll, inte bestämt än. Annars inga planer.

Ha det bra alla!

Tittut
0

Morning!

Lite småsliten efter två intensiva dagar på Gotland och Lojsta hed. I går hade vi en underbar förmiddag på Lojsta, med fina hästar och en alldeles nyfödd fölunge. Borde ge en massa energi men just nu känner jag mig mest trött. Kanske kan vara åldern?

Ha en fin onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carrick
0

God Morgon!!

Hua, nästan lte ruggigt idag. Kom en rejäl skur vid 3-tiden inatt, det vet jag för då var jag vaken : /
Så nu är det ingen värme kvar i luften. Knappt 10 grader…

2 små ponnier låg och sov i hagen när jag kom till stallet imorse…. försökte smita utan att bli upptäckt, men de hörde mig och hoppade upp : ) Så lite puss och kram blev det!!

Ha en fortsatt bra dag!!

hllw
0

Kallt är det och i natt regnade det en hel del. Trolige blir det regn hela dagen imorgon också, även om solen skiner nu. Är lite orolig för Rebecca som är tänkt ska föla ute. Hon har sprängfyllda juver och vaxproppar nu så vi väntar med spänning.

Ska försöka hitta något att bygga igen ingångarna till ligghallen med på ett säkert sätt. Om jag gör det till en jättebox kan jag iaf stänga in henne (dem?) där i natt och imorgon.

Annars står matteplugg, tömkörning och en sväng till stan på schemat.

MadickenII
0

Skruttväder här hemma, blåser storm och regnar. Kom hem imorse, lite trött. Vaknade vid ett-tiden av grävlingar som slogs utanför, mkt ljudligt! Sedan vid fyra av vinden, och sedan vid sexsnåret av bökande borderterrier i sängen! Ska nog ta mig en lur snart, inte mycket annat att göra en sån här trist dag.

Imorgon blir det jobb fram tills tisdag, sen lite ledigt igen. På lördag hoppas vi på finväder, för då ska jag titta på bågar!

Akerberg
0

Goddag

Hemma o mellanlandar o passar på att äta lite lunch. Massor med jobb idag. När jag ätit klart ska jag iväg till jobb nr 3 för dagen =O

Sen ska jag försöka hinna/orka åka till Snörpa också. Kanske kan möta upp med hennes ägare, hon brukar åka mycket senare än mig så vi ses aldrig.

Dyblygiad
0

Strålande soksken på ön, jag hade hoppats på lite regn för stolpningens skull. Här är det stenhårt i  backen och det känns i fingrarna, inte i händerna dock.

cattmedponny
0

Idag tog jag den första skogspromenaden med Ophelia. Vi gick själva och hon stövlade bara på utan problemGlad

AnnaB
0

God efermiddag,

ttttade in här ett tag innan jag ska lasta hästen, ska iväg o träna, frågan blir om det blir inomhus eller utonhus i det härvädret……sol o varmt ena stunden sen blåst regn o hagel.  varför kan det inte regna på nätterna o vara sol o fint på dagarna som jag vill ha detFlört..

Sassenach
0

God eftermiddag!

#9 Det är bra för potatisen och grannens torra hö.Flört

Här har det varit lugnt fixat lite i stallet innan jag åkte till jobbet, nu skall jag jobba till 02:00. Hoppas jag är piggare imorgon.

Jag skall till Ljusterö på lördag, tror att jag kommer åka igenom Norrtälje innan vägarna blir igenkorkade. Annars kommer jag åka runt.

Ha en trevlig kväll!

cattmedponny
0

Nu är sadel, sadelgjord och nya schabrak inköpta så snart blir det en första ridtur på hemmaplan.

Dyblygiad
0

Puh, nu har jag kommit hem efter att ha varit på möte med kommun, hästfolk samt LRF i Österåkers kommun. Mkt prat om ridvägar blev det. Jag förundras över att många är så bortskämda. Här rider de på anlagda ridvägar som behöver underhållas, när frågan om underhåll kommer upp så kan inte ryttarna tänka sig att ta på sig ansvaret, nej då är det kommunen som ska göra det……jag kunde till slut inte hålla mig utan ställde mig upp och sa att de var bortskämda på fastlandet, vi på ön skulle bli överlyckliga om vi fick en liten del av kommunens ridvägsbidrag till att själva göra ridvägar här på ön. Behöver jag skriva att det inte var så populärt……Flört

walsan
0

Ja, ridvägar ja, det har jag kämpat mycket med och det utan kommunens hjälp. Men när de hade dragit fjärrvärmeledningar genom min hage som jag arrenderar av kommunen och vidare en bra sträcka, då fick jag i alla fall kommunen att fylla igen ledningsgraven och lägga på ridbanesand. Vi röjer andra stigar och hoppas att markägaren som oftast är kommunen uppskattar det. Även andra har ju nytta av stigarna när vi nu håller till så nära Gävles tätort.

Nu sticker jag iväg och övernattar i hllws kolonistuga. Vi tror att fölet kommer i natt…

Sassenach
0

I ordning gjorda ridvägar? är det inte sånt de har i stan?

walsan
0

Njae, inte i Gävle i alla fall. Någon anvisad gammal ridled genom ett bostadsområde finns, men där finns i princip inga hästar i närhetenObestämd. Å så finns det faktiskt en stig som vi själva gjort i ordning, men som kommunen skyltat med ridning efteråt. I motionsområdet Hemlingby finns det en körstig som kommunen anlagt till sin ardenner och den får vi rida på. Sedan har det sagts att ett av skidspåren som inte är sommarpreparerat får ridas på sommartid.

Dyblygiad
0

I Österåkers kommun finns det ganska många anlagda ridvägar som ridskolan och ett turridningsstall rider på.