Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 915 ggr
hllw
0

God morgon 4 juni

I morse mellan 5-6 fick vår Rebecca sitt föl. Egen tråd kommer senare under dagen…

Ruggigt ute, men ligghallen är iordninggjord, så det får nog snart komma in där.

Ha en bra dag!

[AlphLauren]
0

Grattis vad kul!!

Fast sådär kan du ju inte bara skriva Flört Vilket kön på fölisen och har allting gått bra?!

Själv ska jag till stallet snart och ta in hästarna! Jag har ett dilemma. Om jag ska tävla på lördag eller inte.

Det är en liten westerntävling och jag är bara anmäld till en klass. Men det är Custom bike show i Norrtälje och jag vet inte om jag ska våga köra häst i släp genom stan den dagen? Till tävlingen är nog inga problem men när jag ska hem sen? Det finns en omväg man kan köra över Edsbro - Lohärad men det innebär en omväg på ca 1 timme… Men det kanske det är värt?!

Vad tror ni, ni som vet vad custom innebär, skulle ni köra häst i släp den dagen?

Carrick
0

God morgon!!

Kallt som attan… nordanvind…..brrr….

Fick hem en "ny" sadel igår, tradera fynd(?) märke France Premiére
Av det lilla jag kunnat se (kollat från marken)verkar den passa på damen. Ligger still i skritt och trav iaf…..

#0 Grattis till fölisen!!!

#1 Är det motorcyklar ute och kör på stan/vägarna en sådan dag eller är de inom inhägnat område? Eller tänker du på att det kan vara mkt trafik…?

karisma
0

#1 Jag ska åka igen Norrtälje på lördag för det är utställning på Ljusterö men åk inte Bergsbacken.

Morgon på er alla ha en bra dag i blåsten

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Nyvreten
0

#0 Grattis ! Vad blev det ?

Här har det regnat hela morgonen & kallt är det!  Bara  7 grader nu vid 9-tiden på morgonen. Ston & föl har fått komma in i stallet,  vilket de var mer än nöjda med.

hllw
0

#1 Problemet var väl att jag inte visste det då…

walsan
0

#1 De var ganska långt ute i hagen och vi valde att lämna dem i lugn och ro en stund och gick in och åt frukost. Det är lätt att störa, förresten var det gråkallt att stå stilla… Men förstås var vi mycket nyfikna på kön.

Nu har vi kunnat pricka av ätning, efterbörd, fölbeck och allt verkar i övrigt som det ska.

Vi är så glada!

Spader-EliN
0

God morgon, oj klockan är visst halv 2… men känns som det är morgon…. vaknade vid 11.. HAR faktist både ätit frukost och borstat tänderna snart ska jag klä på mej Oskyldig

Igår när jag var påväg till stallet fick jag ett mycket glädjande samtal från min ridlärare. Får ha Chance två veckor i sommar + vara med på rikset Skrattande Senare på kvällen var det dressyrträning. Han är fin min kung :)

Idag är det också dressyrträning men för den vanliga ridläraren :) Var länge sen nu efterssom det varit helg på torsdagar och att hon var bortrest förra veckan så det ska bli jättekul :)

Akerberg
0

Goddag

Började morgonen på bilbesiktningen. Nervös väntan i väntrummet då jag var bombsäker på en ilsket orange lapp. Väntade o väntade… bilar som kommit in efter min kom tillbaka, men min bil lös med sin frånvaro =S Till sist kom min röda pärla inrullande igen, gick med in till utlämningsdisken och fick… ett blankt papper =O Blev lite smått chockad!  Han sa heller inget om varför han varit borta så länge, men jag misstänker att han hör/känner något vid styrningen, det har de gnällt om varenda besiktning så länge jag haft bilen nämligen! Nu har jag börjat känna o höra det där själv, så jag antog att de skulle slå ner på det nu, men icke som sagt =D SÅ glad! Enda muntliga anmärkningen var att jag bör ta bort de trasiga extralysena då de börjat rosta sönder totalt o har väldigt vassa kanter. Så att ingen ska skära sig! Nu kan vi rulla runt ett år till =)

Fortsatte till jobbet, till Gnällspikarna. Fast jag mötte ingen sådan idag, de jag mötte var riktigt trevliga =)  Sen hann jag inte mer än hem förrän chefen ringer o säger att jag får ta ett kontor för ord. är hemma med sjukt barn. Kom nyss hem igen från dem, gick fort =)

Nu väntar jag på en kaka i ugnen, får se hur den blir, det är lite av ett experiment

GamlaSvarten
0

#1 Köra häst i släp genom Norrtälje? Hmm, du kan väl dra ut på tiden på tävlingen, var är den någonstans, förresten?

Annars går det ju att köra över Malsta-Sundsta också, smalt och så, och mycket trafik, men troligen inga smattrande motorcyklar?

ambo
0

GRattis till fölet, jättefint!

Just hemkommen från en rätt tung dag, först möte med min vägverkschef, folk fr Vattenfall och entreprenör..V-fall har sågat ner en av de få gamla kastanjerna i Kristineholms allé vid Edsbro. Nu ska vi försöka få dem att pröjsa några nya träd..mutter mutter från dom typ

Sen fika i Rimbo o sen iväg till Rånäs allé..hann ca 70 träd sen brakade regn och blåst igång fick återvända. Suck. Blir 3e vändan innan jag är klar.

I morrn ska jag rida lektion iaf så jag inte tappar all ridning.

[AlphLauren]
0

#9 tävlingarna är på Denan (gamla stockholmsvägen). Sundsta-Malsta var min första tanke till hemvägen också men den är sjukt smal där genom sundsta nu på sommaren, jag kan ej möta bil där med mitt ekipage antagligen… Men risken är ju inte såå stor att möta nån där heller…

Annars finns ju 1h omväg att åka till Rimbo och där sedan mot Edsbro och sedan svänga av och komma ut i Lohärad…

Pratade just med arrangörerna för Custom (mina grannar ;)) och dom öppnar för utställare kl 9. och för publik kl 11.

Men dom sa att det brukar vara stökigt i hela stan hela eftermiddagen med alla motorcyklar och all övrig trafik…

Så vi får se om jag åker omväg eller försöker stanna kvar på tävlingen en bra stund men det har jag ingen lust med då jag vill hem för vi ska tävla på söndag igen, hehe…

GamlaSvarten
0

#11 Men ta rakt fram i korsningen i Libby/Syninge då; åk mot Lohärad och igenom Lohärad så är vägen bredare…Enda gången det är riktigt smalt är i Kragstakurvan, men det är ju ETT ställe…Då kommer Du ut strax söder om Estuna kyrka och sedan är det "bara" att krångla sig in i stan norrifrån, det borde vara lättare.

colleen
0

God dag!

Här är ruggigt och kallt idag Rynkar på näsan, var tog den härliga sommaren vägen?

Har varit ute och hoppat lite med Loppan, måste nog höja hindren lite för han tycker att det börjar bli larvigt med så små hinder. Får väl ta mod till mig på söndag kanske.

#1 Varför går det inte att köra som vanligt? Är han rädd för trafiken? Tänker bara på alla gånger som man blir omkörd av motorcyklar, långtradare mm på vägarna när man är ute. Jag hade nog kört vanliga vägen, skulle inte gett mig på att köra en massa omvägar om det inte var avstängt.

~Jag tror på ödet~

Sassenach
0

#1 Själva trafikstockningen kommer ju vara på väg in i norrtan mellan kanske 10:00- 14:00 och sedan ha trafiken ut. Kan kanske vara något att fundera på. Jag skulle hellre köra omväg än ge mig in i gröten.

#13 Costum bike show och American Car show (som vi har i juli- aug) har en tendens att korka igen trafiken i Norrtelje någe grymt. Staden har ingen förbi fart, utan E18 från sthlm slutar i stan. Vilket gör att de bofasta undviker att köra genom Norrtelje på fredag och söndag eftermiddagar när "badisarna" försöker ta sig igenom.

Har jag missat något?

[AlphLauren]
0

#12 den var bra, jag tror jag vet var du menar, ska kolla upp på eniro nu ;)

#13 Alltså en motorcykel här och nån lastbil där är ingen fara, men just på lördag lär det vara trafikstockning genom stan när jag ska hem och en gång om året är den här motorcykelträffen. det är på lördag. Det kryllar av knuttar och penismäteri i form av vems hoj som låter värst… Jag vill inte fastna i köer bland dessa…

Men om jag kan åka omväg så  jag kommer in i norrtälje norrifrån så tror jag jag klarar mig (stallet ligger i solbacka)

Jag beräknar åka från tävlingen runt kl 12-13

#14 du tänker helt rätt hehe. Du ska inte följa med på lördag då? ;)

Sassenach
0

#15 Penismäteri.. ROFLOL Tack för erbjudandet men jag skall till Ljusterö och titta på ponnyer. Skall du till Långarnö på söndag?