Ridning på fölsto??
Jag undrar, när tycker ni det är okej att sätta igång ett sto med föl vis sidan igen?? Oki är nu 5 veckor gammal och Julia är fortfarande rund som en tunna och pigg. När är det okej att börja skritta lite sparsamt på henne med fölis bredvid i hagen??
Borde inte vara några problem.
Kan ju aldrig skada och smart att vara i hagen där stoet och fölet är trygga och där det finns staket. Däremot skulle jag inte råda dig att rida så länge att fölet missar att dia eller blir för trött för att traska med.

#1 Nej, tycker inte heller de, men ville kolla så det inte var ngt jag missade (det är ju trots allt mitt första föl)..
#2 Håller med! Jag börjar ju givetvis försiktigt i början, det var ett tag sedan Julia gick oxå.. Fölis däremot brukar vara rätt långt ifrån sin mamma i hagen så tveksamt om han ens kommer att följa med - men får se och hålla uppsikt över honom under tiden :D
Lycka till med mamma och fölis. Vore kul att se en bild när du rider i hagen!

Haha.. redan påväg upp :D Laddar över dem från kameran nu :D Kunde inte vänta på att få rida på henne, har ju väntat så länge nu :D Blev en kort skrittur barbacka med en race-ande fölis bredvid :D Och hon taktade hela tiden och ville ikapp fölis så jag tror nog hon har en del energi :D

Fina bilder! De ser inte ut att ta skada 

#9 Haha.. tackar! Nej, det kändes extremt konstigt.. Bara ridit på Moa nu en stund och Moa är inte den mest samarbetsviliga hästen man kan sitta på.. Så sätter man sig på Julia, ngt stel men gör som man säger.. Man kan ju slappna av liksom.. Så skönt :D Kommer nog bara rida i repgrimman idag :D