Go morgon 8e juni
Sitter och försöker få tag i veterinären, snart dags för vaccinering för Smulan och Lilleman, men inget svar =(
Igår lämnade vi Beauty och Janville hos Clifden. Känns jättebra att ha de där nere. Så nu väntar vi med spänning på brunst och UL.
Inte så mycket planer för dagen, jag är ledig från jobbet eftersom nationaldagen var på en lördag, inte mig emot men lite lustigt är det allt. Ska nog roa mig med att städa lite, välbehövligt om inte annat.
Nu ska jag slå en pling till veterinären igen och se om någon svara.
Ha en fin dag allesammans!
~Jag tror på ödet~
God Morgon!!
Sista skolveckan för barnen…. ska iväg idag och handla de sista kläderna till mellandottern. Hon gillar inte att handla kläder, så därför blir det i sista stund när hon inte kommer undan längre
Avslutningar torsdag, dag och kväll (2 st) och en på fredag.
Som "tur" ingen som slutar "stort". Nästa år blir det 2, en som slutar 6:an och en 9:an.
Hoppas på att det blir fint väder i slutet på veckan.
Tänkte faktiskt ta ut min nationaldag nu på fredag
#0 Hoppas du får tag på veterinären.
Kan vara lite svårt ibland….
Ha en fortsatt bra dag!!!

Goddag
Idag har jag iaf inte slarvat på jobbet! Fick ta tag i allt jag inte hunnit med de senaste 3-4 veckorna =S Dvs göra några få saker riktigt ordentligt, istället för en massa saker lite halvdant… Tyvärr får man ju igen det där halvdanna nu efteråt =S Men hinner man inte så hinner man inte… (eller orkar!)
Ska iväg till Tant Brun nu, rida en lite längre runda. Förra veckan var det så mycket jobb så på onsdagen blev det bara en kort sväng barbacka, och i fredags red jag ca 5 minuter, barbacka i grimma =S samt gick en promenad på en kvart! Så nu längtar vi ut på långrunda båda två gissar jag =D
Hoppas det inte regnar bara, det ser lite hotfullt ut där uppe tycker jag

God dag!
En efterlängtad sovmorgon med lång frukost ute i trädgården stod på dagens morgonschema..
Jag ska sätta mig med böckerna snart.. känns inte allt för lockande, men hellre det än omtenta..
Ikväll ska jag och Bellan rida våran första lektion, ska bli spännande att se vad Lollo tycker om min lilla fröken..

God eftermiddag!
Fullt kör på jobbet men nu ska jag snart åka hem. Blir en sväng till stallet för att färdigställa en hage grabbarna ska få flytta till. De äter kopiöst… Bara tråddragning och en del isolatorer kvar så det går snabbt.
Ha det bra alla!
Jag premiärred i grannens ridhus i dag med Ophelia och allt gick bra. Speglarna var till att börja med läskiga men det kom hon snabbt över. Jag travade för första gången och oj vilken mjuk trav! Det kommer inte vara några problem med att sitta ner sedan när vi ska ut på dressyrbanorna!
Annars så har jag varit i Gällstad och köpt ett par nya dojer. Man får ju passa på när man hittar ett par som passar. Säger jag med minifötter…
http://picasaweb.google.com/Majagunnars/Langarno#
Majas bilder från Långarnö!
God kväll!
Efter tre veckors jobbande utan en ledig dag + två dagar tävling på det så var jag helt slut igår… Sov 14 timmar och glömde bort en tvätt i tvättmaskinen så den fick jag köra om i morse, hehe.
Tävlingarna gick väl sådär… Lördag, hästen superfin på framridningen men inne på banan trodde han vi var på täby galopp igen eller nåt, fullt ös! Vi kom dock inte sist, men näst sist hahaha 
Söndagen vägde dock upp lördagen. Första gången vi var ute på en riktig lokal dressyr och vi red ihop 58% i LC med fina kommentarer av domaren, bla "mycket söt häst (ponny?) som är mjukt och fint riden". Då blev jag glad. Zinzano gick inte i någon stadig form utan tittade upp på läktaren en del och då tappade vi takten lite för jag inte kunde koncentrera mig till 100… Men han gjorde allt jag bad om utan att ha för bråttom eller bli för nervig så mycket duktig liten vit häst! Jag är nöjd!
Idag då efter att fått sova 14 timmar så åkte jag in till Stockholm och har shoppat för runt 2500kr TILL MIG SJÄLV för en gångs skull inte till hästen ;) Tyckte jag var värd det!
Och nu ikväll har jag till och med fått ett glas viiin 
#6 Det var riktigt fina bilder!! Jag tittade på dem från Bjennesby också.
Har haft en kvällstur till stallet och tittat på lilla Rohanna. Hon såg fin och glad ut. Springer omkring och bockar. Vi ska nog ta med Rebecca och henne in i stoflocken igen. Det tar ju ett tag innan vi åker till hingst…