Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 762 ggr
Covergirl
0

God eftermiddag 7 juni

Det här har nog aldrig hänt förr, att jag startar en sådan här tråd Tungan ute
Dock är det delvis pga lite skryt om Cinna. Med Fanny i sadeln kom de idag tvåa i LB+5. Extra roligt eftersom det var på NFK där connemara-SM hålls i sommar. Det är klart lovande även om det kommer vara annan ryttare i sadeln på SM.

Nu väntar snart lagklassen, final i Div I, LA.
Håll gärna tummarna! :)

I övrigt sitter jag på jobbet. Håller koll på finalen i franska öppna och är nervös för Cinnas tävlande och dessutom en underliggande spänning inför Peias UL 22 juni.
Det är inte lätt det här med hästar ;)

walsan
0

Godkväll! Är alla och EU-röstar?

Har precis kommit hem från connemaraträff på Långarnö. Ingen kamera hade jag med men det var två jättefinaston med pigga gästvänliga föl vi fick se! Verkligen riktigt fina connemaraston! Sedan fanns det några ungston som frodades fint i de otroligt vackra beteshagarna. Några gästande ston väntade på betäckning eller på dräktighetskontroll. Till sist fick vi se nuvarande herre på täppan som lugnt lät sig fotas fastän stonas hage angränsade.

Före hästvisning åt vi gott och tittade på foton från typ 70-talet. Madeleine hade valt ut släktingar till alla närvarande hästägares hästar. Till slut var vi alla släkt…

Tack för det Lotta!!!

#0 Och grattis till Cinna-framgångar!

Akerberg
0

God kväll!

Inte gjort många knop idag, cyklat två rundor o lagat lite mat bara. Kallt har det varit, men inte regnat, skönt det

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack från mej och Maja. Vilken trevlig eftermiddag! MAja har en massa smaskiga bilder som hon lägger upp på en sida hon har, återkommer senare med adress!

Vad trevligt vi har vi connemaravänner. Fattar inte att jag inte föll för rasen tidigare bara.

Jag är nu kär i flera ston bla Långarnö Decibell  ja och fölen de var ju oemotståndliga..

Tack Lotta för den fina dagen med god förplägnad och Madeleine för de intressanta bilderna, jag skulle kunna se dem igen nån gång och repetera lixom Glad

Covergirl
0

Jag EU-röstade på väg hem från jobbet :)
Men jag håller med om att det varit väldigt tomt här idag. Var verkligen alla på Långarnö? ;)

Tackar så mycket! :)
I LA:n skötte sig Cinna bra. Fyra fel blev det men enligt Fanny var ponnyn kanonfin. Laget hade det lite jobbigare så det blev ingen framskjuten placering.
Dock, Cinna tycks visa att hon inte vill trappa ner på tävlandet och gå till avel. Inte alls. Ska hon hoppa såhär så kanske det börjar bli dags för Msv igen :)

Murgard
0

Ja, nu känns det riktigt trevligt att titta in här igen!!Glad  Så roligt att få ansikten på flera nicks härinne. OCH så rara människor!

Tack Lotta och Madeleine + alla andra som engagerat sig i att arrangera denna fina och givande connemaraträff. 

God mat, trevligt umgänge, givande guidning i svensk connemarahistoria,vackra hästar… vad mer kan man önska? Jo, att se att våra ston mår som prinsessor .. - OCH det gör dom!! med råge Kyss!

Får se hur många som har tid att köra till Ockelbo längre fram.. Glad..hoppas det blir många!!!

/ Kerstin o Cecilia

cattmedponny
0

I dag har Ophelia och katten Ludenben fyllt fyra respektive ett år. Och det firade vi med storstilat kalas med tjocka släkten. Skämt åsido för de var här för mig och min sambos skull som i dagarna har fyllt 23. Men det klart att det var ju lite komiskt att lägga kalaset när två andra från Thå-gänget fyllde år.

Släkten gosade med Ophelia och de tycker att hon är trevlig och fin såklart! Hon är ju så otroligt social och älskar att bli klappad.

Min sambo och svärfar byggde vidare på stallet och det kommer verkligen att bli toppenbra. Ljust och fint och takhöjd upp till nock och ett litet loft för halm och liknande.

hllw
0

För mig blev det tyvärr ingen connemaraträff idag. Har varit jättetrött hela dagen (allt fölvakande och sena pluggkvällar de senaste veckorna börjar ta ut sin rätt…). Har ägnat totalt 10 timmar åt mer eller mindre effektivt mattepluggande idag. Knappt något hästande överhuvudtaget idag. Men på torsdag är terminen slut:)

RC71
0

#1, 3, 5 Glad Tack för att ni kom! Och sådan tur vi hede med vädret!

Hälsningar från oss alla på Långarnö

RC61
0

Hur var genomgången av "från dräktighet till föl" med veterinär Hellqvist? Det lät väldigt intressant tyckte jag.

RC71
0

#9 Tyvärr hade veterinären fått förhinder så det blev bildvisning från mestadels 70-talet och lite Connemarahistorik i stället. Glad

RC61
0

Aha, det var ju synd. Men hon kanske återkommer någon annan gång. Har hört att hon ska vara duktig på semin och det hade varit intressant att höra henne prata.