Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etiketttävlingsresultat
Läst 1065 ggr
GE
0

Bebbens tävlingsdebut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klassen var LD + 5 (0,75 för kat C). Fergus blev lite spänd när han kom in på banan, och gick som en ostkrok förbi ett otäckt lila/svart/vitt hinder redan innan starten. Det var hinder nr 3 och han fick två stopp på det. Första gången började han bromsa flera meter före och vägrade ens gå fram och nosa. Andra gången stannade han och klev bakåt ett steg, men bestämde sig sedan för att han nog skulle våga hoppa ändå. Duktigt av honom för han tyckte verkligen att hindret var otäckt (det var han inte heller ensam om). Resten av banan gick som en dans, han gjorde precis allting rätt. Så trots resultatet var han jätteduktig, och jag och ryttaren bestämde oss därför att stryka honom i LC. Det var förskräckligt många starter, och han skulle ha fått vänta halva dagen på att få gå in igen. Han fick åka hem som belöning istället. Nu ska han gå en tävling i början av juli, och sen ska han få sommarlov och smälta upplevelserna.

Det är 5 år sen nu jag satt i stallet dygnet runt, grinade och försökte få den närmast livlösa saken av 40 kg skinn och ben att dricka. Då trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva den här dagen, så det här känns extra kul! Man ska aldrig ge upp…

GE
0

På väg…

GE
0

På framridningen…

GE
0

Mammas gullepojke…

Akerberg
0

Vad duktig han är =)  Grattis till första starten eller hur man säger!

colleen
0

Så fint han hoppar =)

~Jag tror på ödet~

Tittut
0

Grattis! Det måste kännas som en seger, verkligen!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

hllw
0

Vilken go kille! Grattis:)

Carduus
0

Grattis, han ser jättefin ut!

GE
0

Tack Glad och nog känns det som en seger alltid!

Ja, han är duktig och försöker alltid göra sitt bästa, men man får inte glömma att han också har en väldigt duktig ryttare!

Han hoppar jättefint, men kan slarva lite med frambenen. Inte så att han slår i, utan bara att han ibland glömmer bort att lyfta dem ordentligt. Han blir dock bättre och bättre på det, och man får väl inte vara för petig…

walsan
0

Han ser verkligen jättetrevlig ut, så jag förstår att du är stolt!

Lindbygarden
0

Jätte fint ekipage och fina bilder!

Grattis till en lyckad debut!

GE
0

#11 Tack Glad

#10 Det har runnit mycket vatten under broarna sen den här bilden togs. Kan man vara annat än stolt över den lille kämpen? 

RC70
0

ÅH! Han har blivit sååå fiiin! Grattis Gerd till debuten! Glad Han kommer nog bli en bra tävlingskompis, viljan finns ju där Flört