Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: off-topic
Läst 4136 ggr
RC71
0

Vad gör ni till vardags?

Dom allra flesta har sina ponnyer som hobby och fritidssysselsättning. Vad gör ni när ni ej har stallkläderna på? Glad Själv jobbar jag som hovslagare. Så för mej är det häst på heltid som gäller.

ambo
0

Landskapsarkitekt. Projekterar markanläggningar. Numer i mindre skala har hållit på med bostadsområden mm förr. Mest villor bostadsrättsgårdar och alléer (som ni läst om..) nuförtiden. Måste hinna va i stallet Glad

hllw
0

Studerar. Ska bli byggnadsingenjör med arkitekt- och miljöinriktning är det tänkt.

ambo
0

#2 du är ju lite i min bransch! Glad

Akerberg
0

Städar trappor o lägenheter (flytt o renovering)

hllw
0

#3 JappGlad

Murgard
0

Förskollärare. Arbetar på grundskola f-6, mest i 6-årsklass.  Fritidsbonde.

RC71
0

#6 Fritidsbonde- ja, det är väl jag också på sätt och vis. Kör traktor när inget annat finns att göra….Cool

Murgard
0

#7 Eftersom marken väl räcker till höbehovet, är det bara att ta tillvara gräset… visst tar du eget hö också?

och så mycket tid att slå ihjäl i traktor har du nog inte…Flört

RC71
0

#8 Ja, det gör vi.

Traktorkörning är super om man har insomningsproblem…Cool

Murgard
0

#9 Måste vara väldans obekvämt att sova i en traktor! föredrar snarklådan. Natti!

lil-sis
0

Rattar buss i Uppsala, Stadstrafiken.

Och just dagdrömmer jag mest om connemaror.

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Har du lika fin färg på din traktor som jag har på minFlört lila

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annette
0

Kyrkvaktmästare.

Sassenach
0

#6 Kallas det inte månskensbonde?

Processoperatör i packsal/efterbehandling på ett tryckeri.

tjoffsan
0

Fältinventerare av jordbruksmark.

[Heikne]
0

Frisör

Tittut
0

Frilansare inom häst, och diverse extraknäckare. En rätt trivsam tillvaro som passar mig nu när ungarna inte är så stora!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Carduus
0

Bygger IR-kameror. Det är värmesökningskameror som kan urskilja varma objekt på kilometers avstånd även i mörker. De kameror jag bygger används mest till övervakning och på helikoptrar.

AnnaB
0

Sadelmakare, men det vet väl de flesta redanFlört

#13 jag har också jobbat som kyrkvaktmästare!

joyen
0

jag jobbar på ett pensionat/kursgård samt på ett HVB-hem inom familjebehandling.
(är fn sjukskriven)

Sassenach
0

#18 CooooolCool

#19 Tärnsjö utbildad eller lärling?

Carrick
0

Tekniker, håller på med GIS - Geografiska Informations System

RC70
0

Just nu sjukskriven då jag opereras imorgon, sedan från 15 juni - 28 augusti blir jag truckis på coca cola

utbildad webbutvecklare, har ett eget litet företag inom det.

Murgard
0

#14 Kallas så ja, men oftast krävs solsken när man jordbrukar Flört!

pidan89
0

Drömmen vore att bli tränare/instruktör så håller fortfarande på att utbilda mig. Går på Realgymnasiet i Uppsala just nu och tänker senare gå strömsholm (förhoppningsvis). Har även stora funderingar på att bli hovslagare. Tog tappskokurs i våras och fann det riktigt roligt.. Så vi får väl se :) Har även jobbat en del med ventilation :O

MadickenII
0

Jobbar deltid på Rusta, och borde göra klart lärarutbildningen som ger behörighet i åldrarna 0-9 år. Men, den studiemotivationen låter vänta på sig. Idkar lite månskenssnickare, röris, elektriker, mekaniker osv också, stor, gammal och sliten gård behöver mycket jobb. Annars går jag mest och drar bena efter mig Flört

Nyvreten
0

Bonde , dock inte månskens utan mera dygnet runt bonde Flört

Är mjölkproducent & sköter om  kor , ungdjur & kalvar.

Världens bästa jobbSkrattande

Dyblygiad
0

Jobbar på Intensvivvårdsavdelning och Postop.

Tittut
0

# 27 Skulle inte passa mig, jag har koskräck! Skäms

AnnaB
0

#21 lärlingsutbildning i Sverige o England…..

[baffinbay]
0

#29 Jag med, vågar ICKE gå in i en kohage, det finns det gott om vittnen till…. Kanske även smittat av mig på min lilla älskling (ponny) som också hatar kor :P

Jag har en oavslutad lärarutbildning, som Madicken. Vikarierar inom skolan, i sommar blir det arbete inom hemtjänsten samt "hästeri". Hoppas damerna blir dräktiga fort så de kommer hem och jag kan rida massor i sommar :)

sus-sharon
0

Studerar på Etologi och Djurskyddsprogrammet på SLU i Skara.
Funderingar på eget företag efter det, om inte några skithäftiga jobb dyker upp;)

medarbetare på djurskydd.ifokus

Camo2
0

Jobbar som Business Controller. Försöker hålla koll på intäkterna inom mobilaffären hos en större operatör. Väldigt långt från hästarna dess värre……

pidan89
0

#27 Låter kanon. Jag älskar kor och skulle gärna ha några om jag hade tiden :)

Murgard
0

Jag skulle vilja ha några sådana dära söta engelska dvärgkor - Dexter tror jag dom heter. Kyss

Har vuxit upp på mjölk/köttproducerande gård Glad!

Norrveda
0

Förskollärare!

När jag blir stor vill jag bli hovslagare och jobba heltid med hästarna, gör det iofs redan nu men huvudinkomsten kommer inte därifrån även om en del pengar trillar in via ridverksamheten.

RC71
0

#36 Då kan du prya hos mej! Skrattande

julsta
0

Studerar på äldre dar…målet är att bli lärare

jojjehanna
0

Lärare på en fristående montessoriskola, har just nu mest åk 4. Frilansar som hästfotograf/journalist och säljer barnkläder på hemmaförsäljning.

Sassenach
0

#30 f-n vad tufft, har en kompis som gick ut Tärnsjö förra året.

#32 Är det ett kul program? Är lite nyfiken och funderar på om jag skall gå det…

sus-sharon
0

#40 Ja, det är riktigt roligt. Man får träffa massor av duktiga forskare och branschfolk, vi har mycket intressanta projekt, studiebesök, resor och uppgifter.
Jag har ju ännu så länge bara gått första året, men jag har gillat det hittills=) Lätt att hålla motivationen uppe också.

Vad man får tänka på är att detta är en teoretisk utbildning, tyvärr är det en del som söker och tror att det varvas med praktik på samma sätt som djursjuksköterskeprogrammet, men så är det inte. I princip all kurslitteratur är engelsk också, vilket man ska vara medveten om (som inte alla varit), men det är väldigt fritt vilken litteratur man väljer. Vi får ut en lista till varje kurs med böcker som kursledaren tycker är bra, men det är helt upp till oss själva vad vi köper för böcker (de är i regel heller inte dyra).

Vill man jobba med djurs beteende eller ser en framtid som djurskyddsinspektör eller liknande, då är det här verkligen rätt utbildning att gå.

medarbetare på djurskydd.ifokus

Jammie
0

Jag jobbar som Business Analyst (krav- och funktionsspecar affärssystem).

Som tur är har jag en sambo som är ladugårdsförman, så ibland hjälper jag till med diverse annat som att t ex med att flytta dikor mellan beten - med hästen (!). Connemaran backar inte, hon är bra mycket stadigare än de halvblod vi provat med….Något för ngn med koskräck Flört (man kommer upp en bit från marken).

/Camilla

Hanna-D
0

Jobbar på Gränspolisavdelningen på Arlanda.

the connemara
0

Jag studerar till civil ingenjör på LTH i Lund. Så jag bor här nere på veckorna och pendlar hem till mor o far där hästen står på helgerna. Av den anledningen köpte jag oxå min häst ihop med min mor.

När jag inte pluggar i Lund så umgås jag med med killen och tränar thaiboxning.

Helgerna ägnas åt pållen min och extra jobb på Gekås i Ullared.

Covergirl
0

Jag jobbar på Canal Digital, alltså med TV. Tekniksupport, försäljning och mentor. Lite invecklat att förklara så låter bli.
Har jobbat här i lite mer än två år och trivs tämligen bra, särskilt med kollegorna Cool Oskyldig (the_connemara förstår nog ;) )

Till hösten räknar jag dock med att flytta ännu mer söderut och parkera mig i skolbänken igen. Har sökt Juristprogrammet i Lund och räknar med att komma in. Håller på lite smått med att leta bostad och stallplatser därnere så har ni tips är det bara att höra av sig :p

kicki13
0

Jobbar just nu som webbmaster, sköter det mesta där, uppdaterar, gör repotage, raggar nya kunder,fotograferar, gör trycksaker osv

Hoppas dock att få jobbar mera med tryck.. få se vad som händer framöver

kicki13
0

#1 och #2 är själv utbildad byggnadsingenjör inom ekologisk byggproduktion, men har aldrig jobbat med detta då jag inte hitta några jobb här i norr

Lille
0

Jag är lantmästare med eget företag som står på 3 ben

- Bo på lantgård, lantbruk tillsammans m mannen, och konsult-projektledning av mentorprogram.

så #45 0 #44 välkomna att höra av er om ni söker bostad m stallplats nära Lund!Glad

walsan
0

Jag är lantmätare och arbetar på Lantmäteriets huvudkontor. Arbetar i huvudsak på Fastighetssidan med området fastighetsbildning.

[AlphLauren]
0

Carduus: Jobbar du på NOTE?

Tittut
0

# 48 Kan rekommenderas å det varmaste!

Covergirl
0

Det ska jag verkligen komma ihåg! Tackar så mycket för tipset Skrattande

Carduus
0

Nej men på FLIR i danderyd (huset bredvid djursjukhuset Albano).

liljegren
0

Jag pluggar till sjuksköterska i Gävle :)

[AlphLauren]
0

Carduus: Okej en ex-kund till note då ;) Jag har jobbat på note en gång i tiden hehe

nu är jag lekledare för vuxna (team building ;) )

cattmedponny
0

Jag pluggar till textil produktutvecklare med målet att arbeta med hästutrustning efter examen nästa vår.

Pelleplutt1
0

Jag jobbar som Biomedicinsk Analytiker på avd för bakteriologi på SVA. Sen har vi även ett litet litet lantbruk där vi tar in hö på sommaren. Men det får nog räknas mer som hobby än som arbete :).

[Rebecka]
0

Är just nu arbetslös sedan en lång tid tilbaka. Men är utbildad undersköterska och har jobbat lite inom det och har även jobbat som städare… Funderar på att börja plugga igen och har planer till att utbilda mej till brandman eller ambulansförare men men vi får se om det blir..