Godmorgon 2009-06-11
Godmorgon
Dagen efter ett lyckat studentfirande i ösregn..allt flöt på bra o kompisarna satt (och krökade hm) hos oss ända tills de sen drog till avslutningsskivan i stan. Storebrorsan hängde på även så ja, de är väl rätt slitna idag
Annars ska vi till Mälarkliniken idag. Ambo är grovt halt o svullen på senan vänster fram. Dystert. På lördag skulle de på träningslägret i Tierp. Allt ovisst just nu men det lägret lär väl ryka nu. Kan ju va nåt som grott o därför han stoppat på sista tävlingarna? Fast, det e ju vet besiktn o då skulle man väl sett nåt på tävlingsplatserna tycker man
Rapport följer senare idag

Det är varmt ute =O Har gått ute i t-shirt utan att frysa ihjäl! Fast det är massor med moln, men solen orkar fram ibland faktiskt =)
Trött i fötterna! Köpte nya jobbarskor igår, de känns ju inte likadant som de gamla =P Inga skoskav iallafall, possitivt!
Idag fyller min gubbe år och han ska få tre privatlektioner på islandshäst! Det är faltiskt han själv som har velat få lektioner!

#0 Hoppas att det inte är något allvarligt med Ambo.
Här är mulet och trist, har varit på jobbet hela dagen. Men nu är jag "fri" igen, tills imorgonbitti vill säga. Dock brukar man vara totalt slut efter en dag, funderar på att lägga mig på spikmattan en stund och sen gå ut och rida. Så får det nog bli =)
~Jag tror på ödet~
Gokväll!
Vaknade till dimma och kyla imorse, gick till jobbet några timmar och sedan, när jag kom hem bättrade vädret på sig. Nu är det blå himmel och vacker kvällssol!
Ledig i helgen, och inga planer. Jobbar bara två dagar nästa vecka, och är sen ledig över midsommar.
Nä, skulle man kanske ta en liten dusch eller nått? Kanske en sväng ned till sjön och se så att båten inte är översvämmad? Jobbigt att vara ledig och inte ha något att göra, som tex sköta hästarna!
Tjing!
Jättedystert här. Vår gulliga Ambo har drabbats av blödning på yttre böjsenan vänster fram, 2-gradigt halt idag. Troligen pga feltramp i hagen. Nu stundar 2-6 månaders rehab med boxvila 1 vecka, cortison o gipsbandage. Tävlingssäsongen är körd som vet. på Mälarkliniken sa rätt hårt till oss..Så, nu har vi bokat av allt i sommar. och på lördag skulle de till Tierp på rid-träningsläger..tur jag tiggde till mig tid direkt iaf! Såg på ultraljudet hur det såg ut me blödningen, mittemellan knät o kotan. Inte helt hundra han blir återställd heller fast vet trodde nog det, han hade sett värre som kommit igen i typ tälttävlan
ja, nu är sommaren delvis förstörd och vi har noll koll på det hela. Ska ringa ekeby om vi får tillgång till deras sjukhage så han kan stå där o käka hö o halm o få lite vind i manen iaf..sen ska han ledas och ledas flera ggr om dan vi kmr bli tokiga till sist och även ponny
Vet inte hur det blir sen, maja måste ju hålla igång sin ridning o tävlandet. Vi grubblar bryter ihop och går vidare helt enkelt
Bara att tulla på allt överblivet drickbart från igår..
Nej, vad trist
.

Men nej vad tråkigt med Ambo =(

#5 NEJ!
Det var inte bra. Senskador tar lång tid. Uppåt ett år till full hållfasthet igen. Sänder en stor styrkekram till er alla

Va tråkigt med Ambo

Nej vad hemskt. Höll tummarna för att det skulle vara något enklare ju. Hoppas att det läker fint nu!
~Jag tror på ödet~
#5 Uschdå, jag lider med er. Vi hade en liknande situation en gång i tiden. Det var så vår avelsverksamhet startade. Stoet behövde tid att läka en förstärkningsbandsskada. Hoppas ni hittar någon lösning där Maja får rida något annat!?

#5 Nej så tråkigt, lider verkligen med er!