Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 851 ggr
ambo
0

Godmorgon 2009-06-13

Godmorgon alla pigga och nytra

Här packas/tvättas det till ridlägret, vi åker tidigt i morrn bittida.

Undrar om ngn här vet nåt om ämnet BAPN som enligt undersökningar är gynnsamt vid senskador? utvinns ur växtriket. Läkningen ska ske bättre med fibrer osv

Ambo kmr stå kvar samma stall i höst, Maja vill inte flytta honom. Hon vill pyssla om honom osv.  Hon kmr rida lektion o plussa på under rehab. Efter att ha googlat runt inser jag att det är ingen hoppning förrän tidigast om ca 9 månader om man ska va på säkra sidan. Vet sa 2-6 månader men fan trot..kan bero på vår pedantigångsättning också. man vet ju inte hur ambo reagerar kan bli stark som ett lokomotiv av detta, han är ju så van att jobba

låten "I don't want to go to rehab no no no" är aktuell på vår kant kan man säga

[Heikne]
0

Godmorgon godmorgon!

Mulet och trisst här, ska ligga kvar i sängen ett par timmar till innan det är dags att bege sig ut till stallet och förbereda transporten och hästen inför morgondagens lokalutställningar i Hölö.

Bonnie var på hästkliniken i onsdags, Hon har vart risig i höger öga i ca2 veckor, det har periodvis sett helt bra ut, vissa dagar bara lite rinnigt och andra dagar har hon blundat helt. Misstänkte först en ögoninflamation eller liknande och avvaktade, men iom att det kunde vara bra ena  dagen och sämmre andra så började misstankarna om det satt något inne i ögat. Vi tittade så gott vi kunde men såg inget ovanligt, väl på kliniken i onsdags hittade vet. en metallbit som smackat rakt in i hornhinnan. Hur det har gått till har jag ingen aning om och vart den kommer ifrån vet jag inte häller. Men det blåste rätt mycket för 14 dar sedan (vårat plåttak blåste av med bjälkar och allt på speakerbåset) så den kom väl med vinden.

Det var som två klamrar så föremålet gick inte att skrapa bort utan Bonnie fick en stor dos lugnande samt lokalbedövning så att hon inte skulle blinka sedan fick snälla doktorn dra ut biten med tång.

otäckt otäckt, men hornhinnan verkar ha klarat sig bra och såret har redan läkt ihop, Bonnie kommer dock att gå runt med en megapupill i ca 14 dagar och kommer att vara lite ljuskännslig så flughuva på när hon inte rids för att få in så lite dagsljus som möjligt.

jisses vad mycket lusstigt som kan hända!

Carrick
0

God Morgon!!

Trist väder även idag…. ska ge mig iväg om en stund och stängsla upp en hage. Dags att släppa hästarna på lite mer beteGlad

#0 Inte kul med Ambo…. hoppas han tar rehaben med ro!!

#1 Usch, metallflis i ögat… ajaj…
Prata om otur!!! Skönt att det gick bra att plocka ut den.

Ha en fortsatt bra dag!!

[AlphLauren]
0

God morgon!!

Här regnar det och jag har tappat min röst + är bakis… uuuhhhh

Var på firmafest igår "för gamla och nya" på mitt förra jobb, hehe… Jag hade nog inte gått dit om det inte vore för att min pojkvän har varit med och ordnat festen… suck..

Så nu sitter jag typ och väntar på att få köra bil så jag kan åka till stallet…

Ska ju både rida, rengöra sadel och träns, bada hästen osv inför Hölö i morgon.

Rider ni dag innan tävling? Och i så fall vad gör ni med era hästar då?

Jag hoppar alltid på zinzano.. 7-8 språng på runt 50 cm. Han älskar att hoppa och blir mjuk som en katt i kroppen dagen efter man har "gymnastikhoppat", hehe.. passar ju bra :)

cattmedponny
0

#1 Inte roligt med metallflis i ögat. Jag vet hur det känns för jag hade själv en i ögat i augusti förra året.

Nu regnar det inte i alla fall men så trevligt kan man ju inte kalla vädret i alla fall.

[Heikne]
0

#2 #4

Ja otur otur, men tur det gick plocka ut den lilla rackarn.

#3 phu trodde nästan att du struntande i utställningen, då ses vi imorgon då. Det skulle bli spöregn hela dagen.

och som ett litet extra + ska alla klasser hållas på gräs!

[AlphLauren]
0

#5 regn… suck… på gräs… suck… nåja, hästen är badad i alla fall och står inne i natt så vi kommer i alla fall…

nu är det min tur att hoppa i plurret och sedan i sängen… natti, ses imorrn. Det ska bli kul i alla fall