Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 640 ggr
Akerberg
0

kväll 14/6 2009

Nejmen? ingen godmorgontråd ännu? Eller ser jag helt fel? =O

Här var det utlovat finväder idag, det var det också, ca en timme… Nu Ösregnar det =O

Har suttit på Kreles idag. Ridit ca 10 minuter barbacka på ridbanan. Efteråt fick han hoppa några språng när löshoppningsbanan ändå stod uppe, tror han tog sig över 80-90 cm iaf! Duktig pålle =)

ambo
0

kväll..ska upp i ottan o flyga till gotland och glo på alléer även där..lite soft, får låna vägverks-saab, bo på hotell vid ringmuren tar me bärbara..ska sitta på rummet o jobba me datorn på kvällen bunkra me lite nammis godis mm.

Lämna av Maja på Tierp, vet ej tränarnas namn, en hette Natta typ..maja fick en stor häst som kallas Lasse Glad så nu får hon prova det tills torsdag. Hon var glad o hade fullt upp när jag stack Glad

Ambo får mer o mer damp i sin box, tog ut han på gången idag o massera o rykta mm vanliga ting. han drog en djup suck o verka mer avspänd, man får inte rucka på alla vanor hos en stackars ponny..tre steg ut på gången kan ej påverka ngt. Tänker ta ut honom nu var dag. I morrn o på tisdag en inryckarkompis som fixar pga gotland.Frambenet är svalt och ej svullet redan så det bådar väl gott I hope! Inga problem kratsa hovar heller.

La in en röd terapiboll jag fyller me lite pellets..meningen är väl att med nosen buffa ut dom men, vår ponny tar frambenet o sparkar runt den. Håhåjaja

Han är gullig extra gosig o vill umgås o klia en överallt me mulen Kyss

Fast vi lär få plegga el nåt om han blir ett lokomotiv sen, måste ju bara skritta!

ska ringa kliniken i morrn me mina uppföljningsfrågor..

AnnaB
0

Ja, go kväll,

känns som jag suttit vid datorn hela dagen idag, försöker pussla med utställningen och sen skulle jag betala räkningar något som den eländiga datorn inte alls var med på…. den vägrade logga in mig på mitt konto, så det blev att vända sig till supporten o be om hjälp, nu funkar det äntligen i varje fall.

Har faktiskt hunnit med att rida också o lastträna Denise för den delen….hon är riktigt duktig nu o går in utan att jag viker bort mellanväggen…