God morgon 2009-06-16
Morgon!
Hade gärna stannat kvar i sängen idag, speciellt efter den otroligt intressant arbetsdagen igår.
Hoppas det blir lite roligare idag, men elgiganten verkar inte så lovande.
Hoppas ni får en roligare dag!
God förmiddag!!
Visst vore sängen skön idag…. en typisk tisdag…
Dottern och jag var ute en sväng igår med båda hästarna.
Vid ett tillfälle blev de skrämda av ett rådjur… ja, iaf Belle
Fortsatte bortåt skogsvägen…. då ser vi att det ligger ett litet kid mitt i ena "körbanan"
Stackars liten låg där och skakade när vi smög förbi, men den rörde inte på sig. Hästarna tror jag inte märkte ngt alls, ingen av dem reagerade iaf. Hoppas mamman vågade sig fram och hämta den senare.
Ha en fortsatt bra dag!!!

Hittade denna, gulingen heter MacGywer om jag inte har fel och körs av min vän Camilla.

Goddag
Här städas det för hela slanten (Nåja, just nu är det lite paus). Har avverkat hallen nu efter jobbet, får se om jag avancerar in i köket eller fastnar i tvättstugan en stund.

God kväll,
vill bara säga
på hemväg i eftermiddags hostade bilen till några gånger för att sen lägga av helt…..den är bara 5 år gammal, samma sak inträffade några veckor efter att nybilsgarantin gått ut (vad annars), motorn kollapsade, hoppas det inte är samma fel nu,
har i varje fall några gulliga killar på verkstan som körde ut o bogserade mig dit så jag slapp kostnaden för bärgningsbil, man får väl vara glad för det lilla….
hemma från min lilla tripp till gotland..i sin prydno med vallmo överallt 
Nu förbereda allt inför midsommar..ut o halma box åte ambo på ekeby, handla mat o ställa i stuga..mm mm. På torsdag kväll flyttar vi över ambo till landet.
På torsdag morgon åker min mellanson till Azorerna o jobbar på min kompis hästgård i ca 1 månad
inte dåligt av mig ordna ett sånt sommarjobb va..dock ej betalt mat o husrum men, en upplevelse. De har 32 lusitanos o han kmr få mocka skit mm hehe och ha lite kul hoppas jag.
Sen hämtar jag majis i Tierp kl 16 o sen på kvällen kör vi ut ambo. gud jag kmr ligga död när midsommarafton nalkas
Evas ston jag hälsade på norr om Lärbro..gården låg vid en fin allé jag tittade på och hon kom fram o prata..ja det slutade med att vi körde ner till hagen o jag hälsa på hennes fina ston.
Idag fick vi meddelande att vår China är konstaterat dräktig med Hagens Zephyr! Vi hämtar troligen hem henne på torsdag.

#6 Vad roligt, grattis!

God kväll!
#6 Grattis och vad kul! :)
Dagen idag har bestått avatt göra sådant som jag lägger på "göra snart" högen. Dvs posta shettisens pass, utställningsanmälan, betalat lite räkningar.. Dessutom har jag EVENTUELLT fixat en liten tjej som ska köra shettisen min nu i sommar.. blir lite problem när vi flyttar hem dem sen till hösten, men det får jag lösa då..