STORA SKRYTTRÅDEN
Här tycker jag att vi kan skryta lite extra om allt möjligt och speciellt våra fyrfota maror.
~Jag tror på ödet~

Jag tränade för en ny tränare förra veckan.
1. Hon sa flera gånger att min häst såg ut som en riktig sagohäst!
2. Vi fick göra övningar som andra som har ridit för henne inte fått börja med på 3-4 lektioner! Dvs. det kändes som en bekräftelse på att man gör NÅT rätt med hästen i alla fall ;)

ok dags att skryta - Wilmer gjorde sitt livs runda idag i sitt livs andra L:B hoppning. ett förargligt nedslag på sista hindret, men som han hoppade den lilla tjockisen
!!
#3 Vad kul!
Heja Wilmer! Fick mig att tänka på när en ny gympalärare gjorde entré på högstadiet. En sån knubbis, tänkte jag.
Men oj vad hon var spänstig!
#2 Jag håller med tränaren om att din häst ser ut som en sagohäst! 
#1 Grattis till den ökade traven! Jättefin bild! 

#1 Grattis och säjer också fiiin bild på fin häst!
Det enda jag skryter (och pratar om öht nu) är Non Stop. Superlativen haglar over den lilla hästen. Maken till trevlig häst har jag aldrig träffat. Lugn, sansad, men pigg och vaken. Vilket temprament han har den killen. Snygg är han att se på med och borstar man honom i typ 5 minuter blänker han som man skulle stått i timmar och putsat.

Inte illa! Tur att du fann honom!
#1 Cirren är bara SÅ läcker!

jag vill skryta!!!!!
har varit på hanteringskurs i dag, heeela dagen har varit "hästande"..
mitt skryt: jag har lastat joy genom att skicka in henne i transporten med mitt tryck utan att nudda henne, såååå mallig
… vi har kommit framåt! jippi! när hon skulle ur så tyckte jag att hon gick lite för snabbt ut så då "pekade" jag in henne direkt igen och hon gick in å stannade till jag sa backa, då kom hon sakta.. nöjd.
#7 Så glad jag blir för din skull!
Du har ju haft det ganska jobbigt ett tag…

Igår fixade jag Grönt Kort kursen Jippi!
Så kul att känna att man så här på ålderns höst
kan börja sin tävligs karriär ……..återstår bara att se i vilken diciplin …………….

#8 tack, känns som om jag behövde lite framgång nu för att orka:)
#9 grattis till grönt kort, har fundering på att ta det själv vi 33 års ålder.
#10 33 är ingen ålder, jag tog mitt gröna kort när jag var 42 

#11 tack nu känns det bättre
. man blir väl aldrig för gammal egentligen!
Jag vill skryta med att jag fått mkt bättre magmuskler-rotlås tack vare gymmandet, så min ridning gått upp ett snäpp! 

#7 Härligt! Du ska se att hon blir lydig som en cirkuspudel, vad det lider!
Jag tog oxå grönt kort som väldigt vuxen - när dottern började tävla vid 9 års ålder. Som förälder måste man ju ha koll på gällande bestämmelser…

Tack för alla grattis! Han är verkligen rolig att rida, man vill inte gå av…
Han ska ju dock säljas så vet ni någon som letar dressyrponny för högre klasser så kan ni ju rekommendera honom
.
~Jag tror på ödet~

Dax att komma med lite skryt igen
Har varit och tittat på när Joleen reds på träning för Christian Eriksson ( världens bästa tränare),
Är så glad och stolt att vara matte till denna helt underbara häst. Hon gick så fint i dag och har gjort så stora framsteg med sin nya ryttare på ryggen trots att hon bara har varit där i 6 v.
Börjar faktiskt tro att det blir kvaliten till hösten och några tävlinar på riksen och inte bara utställningen.
Måste se till att få igång kameran så jag kan lägga in ngr nytagna kort på min vackra häst här.
Får bli ett gammalt!

Chansen och jag har utvecklats något otroligt nu ivår. Han går SÅ bra, alltid :D
Hör och häpna Bonnie och jag seglade tisdag förra veckan över en bana på 120 på hoppträningen. Kul tyckte Bonnie som gasade på lite extra lite halvlebbigt tyckte jag som helst inte hoppar över en meter. Men Bonnie tar gärna för sig och visar matte att det inte är dressyr vi ska pyssla med

Måste få skryta lite med att jag hittat trampet i stigbyglarna igen =D
Lite skryt då, var ner till ridhuset i förrgår och Delight jobbade på som en liten myra. Precis som sin bror har hon "vaknat till" i vuxen ålder. Avslutade med att hoppa några språng och då blev hon som galen av lycka! Tror jag måste börja på hoppning igen, för hästens skull…

#20 Mmm, hon var riktigt fin, trots avsaknad av träning.

Skriver väl här istället, så är jag på rätt plats så att säga
:
Linus är på bild med sin "hoppestuds" i del tre sid 7….

*bläddrar* Ja se där, kul!
Då ska jag köpa Ridsport det första jag gör när jag blir frisk nog att ta mig ut.

Den kommer ut i handlen tidigast lördag skulle jag tro (eller ev måndag)
~Jag tror på ödet~
Får väl ta tillfället i akt å skryta lite om min pålle Kampus Kavat
Hopptränade första gången igår på över 1 år mao innan jag blev gravid. Pållen skötte sig så underbart bra! Jämn fin galopp och luftiga språng över hindren. Så himla lugn och sansad fast på hugget ändå (hoppas ni förstår vad jag menar). JAG NJÖT SOM BARA DEN….har längtat så innerligt efter att få "skutta" igen. Avverkade språng på nog ca 70-80 cm, herrn har en förmåga att inte ta i på låga höjder 
Måste bara få skryta lite om min Dam, hon går så bra nu att jag sitter på ett litet moln och myser i vardagsrummet nu.. :)
Red igenom LB:1 idag och galoppen som tidigare varit lite svår att få ihop kändes underbar. Tyvärr slängde ett p*cko ner en bom från läktaren i andra manegen precis i avsaktningen i galoppökningen men annars gick det SÅ bra. Är så himla glad att jag har den där hästen.
Har gett upp hoppet om att spara ut manen på henne, friserade idag, hon ser så fin ut nu! :)
Bilden är från en kvällstur igår.

Wilmer, (världens bästa Wilmer, vackra kloka, lagom tjocka Wilmer) tömkördes idag o flickorna hade sitsträning. De har fått en del kritik på sitsen vid senaste dressyrtävlingarna, dock en 9a nu senast på Korrektheten i uppvisningen!! (är d skryttråd så är det…:) nåväl Wilmer verkar ääälska att bli tömkörd o idag liksom alltid så pep han högt när jag bad om galopp, fast när flickorna satt på barbacka o tränade sitsen så lät han bli att bralla så som han annars gör o rullade bara på helt jämt i sin finfina galopp. Den ponnyn - we love!! Fasen att det inte går att betäcka

#28 Aha. Precis ovanför Get-Sune?! ( Sune ska mata kungligheterna med getost framöver. Ca 2 km ovanför oss).
Antar att Camilla tog den fina bilden?

Många ponnysar med färg i skryttråden
.
Fina hästar både #28 och #29!
~Jag tror på ödet~

#31 Det har du rätt i! Det med färg..

#31Tack!!
ja färgen har onekligen sina fördelar. Vi har en skimmel också (som vi ska säga i rättvisans namn att vi också älskar!!!) men vi älskar inte att försöka få honom vit inför tävling…

#31 Tack, Colleene
!
#31 Tack 

#33 Been there done that. När man ska iväg tiiidigt och badat skimmeln nogsamt dagen innan avfärd, packat in ponnyn i täcken för att hålla den ren osv kan man ge sig sjutton på att han / hon lyckats skapa stora gulbruna fläckar på låren hehe

#36 alldeles precis på pricken…
vårt senaste tilltag blev att försöka sy halsskydd av lakan …gissa hur länge de satt på plats där de skulle och om vår nybadade skimmel hade brun/gula fläckar över hela halsen ändå (sovit skönt), samt gräsgnugg (svåra att få bort..) på alla benen efter sköna hagrullningar?
#37 haha ja, stora skryttråden ;)
#40 snygg mara! (ja och ryttare
)
Vill skryta att jag idag mkt prydligt lotsade in släpet på svår plats dikt an intill stallägarns.
# 41 Tackar
Måste få skryta lite över Maggie! Nya ägarna är så nöjda, hon är helcool och bara utvecklas hela tiden. Hetsar inte upp sig för nått, inte ens vilda hundar och grannar med motorsåg, och fallande träd på det. Nu är hon satt i vagn, och beter sig utmärkt fint. Lägger på ordentligt i selen och drar som hon ska. Duktig älskling!

#44 Underbart att höra som uppfödare. Ska man ångra sig lite ….

#44 Roligt att lilla fröken sköter sej 
#42 Men ambo
Du är ju bara bäst! 
haha!

#48 Wow!!! 

Va fin han är din stora godisbit (Non Stop)!!!
Härliga bilder!!

Verkligen jätteläcker! 
Åh så läcker han är!! :D

Snygging! Min favoritbruna färg har han med
.

Oj, vad kul att så många gillade honom. TACK!!!!
Passande namn har han för Non Stop är ju svårt att sluta med när man väl börjat. Den här killen vill man bara ha mer av….
Ja det var en fin häst! Hur hög är han?

#57 Han är 142 cm

Måste bara skryta lite, taket på min transport är inte grönt längre det är vitt igen!!!
#59 ÅH har du tvättat? Hur gick du tillväga? Är ju lite svårt att nå så att säga… :P
Lite Maggie-skryt igen! Nu körd en del och sköter sig med bravur, fick ett mms från nya familjen med en bild och texten "Tack för världens bästa häst!" Det värmde kan jag säga!

Lite skryt om Lilleman som idag har löshoppat för andra gången i sitt liv. Han har redan fattat och hoppar så fint över. Stolt matte!!!
~Jag tror på ödet~

NU BLIR DET SKRYYYYT!
DRIFTER är världens härligaste ponny, den ärligaste och charmigaste häst jag någonsin träffat på!

#60 En "vikt" stege, trädgårds slang, hink med varmt såpvatten och en låååång skaftad borste och hel del envishet. Pappa surrade fast stegen med spännband på ena sidan av transporten när jag skulle köra taket, var lite nervöst men fungerade.

vill bara skriva att jag i dag bakat chokladrutor, kolakakor, dumleformar och arracksbollar… cornelia fyller 9 på söndag m ska göra hage på lördag sen fyller grannen 50 och har fest på lö.kväll så känns som fullt upp…

#66 låter inte som skryt, låter underbart, mums!
mumms vart ju inget sugen alls, själv är jag super kass på baka :S men har systrar som delar med sig av nåra påsar gott hembakade kakor o bröd :D
#66, Arracksbollarna var LJUVLIGA !!!! :) Har resten kvar att smaka… TACK! :D

#69 tack,tack, så bra att det smakade:)

Måste få skryta lite över Snörpa
Red distansritt igår, hon var superduktig! Red bara 18 för jag trodde kondisen sviktade, men det gick hur bra som helst =D Hon tog en jättelång och brant uppförsbacke i snabb trav och lite galopp, med draghjälp från en 8-milsarab i galopp. Red först i mål i min klass trots att vi startade i sista gruppen!
#71 GRATTIS!!!
Härligt att hon var piggare än du trodde, bådar gott för den kommande säsongen!!

#71 stort grattis!

fint colleen! vilken snygging!

#76 Tack 
~Jag tror på ödet~

så söt!!

Det är något speciellt med svarta hästar..!

#74 Vad fin han är, han ser lovande ut.
Idag har jag ridit ut själv för första gången på mitt 3-års-sto. Det gick jättebra, travade även för första gången i en liten uppförsbacke. Hon har redan mycket frammåtbjudning, till skillnad från min förra unghäst som inte fick det förrän i 4-5-års åldern.

Har du inga bilder på syrran? Skulle vara roligt att se!
~Jag tror på ödet~

Vilken fining och vad högt han hoppar!

#81 Här kommer bild på syrran. Hon har dock inte så maffig nacke som det ser ut på bilden, det är bara vinden blåser i manen.
Jag vill också passa på att skryta lite. Hon är väldigt trevlig att hantera. Det är inga problem att rida ut själv på henne, hon går fram överallt utan att vara tittig. Hon har redan mycket framåtbjudning och är rolig att rida. En riktig prinsessa!

#83 Så fin hon är!!!
Ser fram emot nästa år när man får börja rida på Lillemannen =)
~Jag tror på ödet~

Jag vill jag med!
Igår red jag lektion för första gången med Bellan och instruktören fick prova rida.. hon blev helt kär i henne och ville ta med henne hem, det var inget dåligt betyg det inte!
I förra veckan löshoppade jag henne för första gången å det var som om hon aldrig gjort något annat! dessutom kom hon glatt tillbaka efter varje hinder och såg helnöjd ut :P Detta var även första gången hon var själv i ridhuset och hon tog det super coolt.
Jag kan ju säga att jag är mer än nöjd ;)

Idag, aldeles nyss la jag ut häst nr 17.000 på Aramennoc =) 3115 av dem har bild, dvs var 4.46:e häst!
#86 Fantastiskt att du håller ut! Det är verkligen jätteroligt!

Min ponny är världens snällaste! nu går han läger med ett barn som ser ut och höra hemma på en bponny och han sköter sig jättebra!