God Morgon 2009-06-17
God Morgon!!
Åter igen en solig härlig dag!!!
Hästarna avmaskade igår, så nu ska de snart släppas på riktigt redigt grönbete. Kommer att se dräktiga ut båda två på ett litet kick
Hagen är iaf kollad, ska bara slå gräset under tråden idag eller i morgon….
Ha en fortsatt bra dag!!!

God morgon
Soligt här med. Ska iväg o rida Trich idag som är hos en kompis och i eftermiddag kommer hovslagarn.
Ha en bra dag
Morrn morrn! Ska iväg och jobba om en halvtimme sedan vetisjutton vad som händer idag? medryttaren ska rida så egentligen har jag ingenting i stallet att göra… men det blir väl en tur dit i alla fall, annars känns det som nåt fattas hela dagen om man inte besöker stallet alls, hehe

God dag!
Dess tidiga mornar tar kål på mig, som tur är är det bara imorgon kvar sen är det helg.
Vi har hunnit med 4 tidningar än så länge har väl ca 5 till på schemat, blä.. Vill kunna vara ute i det fina vädret, mocka ridbanan eller något liknande.
Skall hämta spån i eftermiddag och ta ut pengar till päronen son skall på en 25år försenad bröllopsresa.
Ha en br dag i solen ni som kan!

God dag!
Har haft fullt upp några dagar nu. I helgen var jag nere hos Nina och Anders (Lofty stuteri) och hälsade på mina flickor. Så minisemester för mig med andra ord. Tittade och klappade på alla andra ston som var nere på betäckning med Clifden. Och det blev även några turer till unghästarna också. Skönt att få lite avbrott i vardagen och tjejerna mådde så bra så bra. Beauty gick ihop med en treåring och de var goa vänner redan, Janne hade en egen hage så hon kunde äta lite extra mat, hon som inte blir tjock. Janne var betäckt mån, ons och fre så 29e juni är det UL, då får ni hålla tummarna allesammans!
~Jag tror på ödet~

Goddag, fullt upp med jobb idag, fyra olika ställen!
Äntligen är det lite varmt också! Kunnat gå ute i t-shirt utan att förfrysa idag, minns inte när man kunde det sist =S
Eftersom jag jobbade länge idag blev det bara en kort ridtur sen. Lagom till vi hade 200 meter kvar till hagen o bilen kom värsta ösregnet, mindre kul! Snörpa var svettig o jag hade inget täcke med mig, så man tager vad man haver (se bild) :D
Puuuh vilka dagar det är. Maja ringde o var jätteförkyld så jag hämta från Tierp idag redan..det var ett toppställe jag gick runt o kolla lite. M nu med Tierpsdialekt haha
ligger framför tv och är rätt dålig tyvärr
Ut till ambo sen, preppa släpet han åker i morrn till landet St Ekeby Gd. Det blir jättebra. Nu slut på boxvilan, han verkar helt oberörd av sitt ben lyfter på hovar o ser ut som vanligt.Ser ej svullet ut ngnstans
Det blir jätterörigt i morrn bitti, min ena son åker ju till Azorerna o jobbar på min kompis hästgård minst en månad framåt. De ni, 32 lusitanos o korsningar på en 1600talsgård..där är redan flera svenska tjejer o sommarjobbar rider hästar mm. Så, jag kan nog fixa dit den som är sugen
jag har vart där o det är lite paradisgrej alltihop, en blandning av island, irland o tropikerna …kolla som sagt www.quintadaterca.com (jag är så gaggig har säkert sagt detta förut) han åker 8.55 från Arlanda med Solresor, 5 timmar direkt till Azorerna 
ja, vad är väl en bal på slottet..vi andra dväljs i sommarstugor o leder ponny mm…hahah, fast jag trivs me det livet också. Lurar nu mkt på att dra till Irland över Clifden Show några dgr i alla fall! Och, kanske ev N-köping som åskådare till alltihop eller medhjälperska-funktionär 
Idag har det varit riktigt fint väder. Jag har fixat i hagen men har lite småpill kvar till Ophelias nya kompis kommer i morgon. De ska få gå i den större hagen som vi har.
Jag red i paddocken idag och jag prövade att galoppera för första gången med henne och det gick ju också finfint. Inte är hon bilrädd heller. I morgon ska jag upp tidigt för att kunna rida för min sambo jobbar kväll.
#5 gulliga långa öron hon har 
Idag hände mig något som gör att man får ytterligare ett antal gråa hår.
hllw ringde och sa att det ringt en kvinna som ville hyra in sin C-ponny i vårt stall. Vi är lite måna om att ha trevliga gäster så jag ringde upp henne och frågade om allt möjligt. Under samtalets gång får jag en sådan där känsla att det här är rakt inte säkert att det är en gäst som passar i vårt stall. Men för att inte vara sådan som fattar alltför snabb uppfattning om hur folk är, så tänkte att jag kanske känner fel…
Vi kom överens om att träffas halv sju vid vår stallanläggning och jag lovade att jag skulle ta med mig ett kontraktsförslag. Bor 3 km från stallet, så jag åker ibland bil. Eftersom jag fick lite bråttom iväg glömde jag att ta ett blankt kontrakt med mig från datorn. Upptäckte det efter att ha åkt några hundra meter. Vände åter och hann inte starta datorn utan tog min verksamhetspärm med alla viktiga dokument som kontrakt (inkl köpekontrakt häst), försäkringspapper, skattehandlingar, bolagsregisterbevis, anläggningsbevis etc… Jag brukar aldrig ta den ur huset!!!
Förstås kom inte kvinnan och när jag ringde ett antal gånger så svarade hon inte eller också blev det upptaget (blev bortkopplad) efter några signaler.
Efter att ha småpysslat några timmar så gav jag helt upp och tog pärmen och gick mot bilen. Eftersom jag hade mycket i händerna la jag pärmen på taket på bilen. Någonstans i bakhuvudet tänkte jag "så här kan man ju inte göra…". Kom precis på att jag måste koppla på transporten på bilen för att få med den hem. Jag tänkte ju i morgon åka direkt efter jobbet för att hämta hem China hos hingst i Katrineholm.
Det krånglade när jag skulle koppla på transporten, så när jag slutligen fått på denna var jag så där lagomt irriterad och trött. Hungrig var jag också, klockan närmade sig nio och jag hade inte ätit sedan lunch. Satte mig i bilen och åkte hemåt. Hörde något som lät lite, men tänkte inte vidare på det. Efter några hundra meter hörde jag en duns. - Vad var det??? Blinkade in ekipaget till en breddningsficka längs 70-vägen. Gick ur och tittade, men allt såg ut att hänga med som det skulle. -Det måste ha vart bagageluckan som inte varit riktigt stängd! Lugnad klev jag in i bilen igen och åkte hem. Satte mig vid datorn en stund och gjorde i ordning en stor grönsaksmacka. Fick så klockan närmare 22 äntligen sätta mig ner vid köksbordet.
-Hur var det, fick jag med mig pärmen hem eller låg den kvar på utemöbeln där jag lagt den medan jag grejade med hästarna? Innan andra tuggan kom det som en blixt från en klar himmel: -Det måste ha varit pärmen som åkt av bilen!!!
Jag kastade mig ut igen, kopplade av transporten, slängde mig i bilen och åkte iväg. Långt före platsen där jag stannat bilen en timme tidigare fanns nu hela mitt pärminnehåll spritt över båda vägbanorna!! För varje bil som passerade virvlade papperen omkring! Jag satte på varningsblinkers och kastade mig ut ur bilen och började förtvivlat samla papper. Tack och lov stannade två bilar med vänliga kvinnor som hjälpte mig med hopsamlingen. Jag hoppas att jag fått tillbaka det mesta, men det är knöggliga papper som har fullt av däckavtryck på sig…
Sensmoralen är:
1. Om du bokar tid med presumtiva stallgäster, hästköpare etc så be dem alltid ringa åter när de är nästan framme. Då slipper du åka till träffplats i onödan (det är inte första andra eller tredje gången detta händer. Kan man aldrig lära sig…? Ämnet skulle lätt fylla en egen tråd!).
2. LÄGG ALDRIG, ALDRIG GREJOR PÅ ETT BILTAK!!!
#6 Oj oj Ambo vilket bestyr med allt! När det gäller Irland kan du väl kolla med Anders G om det fortfarande finns möjlighet att hänga med på den gemensamma resan. Det vore kul! Jag är bokad!
#9 Men herreguuud prixis en sån grej kan jag göra. Det är när man tror man kan göra flera saker samtidigt på nåt vis..har jag berättat om en domare som är mkt trevlig o pratsam..E Westin..hon berätta om när hon en gång skulle åka me sin folkabubbla o då ställde sin handväska på kofångaren där det stack upp 2 stålgrejor mitt fram..mellan dem st'llde hon väskan o for sen glatt till Norrtälje fr Sthlm..väl framme letar efter väskan..går ut o hittar den på kofångarn 
Nu är sonen avvinkad på Arlanda med packning varav en bag gamla hästgrejor begade schabrak mm vilket är uppskattat på gården! Han sitter på planet nu 
Ja, jag ska kolla igen på Irlandsresan om d skulle funka. Annars plan b att åka några dar hyra bil o jaga er i hasorna 
#2 Lägg till: Ställ aldrig grejor på transportens hjulhus (typ kaffemuggar mm)