Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: off-topic
Läst 1037 ggr
[AlphLauren]
0

Roslagsbor HLR-kurs

Har precis fått ett mail från brandchef i norrtälje att en HLR-kurs kostar 2600kr och den håller på i två timmar och alla deltagare får diplom efteråt.

Max 20 deltagare.

Dvs är vi 10st kostar det 260kr/person och är vi 20st så kostar det 130kr/person…

Jag har alltid velat gå en sån här kurs så nu försöker jag samla lite folk som kanske också är intresserade så det blir lite billigare ;)

Oftast är det företag som går kursen men det är ingaproblem för ett gäng "civila" att gå heller.

Inget datum är spikat utan nu kollar jag bara om det finns något intresse :)

AKWIK
0

Vad är HLR? Confused Hoppning, Longering, Ridning ?

Bullemor
0

*fniss!*

Gissar på Hjärt-,lungräddningGlad

MadickenII
0

Hjärt-lung-räddning va?

Norrveda
0

Vi hade utbildning med all personal och föräldrar på jobbet i höstas, jättenyttigt att få lite uppdatering då och då.
HLR är nåt alla skulle kunna för ett snabbt ingripande kan rädda liv!

Vi har en fd förälder på dagis som utbildar inom HLR och det var hon som hade kurs för oss, jag kan kolla med henne vad hon tar om det skulle vara intresse att kanske ordna det i ponnyföreningen.
Fast å andra sidan kanske alla vill gå kurs för killarna på räddningstjänsten Oskyldig, fulltecknat lär det bli i alla fall.

[AlphLauren]
0

#4 Hahaha Oskyldig

NÄ, kolla gärna med henne! Och föreningen! Som sagt, nyttigt att kunna… Antar att det inte är lika enkelt som man ser på teve i filmer… *host*

[Rebecka]
0

du e faktiskt jättenyttigt att gå en sån utbildning.. Har sj gjort d 2 ggr i skolan, första ggr på mediaprog  och sen även hade vi en när jag pluggade te undersköterska.. båda utbildningarna va ju gratis för mej eftersom d va skolan som ordnade.. Blev lite repetion när jag gick den andra ggr.. Men kan säga att jag lärde mej jättemkt om HLR..

Dyblygiad
0

Synd att vi inte kan få några vältränade gossar som visar min arbetsplats hur HLR går till, men jag antar att de inte är tillräckligt kvalificerade för oss Flört 

Vi har HLR minst 1 ggr/år och då går vi även igenom deffarna på arbetsplatsen och vi tränar intensivt i några timmar.

varje år så har de bytt antalet inblåsningar/hjärtkompressioner.

Första året var det 5/5 (18 år sedan) nu är det 2/18.

Vi tränar även på barndockor.

En lättare HLR borde de gå ut med i alla skolor! Även första förbandskurs skulle vara obligatoriskt för barn från 4e klass el så.

colleen
0

En sån kurs skulle vara bra att gå, men jag bor lite för långt bort.

~Jag tror på ödet~

Hanna-D
0

Vi får både HLR och defibrillatorutbildning samt uppföljning av dessa (1-2 ggr/år) genom jobbet, nyttigt att kunna!

Sassenach
0

Hmm.. det vore inte dumt med en upp fräschning det var ju några år sedan sist. Om du får dåligt med folk ska jag höra mig för i kompis kretsen, de kanske är intresserade..

kbrr
0

Hej Blir det en kurs är jag jätte intreserad bara det är innan den 8 agusti. Går en kurs och för att få godkänt så måste jag ha gått HLR.

SKRIV TILL MIG OM DET BLIR NÅGON

k_bredenberg@hotmail.com

lil-sis
0

Jag gjorde i december och då var det 2/30.

Jag tror man kan lugna sig med att det inte är viktigt EXAKT hur man gör, bara man gör :-)