Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 678 ggr
AnnaB
0

Godmorgon Midsommarafton..

gör ett kort besök härinne, ska iväg o plocka jordgubbar,

jag skulle nog inte överleva midsommaren utan dessa bär…. Till o med hästarna tycker om dem, brukar ge dom de där jättebären…

hoppas nu bara det utlovade regnet håller sig borta under dagen

Ha en skön midsommar allesammans….

Lisa-trollet
0

God morgon

Vi ska nog släppa lite glada ungdjur på bete på förmiddagen sen blir de sill o potatis o jordgubbar. O ikväll ska jag iväg till några och grilla.

Ha en bra dag!

[AlphLauren]
0

jaha så var det midsommar igen… varför firar man det? Någon som vet?

Är det nåt gammalt tradition skördefest eller så för det är väl bara sverige man firar i? Eller norden?

Jag tycker gott vi kunde hoppa över det, vi har ju redan jul och påsk liksom… Alla jag känner blir så hetsiga kring sånt här och ska fixa och dona.. själv vill jag hellst krypa ner i soffan och gömma mig.

Var i stallet i morse och ville inte åka hem. Lugnet före stormen liksom….

hehe

glad midsommar på er :)

lil-sis
0

Jag har valt att stanna i soffan i år. Det är första gången jag INTE är hos farmor och firar, dåligt samvete. Får kompensera med fika nästa vecka eller nåt sånt.

Sassenach
0

God eftermiddag!

Diskandet går ju inte så jätte bra kan jag väl erkänna, men det minskar iaf.

Solen har lyst med sin fråvaro idag, ser ut att fortsätta så resten av dagen.

Har precis skickat in slut provet på Engelska kursen, jag tror att det gick bra. Nu skall jag nog ut och fixa stallet innan jag fixar lite käk åt mig själv.

#2 Är det inte för att fira sommarsolståndet??

Ha en bra midsommar!

cattmedponny
0

Jag tycker att det är bra att ha en högtid som inte har något med religion att göra alls. Är väldigt trött på de andra och då speciellt julen. Hade julen försvunnit så hade jag inte saknat det.

Vi har precis varit hos några kompisar och grillat, ätit melon och glass. Det var trevligt och precis lagom. Jag hade inte orkat med något fylleståhej men det är väl jag som är lillgammal. Det blir väl så när man är 23 och det ända man har kvar på listan är att skaffa fast jobb…

Annars så har jag hunnit rida i grannens ridhus för vädret var inte det bästa i Borås vid ettiden. Precis innan vi gick från stallet så haglade det… Regna borde ju i alla fall räcka tycker jag…