Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 911 ggr
Carduus
0

Godmorgon 24/6-09

Solen strålar och det är redan riktigt varmt!

Vi städade ur höskullen i går inför stundande höskörd. Vore väldigt skönt att få in allt såhär tidigt för en gångs skull så man slipper vänta halva semestern.

Inget bestämt annat än jobb för dagen.

Ha det bra alla!

AnnaB
0

Sol o varmt här i söder också….

det blir ridning tidiga mornar nu det är så skönt medans luften ännu är klar ..

Ska ge mig iväg o plocka ett lass jordgubbar till, sågott att ha i frysen till vintern,

Ha en bra dag alla!

Carrick
0

God morgon!!

Tycker faktiskt det är det än… även om jag varit vaken längeGlad

Solen skiner, härligt!!!

Ska fortsätta att mocka boxar idag…. igår fick ryggen vila…. en och en halv kvar nuFlört

Ha en fortsatt bra dag!!!

ambo
0

Goförmiddag..hemma o grejar lite senare ut o fixa amboboy. Han har d lite väl gassigt i sin sjukhage hela dan så jag brukar ställa in honom tidigare i det svala luftiga stallet. Märks att det är skönt då d ej finns ngn skugga därute alls.

Fått lite strålröta nu av allt stillastående..tur d finns tjärspray nuförtiden mot de totalgeggiga tjärburkarna me pensel man hade förr..dom som minns..

Akerberg
0

Goddag

Varit på nya stället på jobbet, samt grannhuset som jag haft hand om lite drygt ett år. Hade igentligen tänkt ta det andra huset imorgon, men det fanns lite ork kvar idag så jag passade på! Imorgon väntar fönsterputsning i Bankeryd.. *okul!*

Ska äta lite och sen susa iväg till Snörpa, tänkte klättra lite, säkert svalare inne i skogen! Eftersom jag inte kommer rida så länge så tänkte jag skura klart hennes boxväggar efteråt… det är ju ett mindre roligt jobb som aldrig blir gjort :$

Ska posta två paket på vägen dit med…

cattmedponny
0

Vilket fint väder det är idagGlad Snart ska jag och min lillskrutt åka och äta lunch i stan. Inte riktigt hungrig än eftersom vi gick upp så sent…

Jag tror att jag måste köpa en flyveil till min pålla för hon verkar inte trivas med alla flugorna som har lust att dyka upp i värmen.

yuppie
0

hej på er alla, yuppie och jag har farit på dressyrkurs i dagarna tre med mina vänner. han har varit helt underbar, arbetsvillig som alltid, även om orken tröt den tredje dagen, för våra vanliga dagar blandas ju med uteritter mm. han är så avspänd, så att samla galoppen blir ju så lätt då. får mig lite att tänka på ett dragspel, ja jag menar bakbenen alltså. ni skulle ha sett honom, ja jag vet att det låter skrytigt, men det är han som står för det mesta jobbet, så jag tycker jag kan kosta på mig lite flotta ord.

vi avslutar vära dagar med lite grillning, ja och lite vin förståss,hälsn  annki som önskar er alla en skön sommar

ps ambo tänker lite extra på er, vet hur det känns att vänta ut en skada. men tänk så här istället när det känns lite bättre, vad kan jag lära mig på det här, så fick jag vända tankarna när jag var så ledsen , kram till er båda ds

Sassenach
0

God eftermiddag!

Satt på ute platsen och käkade frukost, hoppades på att få se någon kattunge trassla sig ut från under trappen, men jag fick bara se lite vita och gråa tassar och en grå svans.

Annars har det varit en lugn men varm dag. Vår hö leverantör hade börjat slå när jag åkte till jobbet.

Frid i soliga connemarasverige!