Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 394 ggr
Carrick
0

God Förmiddag 2009-06-25

God Förmiddag!!!

Solen skiner, ska ta med barnen och bada i em.
Dags för årets första doppCool

Hästarna ska snart få sällskap av en fjording pojke i hagen…. eller pojke och pojke…. en äldre gentleman (hoppas jagSkrattande) blev klart idag…

Ha en fortsatt bra torsdag!!

ambo
0

Goförmiddag surfandes från stuga, har änteliga fått igång "pucken" fick ringa support..ja det var virusprogrammets brandvägg som vanligt..

Ska till stallet o provtrava Ambo, majis är i skärgårn o badar hos kompis

A var rätt jobbig igår, han blev så uppspelt av att 2 pållar skulle lastas o åka o träna..då är han stark att leda kan jag säga!

ELS
0

God förmiddag!Glad

Härligt väder ute men nästan för varmt för både mig och hästarna… Nåväl man ska inte klaga. Nu borde det bli massor av fint hö i år . Förhoppningsvis lite billigare än det jag köpte förra året.

I dag ska jag unna mig lite ledigt efter  några dagars stress och slit till lång in på natten. Det ska bli så skönt.

I kväll  kommer det en sadelutprovare hit. Det ska bli spännande att se om det finns någon sadel som passar på mina hästars breda ryggar. Jag har lånat massor av sadlar i flera veckors tid nu men det är inte lätt att lita på bara sig själv vad det gäller om de passar eller inte.

Den som jag tycker passat bäst  av de jag provat är en Bates Isabell Werth dressyrsadel  med vidaste bommen för  20000 kronor…..

Någon som har en sådan till en connemara?

Akerberg
0

Goddag

Fönsterputsning på schemat idag, verkligen inte favoritsysslan… blä så trist! Gick rätt bra iaf, bara lite randigt…  Dessutom bara en sida, utsidan är självrengörande, o fönstrena ej öppningsbara.

Termometern visar 19 grader, men det känns betydligt varmare!

Carduus
0

Varit vaken hela natten i magsjukaRynkar på näsan, brukar inte vara mottaglig för sådant i vanliga fallFörvånad. Nu känns det bättre så det kanske var något jag åt i går…

Hett ute och varmare ska det bli enligt prognoserna. Hoppas på mkt fint hö och att maskinerna håller så det går hyfsat snabbt och smärtfritt. Maskinparken är inte av senaste datum direkt, pengarna läggs på tävlingsponnyer iställetSkrattande.

Min semaster börjar egentligen v 28 men ska höra med chefen om jag kan byta några dagar eller eventuellt hela veckan mot nästa istället pga av hö't. Borde inte vara några problem.

Sambon väntas snart hem, då ska vi försöka välja ut en ny dörr till badrummet.

Ha det bra i solen alla!

Sassenach
0

God kväll!

Satt ute i solen och käkade frukost, hade fullt upp med att glo på de fem kattungarna som bor under trappen. Två utav dem är lite större och ganska så busiga, så jag tågade ut i stallet och hämtade långpisken för att "fiska" lite. Det "nappade" rejält, trodde ett tag att spöet skulle gå av när lill-missen försökte ta med sig snärten under trappen.

Pratade med mäklaren idag, se om jag startar budgivningen imorgon.

Sedan har jag tvingat Kråkan att springa i lina idag, han blev lite svettig. Sen blev han väldigt upprörd när jag spolade av honom med vattenslangen, jag vet inte om det beror på att det var kallt eller att han blev blöt…

#4 Hoppas du kryar på dig till på lördag!

Ha en trevlig kväll!