Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 1147 ggr
[AlphLauren]
0

"Roslagsgruppen" - ny tråd

Då den andra roslagstråden blivit så lång och nu är det lite mer på g så tar jag mig friheten att starta en ny tråd…

Jag har till och med suttit och plitat på en hemsida (ja, den är väldigt lik min hemsida i utseende men det är det enda jag kan + att den ligger på min domän annars får man betala extra för ett nytt .se och det verkar ju onödigt..hehe)

http://www.extremponny.se/roslagsgruppen.html

Tanken är väl att dra igång lite mer till hösten om fler är intresserade. Man kan ju börja med nån kväll utan hästar och bara träffas, äta lite, presentera sig och snacka massa häst?! Glad

Mia

GamlaSvarten
0

Kul idé! Sätt gärna upp mig på sändlistan. Vore kul om vi kunde träffas någon stans där det finns maror och utrymme, kanske på Norr Malma? Det funkade ju fint när det var årsmöte och det här är väl (?) en något mindre grupp.

liljegren
0

som jag sa i pm:et är det väl roligare om vi kan komma igång redan i sommar när folk kanske är lite lediga från jobb och så? :P

[AlphLauren]
0

#2 hehe jag läste fel :p man kan ju träffas så fort det finns folk och tid :)

#1 Norr Malma är fint! Vet dock inte hur det fungerar där med "allt runt omkring"

liljegren
0

kan man inte försöka gå ut och äta då? Boka bord? eller det kanske bara var jag som gillade den ideén, haha :)

Beroende på hur många man är och vad vädret säger kanske man skulle kunna ha knytis å grilla ute annars? Då kan man ju vara nästan varsomhelst?

[AlphLauren]
0

Är det ingen som bor i ett hus med en sjysst veranda? ;)

liljegren
0

i annat fall kanske man kan sitta i gräset ngn stans med engångsgrillar? Det lär väl finnas något sådant ställe? :) (ursäkta mitt eviga tjat, men det här låter som en riktigt kul grej) ^^

RC71
0

Ni får gärna låna min altan-om ni vill åka en bit…Cool

MadickenII
0

Vi har ju bara balkong, men stooor gräsmatta ute på gården. Som dock ligger ute på Väddö, vilket en del Norrtälje-bor brukar tycka är långt. Men annars kan man ju alltid boka bord någonstans för en träff! Jag vill också ha info, vart anmäler man sig?

[AlphLauren]
0

Jag tycker det där med att boka bord låter trevligt :)

Nu har jag gjort en mail och lagt ut på den lilla hemsidan. Funderar på om jag ska lämna ut lösenordet till mailen också så "vem som helst" kan använda sig av mailen om den vill nå hela gruppen.

Men den kan ju komma som i ett "svarsmail" när man skickar för att bli med på maillistan. Så den inte blir helt öppen för någon som råkar surfa förbi bara…

Eller vad säger ni? :)

www.extremponny.se/roslagsgruppen.html

Carduus
0

Håller med om att boka bord på någon trevlig restaurang låter trevligt! På G kanske?

MadickenII
0

På G gillar jag, särskilt deras hamburgare!

Nyvreten
0

Det låter jätteskoj Skrattande Jag kommer oxå med isåfall, nära & bra !

kicki80
0

Ett tips på en super restaurang i Norrtälje är ANTEP, brukar gå dit med barnen och det är jätte bra service där…   (Barnen får alltid glass efter maten)

liljegren
0

Antep har faktiskt bra mat och inte bara pizzor ;) annars röstar jag nog på g ;)

[AlphLauren]
0

Jag röstar för På G för Antep tyckte jag var bättre innan… Nu är dom turk- och grekinspirerad all mat + att dom höjt priserna med minst 10-20 kr per rätt…

Men jag är tråkig svensson i och för sig och tycker grillat kött med pommes och bea är det enda som går att äta Cool

liljegren
0

ska vi börja snacka om ett datum snart? :)

[AlphLauren]
0

jag kan inte 2-5 juli (dressyrkurs)

och ej heller from 9 juli till 2 augusti (ute och seglar med ostindiefararen Götheborg och sedan är det riks direkt jag kommer hem).

Men blir ni ett gäng som ändå träffas när jag är borta så blir jag inte ledsen för det, det blir ju fler gånger :)

Mitt förslag blir således 26 eller 27 juni om man nu vill förlägga det en fredag eller lördag. För min del gör det inget om det blir en vardagkväll heller. Men det är ju midsommar nu snart med som folk kanske har planer för….

liljegren
0

27 tycker jag låter lysande (jobbar kväll den 26)

Sassenach
0

Här har man en internetfri vecka och då händer det massor…

#18 håller med dig 27 är en bra dag!

Carduus
0

Tror den 27 ska gå bra för mig med…

liljegren
0

vad säger alphlauren då? :)

Finns det inga fler intresserade? Kanske folk som inte är aktiva här?

[AlphLauren]
0

#21 jag sitter precis och sparar ihop folk till maillistan som skrivit i gästboken på hemsidan och sedan skickat mail till mailen. Så tänkte jag skriva att det blir den 27e och att jag ringer resturangen på måndag vid lunchtid för att boka bord så svar måste in innan dess, det är väl bra?

[AlphLauren]
0

Haha teknikens under…

"hur f-n får jag till en kontaktlista, måste jag göra ett nätverk? jaja okej…"

*alphlauren skickar ut mail, skriver mailadresser manuellt*

"ahaaaa, NU kan jag lägga in dom i en kontaktlista… smaaart…"

Alltså, har ni fått mail om att acceptera nätverk så kan ni ignorera det för nu är ni inlagda i en kontaktlista ändå dom som skickat mail till roslagsgruppen@hotmail.com eller skrivit i gästboken på hemsidan…

Lördag 27 juni förslagsvis boka bord till kl 18:00 om det passar bra? Senare? Tidigare?

Svara till mailen om man vill med senast kl 10:00 på måndagen (22 juni). Bokar bordet på måndag runt lunchtid

Nyvreten
0

Blir det något på Lördag 27/6 ?

Vilken tid ?

Hur många har anmält sig ?

[AlphLauren]
0

Kl 19:00 är bord bokat på resturang På G i Norrtälje. Vi blir 6 stycken :)

Vi ses 10 minuter innan vid trappan vid Sparbanken :)

Carduus
0

Kommer få svårt att hinna komma tyvärr Rynkar på näsan. Tar troligtvis in hö om det nu inte går strålande så vi är färdiga till dess. Håller min plats lite öppen och hör av mig närmare i morgon.