Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 590 ggr
Akerberg
0

God kväll 2009-06-28

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll…

Var är alla människor? =O Ingen godmorgontråd varken igår eller idag ju!

Gick upp 04.40 i morse, Snörpa o jag har varit o hoppat. Hon var superduktig ^^

walsan
0

Förutom en sväng i stallet där vi försökt fått på ström på en sommarhage så att inte en rymmare ska ta sig ur den, så har vi tillbringat dagen i båten och på stranden. Dalälvsmynningen och playorna där är otroliga vid sådant väder. Kilometerlånga sandstränder som man tyvärr men självklart inte får rida på.

I morgon åker vi till Flynn med Rebecca. Hoppas det går bra att få med lilla Rohanna i transporten.

cattmedponny
0

Idag har jag endast latat mig och haft det riktigt bra. Gubbe och dotter var i Halmstad så jag passade på att ligga på en filt hela dagen och läsa bok.

När det blivit lite svalare på kvällen så red jag ut i skogen. Jag och min kompis som har en tre-åring. De är inte rädda för något och jag skämtade om att jag hade blivit lurad. Ophelia är ju sen med at bli skimmel så hon är lite stickelhårig och lite grå i ansiktet bara och jag sa att hon nog var en gammal brun häst i stället.

Hon går förbi stora vedhögar med presenning på som om hon gick på en vanlig stig i skogen. Jag har haft andra hästar som mer än gärna hade passat på att hoppa högt i det läget.