Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 392 ggr
Akerberg
0

God Morgon 2009-06-29

Först idag med? =O Fast idag är det ju å andra sidan tidigt =P

Varit på första jobbet o mellanlandar hemma på väg till nästa ställe.

Senare i eftermiddag/kväll när det förhoppningsvis är svalare ska jag åka o titta till Snörpa o se att hon mår bra efter utflykten igår

Carduus
0

Godmorgon!

Laddar för ännu en dag med hö… Det har gått hyfsat för oss men lite långsamt då vi skulle behöva vara fler. Förutom punktering på traktorn inga större misssöden hittills. Vädret ser dock ut att hålla i sig så det får väl ta den tid det tar helt enkelt.

Ha det gott i värmen alla!

Camo2
0

Godeftermiddag!

Här är väldigt lugnt när dottern är hos morfar o Berit i Skåne för att sola o bada. Camomille är fortfarande i Roslagen på bete. Vi räknar med att hämta hem henne på söndag för att se om det går att få lite fason på henne innan riksen! Förhoppningsvis är hon lite rundare än i fjol i alla fall Glad. Jag vet inte va årets domare har för synpunkter om matchvikten men fjolårsdomaren tyckte att hon var i tunnaste laget. Så vi jobbar på det. Camomille är ett stort matvrak men är dessvärre rätt bra med att göra av med energin också……

Annars så är det städning i hemmet som gäller och förberedelser för mellansonens resa till Göteborg o handbollsturnering som gäller. Jag o dottern gliider ev ner o tittar npgra dagar. Kanske vi kan titta på årets fölisar på Liden om vi får tid.

Förra veckan var familjen i Tyskland o Holland på semester. Otroligt mycket snygga shettisar o mini-dito i Holland. Massor av andra hästar också förresten!

Ha det gott i värmen!

RC71
0

Efter 10 dagars sjukläge och höskörd är man ganska slut! SkämsNu är det bara att kavla upp ärmarna och jobba ikapp allt som väntar. Höet är i alla fall under tak och av toppenkvalité. Naturligtvis så gick höpressen sönder, så jag fick engagera alla grannbönder för att få allt att klaffa. en vanlig höskörd med andra ord… 

Godkväll från

Lotta