Björbäck 11 juli
Connemara Väst arrangerarar lokautställning med ridklasser, vilka har tänkt åka dit?
Hoppas kunna iaf rida WHP med Tiger :)
Har ingen aning om vart björbäck ligger exakt. Åker gärna om avståndet inte blir alltför långt!
Hittar inget Björkbäck i Skåne men däremot Björbäck i Våxtorp, nordvästra Skåne..Är det där tro, någon som vet ?
Hittat ! Här är det för den som inte vet
Hoppas länken fungerar..
http://www.bjorbacksrf.se/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=2

Hallå,
Björbäck (-Sveriges vackraste anläggning enligt deras slogan)ligger i södra Halland, någon mil söder om Laholm….
Det är min hemmaklubb och är det någon som vill ha hjälp uppstallning hör av er
När det är så nära får man väl ta o ställa upp med alla marorna, det är ju inte längre än att jag kan åka hem o byta häst efterhand…
Väl Mött i Björbäck!

#8 Jag bor också i gamla Skaraborg och har kontrollerat att det är 31 mil till Björbäck.
Det ligger på gränsen till Skåne. Alltså så långt sydväst man kan komma.
Vi får kanske ordna en egen lokalutställning för connemara i Skaraborg?

Bor oxå i Skaraborg, 37 mil från Björbäck, så tyvärr åker jag och Joleen inte heller dit. :(
r

Det är synd att Sverige är så avlång ibland.
#9 Tycker det låter som en bra idé.
~Jag tror på ödet~

Flickorna vill MYCKET gärna åka dit o vi som bor långt söderut var glada att det blev där iår, nu när det inte blir någon utställning i Åstorp i år!! tack föresten för ett trevligt årsmöte i fredags i Skåne, mycket intressant föredrag av Vet. Marianne Jönsson om konsten att täcka ponnyns behov utan att överutfodra…
#9 Jaaa, bra ide!!
När, Var, Hur?
#12 Något du vill dela med dig av? Lät intressant =)

#12 Tycker också att det lät intressant, kanske kan du skriva en liten artikel till CN, eller hit till fokus? Tror att många skulle ha nytta av det… Mina maror är i alla fall väldigt runda om magarna.
~Jag tror på ödet~

#14,15 ok jag kan försöka göra en kort sammanfattning om foderföredraget, men då borde jag väl starta en ny tråd? ska se vad jag hinner i veckan.
#16 Skulle verkligen uppskatta om du ville ta dig tid och referera det föredraget. Här blir ungarna tämligen runda. Fast min filosofi har hittillls varit "hellre för tjocka än tvärtom".
Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se

Jag bor också i Skaraborg, men funderar ändå på att åka med Non Stop.
Lokalutställning i Skaraborg vore jättekul.
Hor många är vi från Skaraborg, det verkade ju vara några stycken här.

#18 Jag bor i närheten i alla fall. Ett par mil från Jönköping.
~Jag tror på ödet~

#19 Jag och Non Stop bor i Tibro, någon mil från Skövde, ca 2 mil från Grevagården (som säkert alla känner till).

#19 Jag bor utanför Lundsbrunn mellan Skara och Götene
Roligt att det blir fler som har connemaror här i Skaraborg

Jag ska dit! Blir nog en utställningsklass, och kanske WHP. Har inte bestämt mig för vilken häst som får följa med än.

Joleen och jag bor mellan Mariestad och Töreboda.
Kanske borde man ordna en utflykt i sommar - Resa á la Connemara i Skarborg 

pssss . Tråden börjar att spåra ur
Vi blir nog snart utslängda 
så vi Skaraborgare kanske borde ha en egen tråd

Jag lät det passera för den här gången, men en skaraborgs tråd är en bra idé! 
~Jag tror på ödet~
#25 #26 Fixat!!
Jag kommer!
Blev tillfrågad av Maggies nya ägare om jag ville visa henne- och det ville jag ju!
Bra att det ligger långt fram i tiden så man hinner jobba på utställningskonditionen, och leta fram alla prylar som behövs och som nu i mitt hästlösa tillstånd är nerpackade.
Vi ses på Björckbäck i sommar!

Hmm… vet inte om jag är blind, men jag hittar inte någon anmälningsblankett på nätet till Björbäck… Någon som vet?

Hade hoppats att kunna åka, men får nog räcka med en långresa så det får nog bli riksen. Bor mitt i VG så har en bit. Attans. Men hoppas det blir en trevlig tillsällning i alla fall!
När kommer katalogen!?

Katalogen får du på plats, så brukar det visst vara nu förtiden……
däremot är PM:t utskickat
Men-då kan man ju inte kolla upp konkurrensen! 

-Otur !
Ja jag vet jag tycker också det är roligt att sitta o läsa o se vilka som ska vara med.
Men med dagens porto blir det för dyrt att skicka ut den med post….

# 35 Kanske kan man lägga ut den på nätet? Det är ju rätt många som gör så.
~Jag tror på ödet~

#36 Tänkte skriva det förut, men datorn hängde sig =P

bra idè ska kolla om et är möjligt…..