Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 557 ggr
colleen
0

God morgon 20090706

Dags att få lite fart på fokus igen va? Flört

Här hemma är det mulet och ganska kallt mot tidigare. Jag ska alldeles strax iväg till jobbet. Blir trevligare att jobba när det inte är 25-30 grader ute… Vi hade väl en sisådär 35grader vid maskinen jag arbetar vid i förra veckan. Man blir inte så pigg då.

I helgen har jag roat mig med att börja tvätta stallet. Ska fortsätta med det idag tror jag. Samt hinna rida ett par hästar också, om det inte åskar vill säga.

På lördag åker jag och Lina till Björbäck, tiiiidigt blir det, men hoppas på fint väder igen då. Men kanske inte såå varmt som det varit det sista. Lite mulet väder på vägen ner skadar inte heller, även om ACn på bilen funkar bra.

Nä, om jag skulle äta lite frukost och sen bege mig?! Ha en fin dag allesammans!

~Jag tror på ödet~

Sassenach
0

God morgon!

Kråkan låg ner imorse när det var dax för frukost och de andra tre verkade lite yrvakna när jag kom in i stallet för att fodra morgon.

Mamma släpade in en av de stackars kattungarna på morgonen, han verkade inte överlycklig över det.

Nu är det jobb, när jag kommer hem i kväll skall jag lasta in stolpen i hästfinkan och hjälpa mamma plocka i huset.

Ha en bra dag!

MadickenII
0

Morrn,

Lite ledigt efter mycket jobb, skönt! På fredag bär det av ner mot Göteborg och Maggie. Måste hinna både tvätta och träna henne på fredagen, och sedan blir det visning på lördagen och hem på söndagen igen. På måndag väntar jobbet…

Var på Åland i lördags, massor av folk och äcklig hetta. Nu är det svalare och mycket behagligare. Ska bara slappa idag och kanske städa lite. Golven är försummade…

Tjing!

Carduus
0

Jaha då var det redan första dagen på andra semesterveckan…

Blir lite lugnare denna vecka utan höskörd. Var tävlingar i helgen i Edsbro så där har vi varit Fre-Sön. Det gick väl sådär, hästarna verkar tycka det är trist att tävla på hemmaplan och ryttarinnan hade ont i ryggen efter höskörden, dessutom var underlaget kasst. Tur det finns mkt att skylla på då det inte går bra Flört. Dom får ta nya tag i Kumla i helgen men då får Storm stanna hemma.

Ska ner på stan en sväng snart sen blir det stallet och en ridtur i em.

Ha det bra alla.

walsan
0

#3 Samma här, dvs andra veckan har börjat. Den första bestod ju mycket av operation och eftervård av mannen som ramlade i vattnet på ett rostigt rör och skar upp foten, samt brorsan som fick rejält gallstensanfall. Så det kan bli. Det kan bara bli bättre. Men vi har i alla fall trots den något låga temperaturen haft bikiniväder i sommarstugan. Rådande vind går inte in på vår tomt. Har också mellan uppassningarna hunnit med att bada ett stort antal gånger i 22 gradigt havsvatten och sprungit två gånger. Nu kommer sonen åkandes från Gävle för att vi ska få med oss motorbåten hem. Jag kan inte fixa upp den på släpet själv.

Idag åker vi hem till hästarna.

Lev väl och akta er för rostiga rör i vatten!

Carduus
0

#4 Usch låter inget vidare med mannen och brodern… Hoppas de kryar på sig så inte hela semestern blir förstörd. Pappa hade ett gallstensanfall för ett par år sedan, inte roligt.

Själv fick jag köra snickaren till akuten i Onsdags då han gjort illa sig i tummen och sedan svimmat utanför bilen och slagit huvud och armbåge i asfalten. Blod överallt, bitar ur 4 tänder och ett par stygn här och där, armbågen är värst så nu står renoveringen stilla här, suck…

Vet iaf nu att jag klarar att se blod på andra och kan handla rationellt. Gör jag mig illa själv svimmar jag för det mesta.

liljegren
0

God eftermiddag..

Dagen idag har bestått av hundletande, då hon pep iväg så fort hon såg att mamma plockade fram resväskorna.. Suck..

AnnaB
0

God eftermiddag,

så var solen framme igen, ja några droppar regn fick vi ju till slut….

ägnat förmiddagen åt hovslagaren, el. rättare sagt hans travselar, lagade lite akutjobb medans han skodde hästarna…

#0 håller med var är alla, ska jag säga, känns som jag bott vid datorn senaste tiden men hit in har jag inte hunnit, bara några dagar kvar till utställningen nu, känns fortfarande som det är något jag glömt fixa, jaja, vi får ju checka av listorna när vi träffas fredag kväll…

ha en fortsatt bra dag alla!

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag. Första officiella dagen på första semesterveckan sas =) Skööönt! Har fixat och donat en massa idag!

Imorgon hoppas jag på att kunna hämta upp Tant Brun, hon ska bli min egen några veckor även i år =D

Bilden visar en av sakerna jag roat mig med idag.

Denna kommentar har tagits bort.
colleen
0

#8 Är de där på bilden ätbara så är jag hemma hela kvällen Flört.

~Jag tror på ödet~

ambo
0

Gokväll..från stugorna i Bro..spridda delar av familjen dvs MAja o jag just nu..har fixat tv i 2 stugor nu mkt bra!

Annars är det segt me Ambo han är inte helt ohalt än. Vi har fått backa bandet o han bara leds till sin uteruta o sen hem kl 17. Fast vi tar in han tidigare när det är 30 grader..och sen betar vi lite runt knuten för att höja livsglädjen. Tur han är här med sin stoora halmbox o allmänt bra stall.

Ska ringa vet på Mälarkliniken i morrn för 58e ggn o höra om vi ska leda lite ändå då han är lite bombvarning piper o bara vill busa. Ohalt i skritt verkligen, pyttelite i trav. Dock har det blivit bättre sen i torsdags vi testar var 4e dag. Nu är det liiite skravel i trav o benet är svalt o ej svullet idag. Vi tog av zinklimbandaget o har Back on TRack på nätterna nu sista. Verkar nästan bättre.

ja, det var en liten anamnes från oss..suckandes lätt uttråkade då inget blev som man trodde denna sommar Rynkar på näsan dvd-uthyrarn i Bro C är vår bästis..

Märit! Tänkte trösta dej me din upplevelse me den där pärmen på bilen..igår glömde jag nyckelknippan här i ytterdörren o for till Bromma..den satt kvar när vi kom nu, bara att gå in! Gud sov dåligt i natt o trodde jag glömt dörrn på vid gavel typ men den var stängd så ordentligt haha

Camo2
0

Gokväll!

Första dagen på jobbet efter tre veckors semester. Tungt……

Jag o Astrid hämtade hem Camomille från betet igår kväll. Hon har gått på bete alldeles i närheten av Edsbros tävlingsplats (#3).

Tyvärr så har hon fått en spark på benet som fortfarande är lite svullet runt såret strax under hasen…Men hon är i alla fall inte halt. Så nu börjar försöken att få henne i form till Riks. Lite rund om magen har hon blivit Skrattande.  Förra veckan hälsade vi på på Liden och fick se årets tre föl. Två hingstar o ett sto, alla efter Uranus. Alla ser ut att bli bruna precis som far och morsor. Samtliga mådde bra.

Astrid fick rida lite unghästar, en treåring o en fyraåring (valacker) och båda skötte sig även om de var väldigt sega i värmen!

Camomilles första barnbarn har hunnit bli tre år och ska visas för avelsvärdering i år. Det ska bli spännade att se hur det går för henne. Hon ska också få ett Uranusföl nästa år enligt planerna.

#11 Så tråkigt att Ambo blivit skadad. Vi har nog missat vad som hänt, men hoppas att det fortsätter att gå åt rätt håll.

#4,5 Hoppas att snickaren, mannen o brorsan alla snart  piggnar till också. Inte kul så här i semestertider.

Ha det gott!

walsan
0

Har kommit hem och läst all post, alla inbetalningar till SCS, mycket bokföring blir det, Ryttare och Häst, dagstidningar mm

I morgon ska jag till Walsäng! Det ska bli skönt. Undrar just hur det går för hllw med målning av kolonistuga, hästarnas byte av hagar, nya beteshästen…

#11 Jojo, ibland är det bara slut på utrymme…Skäms

Tänkte på ett uttryck som inte riktigt passade här men: "Det som man inte har i huvudet får man ha i benen" …och då sa min kompis "Och är det inte konstigt att man inte har bättre kondition!?"