God morgon 2009-07-09
God morgon på er!
Jag sitter o trycker i mig gröt såhär på morgonkvisten innan jag ska dra mig iväg till jobbet på The Happiness Factory! (läs. Coca Cola).
Jag har verkligen tagit tag i tränandet och har varit ute och sprungit i typ 5 dagar, det börjar ge resultat, vilket känns sjukt kul, eftersom jag ska tävla VM i "att visa häst samt exteriörbedöma och löshoppningsbedömma" på Irland 17-19 Juli med UNGASVH!
På fredag går planet till ÄNGELHOLM och jag kommer tillbaka 13 Juli igen. Det ska bli roligt, som vanligt !
Igår vaccinerades Monia, min duktigaste häst. Vi har nu 3 st föl i hagen. 1st Valorous Monarch, 1 st Tres Bién (e. Dee Jost van Dyke) samt ett stycke äppelskrutt (e. Finish (travare)). Nu väntar vi bara på att "Shes a sporty girl" ska föla, vilket lär ske vilken dag som helst, sen är våran flock komplett! I hagen går även 2åriga Sessan (e. Coriall).
Nu ska jag sörpla i mig den sista gröten och ta på mig ett par strumpor sedan ska jag ta den röda springaren till Coca Cola Distributören i Jordbro!
Trevlig torsdag !

God Morgon!
Det regnar och BLÅSER, över Roslagen, det friskar i ganska bra. Tur att man skall jobba inomhus i 10,5 timmar till idag.
När jag kommer hem skall jag nog "kasta" in djuren så fort som möjligt och göra en arkeologisk utgrävning i mitt rum.
Ha en bra dag i Connemara Sverige!

God morgon!
Även här stormar det på. Har väntat i flera timmar på att vinden ska ta stugan med sig (gärna till en varmare plats…), men icke.
Blir till att tänka om med planeringen idag och minimera alla utomhusaktiviteter! Ridhus kanske…
God morgon!!
Jag har inte vågat titta ut än men misstänker regn och blåst!
Idag ska jag göra klart det sista och imorrn sticker jag till norge för att mönstra på ostindiefararen :)
Godmorgon!!
oj häftigt men mönstra? vad ska du göra med hästen då?
Jag ska baka bullar idag, pappa har lagt in en order. Sen ska jag nog sätta mig ner och fundera över vad jag ska ta med mig till falsterbo. Det kan ju lika gärna bli regn som solsken, så hela garderoben måste väl med!!
Ska bli skönt att komma iväg en vecka med vänner och bara njuta häst.. någon mer som ska dit?
Jaha, regn och ruskväder! Just nu ett litet uppehåll, men det lär börja om igen. Ingen regnjacka har jag heller, den är borta. Kör med enormt stor regnrock som slutar under knäna istället. Very sexy…
Packar det sista idag, sticker kl 06:00 från Norrtälje imorgon, och kommer hem på söndag kväll.
#4 hehe ja den lilla hästen stannar såklart hemma, kommer att ridas av hans gamla medryttare och en annan kompis till mig.
Hans ordinarie medryttare åkte till spanien för några dagar sedan, kommer också hem precis innan riks :)
Jag kommer hem natten till den 29:e så då har jag två dagar på mig att matcha inför riks hahaha

Började dagen med att utfodra de sex stolta springarna som sover inne. Red sen lite dressyr på ett stycke Chiva, riktigt angenämt väder här på ostkusten. Lite molnigt/mulet, fläktande vind och då ca 16 grader. Nu visar termometern 19,9 grader så det är fortfarande hyggligt angenämt.
Pratade med mamma nyss och uppe i Östergötland var det riktigt uselt väder.
Har efter stallet handlat mat på Ica samt diskat. Känner mig duktig ;)
Funderar på att sova en stund nu, så jag inte somnar på jobbet ikväll…
Måste ta tag i lite packning också. Planera vad jag ska ha med mig för kläder och se till att de kläderna är rena. På söndag åker jag lite norrut för att på måndag flyga mer söderut 
60 mm regn har vi tydligen fått under natten! Blev uppringd av min kusin som var nere vid bryggan "Du, Andrea, er båt håller på att sjunka!" Det vara bara att slänga på sig gummistövlar och lubba ner. Inte många cm av relingen var över vattenlinjen. Skitläskigt att gå ner i båten när det är så. Nu lämnar jag över båtösande, höns och gräsmattor till hyresgästen och hoppas på finare väder i Gbg!
Lite sådär "visste ni det här"
Om det regnar 1 milimeter på en hel fotbollsplan, vet ni hur många liter det blir… Hehe, pappa hade lyssnat på radion i morse…
Det blir… *trumvirvel* 7000 liter (sju tusen !!! )
Mycket regn har det kommit och blåst har det gjort. Bron till en av beteshagarna har i princip blivit oduglig när det spolas bort i brofästena. Vi la bron i fjol, men redan då kom ett ordentligt regn som gjorde att bron satte sig. Denna gång blev det så mycket att jag förmodar att vi får lägga om bron…
Ett träd av den ganska grova sorten hade lagt sig över gången till hagen, så det blev bara att ta fram bågsågen. Motorsågsföraren har ju sängläge med sin skadade fot, så han är ingen hjälp!
Avslutade dagen med att ta en promenad med China i regnet och blåsten. Sådant livar ju upp hästar. Hon är ju på uppfostringsläger, så jag höll henne kort. Skötte sig väl idag, så än finns det hopp att det ska bli en fin ridhäst till slut. Det måste ju bli något av den modell som vår registrator kallar "kärringsnurra" för att jag ska vilja ha det till min ridhäst och inte bara promenadkompis.
I morgon prövar vi med träns med bett. Det har hon inte haft på säkert något år. Har haft lite problem med tänderna, vilket hindrat sista tiden. Före det var hon ju bara mamma till dottern Chera Non.
Men bakom molnen är himlen alltid blå sägs det. Hoppas vi får se det i morgon???
#0 Förresten RC 70. Vad är det du ska göra på Irland? Berätta för jag begrep inte …
#12 Vad häftigt. Det måste ju vara jätteroligt och lärorikt! Grattis! Berätta sedan, jag är jättenyfiken!
#13 ja det ska bli HUR KUL SOM HELST ! :) Jag ska träna med Jörgen i helgen :)