Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1308 ggr
colleen
0

God morgon 20090711

Ska alldeles strax åka mot Jönköping och hämta upp Lina, sen blir det E4an hela vägen ner i princip. Skönt det.

Fick rapport av MadickenII igår att det var kallt och regnade =( , hoppas det är bättre idag!

Nä, frukost och skynda iväg och tanka.

Ha en trevlig helg!

~Jag tror på ödet~

walsan
0

Här är det strålande sol, men yr.no berättar att det är bara nu. Om någon timme kommer regnet åter och om några timmar kommer en rejäl störtskur.

Jag hastar till stallet och ser om det är något jag ska göra innan dess.

yuppie
0

hej alla connemaradiggare, lyckan har vänt till tungelsta, dvs solen solen härligt här. tänk så snabbt man blir less på regn även om de flesta säger, ja men det behövs verkligen. hos oss ser det ut verkligen som det behövdes, då paddockar mm ligger under vatten, ja det har hällt ner i över ett dygn.

så skönt att ha semester, bara sitta en lång stund framför tv:n och käka en rejäl frukost. för att inte tala om alla bra filmer man kollar på kvällen.

idag blir det lite hag-arbete, hästarna går fram som slåttermaskiner, men det blir så fint efteråt när det nya gräset skjuter fram.

ha det gått påutställningar, tävlingar eller vad ni tänker syssla med idag, annki.

Camo2
0

Go eftermiddag

Lastade in nya höet i stallet i morse. Vi var 8 pers så det gick fort även om det var 5 ton. Så nu har hästarna mat igen. Astrid red Camomille en stund efteråt. Hon kändes fin. I morgon blir det första ridlektionen efter sommarvilan. Själv ska jag städa hemmavid. Fast just nu har familjen landat i TV soffan för att titta på Ruskprick, Knorrhane och Skrållan (Saltkråkan). Massor med nostalgi!

Ha en skön kväll!

Spader-EliN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag stog det ponnypremiering på valla på programmet.
Med fotografering i regnet  elin <3 våran vikavagn med tak. Placerade mej under den och fick nog bra bilder med nya objektivet (tror jag).
Connemaror som visades var Holmtebo Sinead, Holmtebo Bridie, Hagens Humla, Hagens Hella, Stenbackens Jessie Rory & Stenbackens Jackie Rory.
**Holmtebo Sinead fick 44p (!) med 10a på typen!
**Diplom fick också Hagens Humla med 41p

walsan
0

#4 Vi är nyfikna att se resultatet av ett nytt objektiv!

Spader-EliN
0

#5 Håller på med redigeringen av connemarorna, bilderna är ok men inte jackpot direkt då det öste ner regn hela dagen xD + att de var först och det tar en liten stund att känna in sig :) Lägger bilder i denna tråd. Redigerade inför uppläggning på min hemsida. Hagens Humla, Dagens andra Diplomsto

ambo
0

Idag har vi skott Ambo me ny för oss okänd hovis..vår vanliga vägrar ju åka till oss i Bro hmrpf! Så dyr som han är hehe kunde han komma..men, han idag en engelsman var otroligt ambitiös o höll på 2 timmar drygt (me paus för Ambo mitt på!) me enbart frammisarna! Satte på någe mysko skor o tog sen ut honom i repgrimma för att studera hanses gång..ja, sen när vi provtrava var pålle helt ohalt! Så va han än gjorde var vi jättejätteglada och hoppas d håller i sig nu! Som jag begrep flytta han tyngdpkten bakåt mot trakterna o d gjorde att han fick lättare överrullning lixom.

Plus att ponny stod som ett ljus han som är rädd för hovisar o kan va råddig o trampig mm. ja inte vet jag men än så länge verkar d bra o vi kan börja leda igen i morrn = på väg mot tillfrisknande! icke varm eller svullen heller. SkrattandeSkrattandeSkrattande

Här tittas på idel dåliga filmer igår såg vi Nu blåser vi snuten II från 1980 me Burt Reynolds haha!! Det var son of a bitch varannan mening hela filmen..Skrattande

ambo
0

#4 Oj jättejättesnyggt sto!

GE
0

Stackars er! Premiering i regn är ingen höjdare. I Edsbro har det varit kanonväder hela dagen. Jag var där och hejade på Choko (Gräns White Chokolate), som idag gick sin andra tävling. Han startade två LC, var felfri i den första och rev oturligt det sista hindret i den andra. Han var jätteduktig och skötte sig fint rakt igenom.  

Fergus fick stanna hemma den här gången. Hans ryttare är på semester med sin familj, så Fergus har sommarlov med lillbrorsan och flickorna Gwen, Katten och Vildros…

Spader-EliN
0

#9 jag hade tur och stod under våran fikavagn med tak iaf :) men jag tror gräset blev halt på slutet var en som ramlade. Connemarorna var ju först då var det nog lite bättre (inbillar jag mej)