Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 773 ggr
walsan
0

God morgon 20090712

Godmorgon connemarasverige!

Idag väntar vi med spänning på rapport från Björkbäck.

Själv ska jag bara göra vanliga sommarstädningssysslor på Walsäng. Gräva upp en bädd som fortfarande ligger, ogräs… Dock har jag grävt och rensat ogräs så mycket i dagarna, så få se vad ryggen pallar…

Akerberg
0

God Morgon

Har precis lagt ut resultaten från Björbäck och Hölö på SCS hemsida. Bilder från Björbäck har jag ca 800 stycken, men dem har jag inte hunnit lägga in i datorn ännu ;)

Hoppas på finväder idag, ska rida en längre runda med Snörpa tänkte jag.

[Heikne]
0

Godmorgon!ska genast in och kika på SCS

Red två hästar i spöregn igår och har två hästar att rida idag…i spöregn såklart. Väntade igår förgäves på något litet uppehåll men regnet höll i sig precis hela dagen. Hoppas på bättre lycka idag!

Sen ska jag även hinna handla lite mat till veckan och träna på gymmet. Tanka bilen vore bra också.

Imorgon bär det av emot Falsterbo horse show

Lille
0

Tack för snabba resultat från Björbäck Åkerberg! o alla foton ser vi fram emot:) såg att det knäpptes friskt av flera runt ringen igår! ja det var en lååång o lärorik dag på vår första C utställning där vi verkligen hade tur m vädret! Vi var med på allt, w hunter, ridklass o utställning. Vill rikta stort tack till alla ideella krafter som ordnat en fin tävling på mycket vacker o funktionell plats.

Spader-EliN
0

God Morgon, ja jag åt precis frukost så det är väl morgon?
vaknade vi 20 i 11 idag. Skööönt efter en veckas jobb på ridläger med tidiga mornar och en dag på ponnypremiering.
Just nu håller jag på att lägga in en ljudbok i mp3n. Imorgon bär det av till farmor i Örnsköldsvik så nått måste man ju sysselsätta sig med.
Idag ska jag också:
- Packa
- Redigera och lägga ut alla bilder från idag

walsan
0

Åker du kollektivt till Ö-vik? Med bil passar det väl att göra en paus i Gävle!?

Spader-EliN
0

#5 Nej åker bil, låter skojit men jag är rädd att föräldrarna inte har samma åsikt xD

colleen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dag!

Tack för en rolig dag igår! Alltid roligt att träffa alla connemaravänner. Foton blev det som sagt en del tagna =)

Idag har vi lämnat Windy hos Uranus. Och tittat på alla deras söta föl. Så brunst i veckan om det är som det ska.

Imorgon ska Beauty ultras, så hoppas på en liten clifden där inne.

För tillfället regnar det ute, men ska nog hinna med några hästar innan kvällen hoppas jag. En vecka till att jobba sen är det semester en stund! Skönt!

Bifogar en bild på gårdagens BIS-vinnare! Stort grattis till Susanne!

~Jag tror på ödet~

Sassenach
0

God eftermiddag!

Mamma gav hästarna frukost imorse, men hon tyckte inte om att göra det pga att jag hittade en snok i stallet igår. Hon petade i höet jätteförsiktigt. Det var tredje gången jag hittar en snok i stallet, gjorde som jag gjort tidigare, lyfte upp den med högaffeln ner med den i en hink och sen gick jag in i huset för att visa mitt fynd. Det var INTE populärt, jag är nog en elak dotter.Oskyldig Pappas första reaktion varn "en huggorm" var på mamma lite desperat tyckte att jag skulle ta ut den.

Trodde först att den var död, men när jag skakade lite på hinken åkte tungan ut. Den låg nog stilla för att de åtta nyfikna stallkatterna inte skulle "leka" mer med den. Gick över vägen och dumpade ut den på andra sidan diket, först låg den stilla och smakade på luften. När den kom på att den var ute i naturen, försvann den som en blixt.

Nu är jag på jobbet och slutar inte förän 02:00 inatt!

Ha det väl i Connemara Sverige!

ambo
0

gokväll! hemma i bromma efter intag av hästar (kollektivstall alla hjälper till me olika pass) o ledande av PIGG pålle. han är lite odräglig men ändå söt och huvesaken d går åt rätt håll. De där mystiska skorna är bredare än andra, ja jag är novis på dom men d verkar ju funka! Jag hade fel om hovisen han kmr från ARgentina tydligen. Ej engelsman.

Till tvättmaskin med språng!

lil-sis
0

Jag är hemskt ungponnysugen jag. Måste börja spela på lotto igen så jag åtminstone har chansen att vinna drömvinsten Cool Fått liten rapport om Stardust och hon går att köra i par numer. Mamma mia vad de växer!

#9 Ambo heter han ngt som börjar på M och kör i röd bil?

ambo
0

#10 njää asså han kallas Belie el dylikt o hade me sig vit skåpbil vid skoningen..har stått om honom i Hippson han kan sko vilken svår häst som helst tydligen..tja vår ambo som kan va misstänksam mot hovisar stod som ett ljus iaf Glad han bor i Brotrakten

lil-sis
0

#11 Då var det nog inte den jag tänkte på. :) Men han är (också) duktig och noggrann. Och utlänning :p

walsan
0

#7 BIS såg verkligen väldigt fin ut!

Vilka dömde?

AnnaB
0

#13 Domare var finska Tuula Pyöriä (undrars om jag stavade rätt)

Gokväll föresten…

vi får väl absolut känna oss nöjda med gårdagen, Tack för alla posisiva ord om evenemanget!Glad

däremot blev det inte mycket till visning för egen delGråter, min ettårshingst bestämde sig för att träna hoppning inne i transporten, tog sig övver båda bommarna fram så han stod vänd med huvudet bakåt i andra spilten, tyvärr med en del skrubbsår som följd så det var  bara att vända hemmåt igen, så det blev hans mamma som fick försvara hedern istället……. kan lugna alla med att han idag gick in i transporten igen som om inget hänt……kan fortfarande inte förstå hur han kunde hoppa över båda bommarna o hur han fick upp knutarna på grimskaftet!Förvånad

lil-sis
0

Det är en connemara, behöver du veta mer?

AnnaB
0

#15 du har så rätt, man tycker bara att hur msn än försöker så överlistar dom enFlört…… hade faktiskt knytit dubbelknut på grimskaftet o hade det så kort så han inte skulle kunna bita på knuten, trodde jag i varje fall..