Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 680 ggr
walsan
0

Godmorgon onsdag 22 juli

Vad nu?!

yr.no säger strålande sol, men himlen är täckt av en grå massa! Jag hade planerat stranden! Vi som har jättefina beachen på acceptabelt avstånd, Rullsand/Brämsand vid Dalälvens mynning utanför Skutskär. Kilometerlånga stränder inte långt från ridskolan, Älvkarleby Ridklubb, dit vi hör. Innan säsongen startar kan man göra ritter där om man har "upplockare" med sig. Det har vi själva dock inte gjort ännu.

Får starta med att göra stalltjänst, vilket förstås inte heller är fy skam.

Fortfarande med hopp om en "lögardag" på stranden önskar jag en fin dag till er alla!

Spader-EliN
0

God morgon!
Här skiner solen :) Ska nog måla på förmiddagen. Stallet håller på att tvättas och det låter obehagligt tycker chance så det får bli efter 3. Uteritt och sen lite dressyr står det på schemat.

colleen
0

God morgon!

Ska bege mig ut och rida en häst i solskenet. Sen bär det iväg in till stan igen. Pratade med Lisa precis och det hade brunnit i ett förråd i närheten av hennes lägenhet, otäckt!

Idag blir det nog en dag på stranden! Men vi får se vad vädret tar sig till.

~Jag tror på ödet~

Kjerulfia
0

God kväll !

Hästabstinens på semestern! Jag får väl gå och klia på grannens häst imorgon. Det är en mogen dam på 26 vårar. Ryktet säger att hon är 50% connemara och resten arab.

Pelleplutt1
0

Jobbat hela dagen, sen hem och snabbt iväg igen. Har varit och ultraljudat Julietta igen. Det såg ut att vara tvillingar fortfarande, men den ena hade blivit mindre. Så förhoppningsvis avgår den spontant. Ultraljud igen på torsdag. Sen var det hem igen och mocka. Barnen är hos mormor, så stallet är mitt till på lör. Och med tanke på att de står inne stora delar av dygnet pga myggor och broms så är det ett ganska omfattande jobb. Kom in från stallet kl 22.30 och då har jag inte ridit någon av hästarna. Nu te och sen i säng. Godnatt!

walsan
0

#4 Ja, det är väl bara att hoppas!

Hoppas även att att det är på rätt väg med Ambos senskada som skulle kollas i morgon!

colleen
0

#4 Hoppas den försvunnit till nästa UL annars är det väl bud på att spola ur båda och betäcka igen?

~Jag tror på ödet~