Godmorgon 2009-07-24
Godmorgon kära connemaralovers! Här är regnigt men humöret är på topp
Jag sticker till stallet snart medan matte sover sin skönhetssömn..sen åker vi dit igen han ska ju ledas 2 ggr per dag nu 1 1/2 vecka. Sen uppsuttet skritt 1 timma p dag med travinslag. Fullt upp alltså.Dax att smörja fram sadeln! Han har inte tappat muskler synligt alls knappt rund o fin över ryggen.
Var mkt nöjd me kliniken igår, vet. var pedagogisk o visade före-efterbilder för oss mkt tydligt. Återbesök om 5 veckor.
Nä iväg och leda ponny! Med den suveräna repgrimman. Sen ska vi hem till Bromma en vända och kolla lägena där..bilen får jobba hehe

Godmorgon!
En vecka till rikset! Någon som vet när startlistor och annnan info kommer upp?
Idag vilar chansen han var sååå duktig igår :) Känns bra inför tävlingarna. Åker upp till stallet ändå, ska smörja lite grejer, testa olika nosgrimmor inför utställningen och träna lite utställning (måste ändå ta in honom och fixa med hans sår - biten i hagen på halsen och på ryggen)

Äntligen regn!!!! Så vi har längtat efter detta regn efter haft torka sedan v 29 då det regnade 2 hela dagar.
Perfekt väder att bila ut foderborden! Sakta men säkert börjar vi se hur stallet ska bli i höst 
Grattis Ambo!
Det var verkligen jätteroligt att höra att ni är på G. Det låter som om i trots allt verkar ha en inte alltför besvärlig skada (även om alla skador är i och för sig alltför besvärliga…). Som jag uppfattar kan de ju vara mycket långvariga om man har otur. När vi fick en förstärkningsbandsskada, så betäckte vi vår Valborg, men det var ju ett sto…
Hoppas att att allt fortsätter i rätt riktning!
Jag åker till stallet för att kolla att den pågående ledarkampen i stohagen går acceptabelt tillväga. Sedan borde jag ta en tur på stan och handla lite nödvändigheter i klädväg. Det tillhör inte favoritsysselsättningarna… Sedan var det maken som behöver lite sysselsättning på sin sjukhusvistelse. Han får inte komma hem över helgen
. De syr fotskadan "undan för undan" nu i andra omgången. Huvudsaken är att det blir bättre och bättre.

Jaha, då var det fredag igen. Jag fortsätter min trend med att sova alldeles för lite ;) Kom visserligen i säng riktigt tidigt igår, tror att vi somnade framåt 00.30 eller så. Jag är rätt stolt över mig själv!
Uppe och morgonfodrade idag. Sen har jag ridit Chiva samt mockat, ganska standard alltså.
Resten av dagen bör innefatta solande, införskaffande av en ny YSL Touche Eclat samt sovande. Ska se lite hästhoppning på TV framåt aftonen och ikväll blir det festande 
Eventuellt ångrar jag mig imorgon bitti eftersom jag ska vara i stallet vid 7 men sånt är livet.
(Bilden har noll sammanhang med texten men ändå. Det är iaf från i måndags, pappa och jag i Venedig.)

God dag!
Blev för lång sovmorgon, men faktiskt den första på semestern så det var jag värd tycker jag. Ska ner och äta frukost lite fort och sen ut och rida med lillasyster på Loppan och Cirren. Får se om det blir en sväng i skogen idag kanske, i så fall blir Lillemannen lämnad ensam hemma i hagen, men han har ju lite andra hästar att titta på.
Sen är det inte mycket mer inplanerat, kanske skulle spåna upp boxarna i stallet som är tvättat om det torkat helt där.
~Jag tror på ödet~
härligt ambo och maja, förstår att det var nervöst innan "domen" avkunnades.
lycka till med igångsättning och träning, hej från annki johansson
Tack för all support
funtar på om det kan va läge för rikset i alla fall på nåt vis