Kvalitetsbedömning 2009
Sökte men verkade inte finnas någon tråd som behandlar detta ämne.
Vilka planerar att visa ponnyer på kvalitetsbedömning i höst?
Vilken visningsplats har ni valt?
Hur går förberedelserna?
Andra frågor? 

Jag ser ju fortfarande helst att Peia blir dräktig men jag är tveksam :(
Hon ska UL:as 7 aug men jag tror att hon är tom.
Då kommer mitt dilemma, var i helsike ska jag visa henne? Jag flyttar till Lund framåt nästa månadsskifte.
Problemet är bara det att Skånes kvalitetsbedömningar ligger i augusti, innan jag flyttat. Nybro (två mil från nuvarande hemmet) har sin kvalitetsbedömning i september, när jag har flyttat.
Hur jag än gör blir det alltså tokigt
Så, hjälp mig nu allihopa genom att hålla tummarna för att Peia är dräktig. Då slipper jag detta dilemma! 

Det är kvalitetsbedömning i Ölmstad, du visade henne där på treårs va? Har dock inte koll på vilket datum det är.
~Jag tror på ödet~

Jo, enligt SPAF:s kalender har Ölmstad 6 sep. När jag alltså har flyttat. Dessutom är det en rätt rejäl resa härifrån Kalmar också. Till Nybro är det bara två mil, minns jag rätt var det typ 25 mil till Ölmstad.
Vi valde ändå att göra den resan till treårstestet eftersom jag ville visa henne på våren för att kunna skicka henne på betäckning sen.

Här planerar vi att visa Gondor och Fender. Åker i så fall till Färsta utanför Sundsvall 6 september.
Föreberdelserna går väl hyffsat bra antar jag. Fender känns lite som en chansning. Det kan antingen gå jättebra, eller så vill han inte alls… Gondor kommer säkert sköta sig någorlunda på ridprovet, men visa upp sig för hand gör han inte och löshoppning kan vara förskräckligt läskigt på nya ställen (fick vi erfara på 3-årstestet).
Börjar iaf bli dags att ta tag i löshoppningen igen, det var läänge sedan vi hoppade seriöst senast. Fem veckor kvar…
Summa sumarum, det kan gå precis hur som helst:P