Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 776 ggr
colleen
0

God morgon 20070730

Redan tordsdag. Var tar dagarna vägen?

Imorgon är min sista semesterdag =(
Sen är det tillbaka till slitet på jobbet igen, säkerligen kommer solen komma fram också. Den skiner just nu men jag ska såklart tvätta det sista i stallet idag. Sen behöver hästarn badas, speciellet Janne, så det får nog bli nästa sak att fixa idag.

Nu blir det frukost och sen ut i stallet som sagt. Massor att göra idag eftersom jag inte är hemma i helgen.

Ha en bra dag!

~Jag tror på ödet~

Spader-EliN
0

God morgon

planen var att jag skulle va i stallet vid 11.. så blir dte nog inte.. fastnade framför att spel på datorn. Idag står ridning och fixa allt tills imorgon på schemat

GE
0

#0 Samma här. Fast den sista semesterdagen rök. Blev inbeordrad (kallas avbruten semester) och gör ett dagpass idag till 16.00. Ska snart gå på lunch nu. I morgon går jag på det första av 5 nattpass på raken. Kul (inte)!

RC70
0

Pust!

Nu har jag varit o hämtat släpet i Akalla och kört det till Lovö, jag har även fixat fram 40kg hösilage och sopsäckar! Jag är hurtig minsann! Imorgon blir det tidigt i stallet, Monia ska sederas och sedan ska båda hästarna badas innan jag ska åka och jobba, börjar 14:00.

Sen bär det av till RIKS på lördag morgon och Juno på söndag eftermiddag! Kyss

[Heikne]
0

Jag har tagit lite sovmorgon. Var i stallet till 22 igår. Dressyrträning och Bonnie kändes superfin. Mamma filmande och det så lika bra ut som det kändes. Dock kan jag ju min häst innan och utan och vet att det inte är någon garanti för att det går lika bra imorgon. ston!

Idag ska jag väl packa lite inför imorgon samt bada Bonnie. Tassa på tå, skämma bort henne med lite jordgubbar och banan och hoppas på att det goda humöret håller i sig. hela helgen!!

walsan
0

Fullt upp med förberedelser för sekretariatet på Riksen. Bokföringspärmar med, listor på deltagare, betalningar, medlemmar etc ska vara uppdaterade och med på papper, USB-minne sedan förstås vanlig packning och städning innan hemresa. Bror med familj kommer och ligger över medan vi är borta och mannen på sjukhus. Kanske lillebror kan åka hem och vara värd? Annars får de klara sig själva…

Har tidigare varit och lämnat och hämtat bilen på verkstad (bara 1500-mila-service, klippt kolonitomtens häck och gräsmatta.

Snart är allt klart för avresa.

hllw ska bara rida lektion på Gondor klockan 18. Fender får ryttarens familj ta med i morgon.

Kul ska det bli! Kanske lär man sig ett antal nya ansikten i connemaravärlden. Hoppas att vi får bra väder, men kanske inte 30 grader som i fjol…

För er som är där, vi syns! Glad

För er andra kanske det blir en annan gång!Obestämd

Denna kommentar har tagits bort.
liljegren
0

Idag tog jag hem hästarna mina från tränings respektive bantningsläger. Känns skönt att kunna se dem från fönstret och veta att de är okey.

AnnaB
0

God eftermiddag alla,

här har vi nog alla väder som finns för tillfället, regn, åska sol, hagel….

….undrar om jag ska få någon ridtur idag. Har i varje fall försökt träna Denise i longeringslina, hon lyssnar bra på kommandon, men vill inte gärna lämna mattes sida, så det blir väl ett halvt varv åt gången, sen kommer hon tillbaks till matte igen…

cattmedponny
0

Idag var det riktigt ruskigt väer så det blev ingen ridtur tyvärr men i morgon ska det bli av i alla fall. Jag red ju i går så det gjorde inget att det blev lite vila i dag. Det är fördelen med att ha fyra-årig häst.

I morgon ska jag få prata med kunderna i telefon för första gången. Jag får se hur det går.. Men det löser sig nog.

Pelleplutt1
0

Efter en väldigt intensiv dag med massor på jobbet och hemma så åkte vi på kvällen till Sigrid på Grän för att ultraljuda Julietta. Hon är nu dräktig på 30:de dygnet och Sigrid hittade bara en! Den andra verkar ha skrumpnat bort av sig själv, tack och lov (om den inte ligger och gömmer sig någonstans…..).Ska göra ett ul till e 45 dgr för säkerhets skull. Men ikväll hurrar vi!

colleen
0

#10 Vad skönt om den andra försvunnit! Håller en tumme att den inte gömt sig.

~Jag tror på ödet~